مرحله جدید پرداخت «اعتبار بازنشستگان» از تیرماه

مرحله جدید پرداخت «اعتبار بازنشستگان» از تیرماه

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در مرحله اول “وام 20 میلیونی” مستمری بگیران تامین اجتماعی 40 هزار نفر ثبت نام کردند و سهمیه ها در این مرحله به طور کامل تکمیل شد، اعلام کرد: تلاش برای گشایش مرحله دوم ثبت نام وام در پایان تیرماه

محسن تقیانی با اشاره به اینکه مرحله اول ثبت نام وام قرض الحسنه 20 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی طبق توافقی که با بانک رفاه داشتیم به پایان رسیده است، گفت: سهمیه ثبت نام برای این مرحله از وام 40 هزار نفری بود که این افراد در مرحله اول از طریق مراکز بازنشستگی توانستند وام را ثبت کنند و در این مرحله سهمیه ها به طور کامل تکمیل شد.

وی بیان کرد: سهمیه های ثبت نام وام قرض الحسنه اعلام و طی مراحل بعدی ثبت نام انجام می شود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی درباره زمان انجام مراحل بعدی ثبت نام وام قرض الحسنه مستمری بگیران تامین اجتماعی توضیح داد: با توجه به اینکه وام به صورت مرحله ای نزد بانک رفاه ارائه می شود و بخشی از وام ها به صورت مرحله ای است. از سوی سازمان تامین اجتماعی و بخشی از سوی بانک رفاه، این موضوع بستگی به طرفین دارد، اما قطعا در سال 1402 حداقل 300 هزار سهمیه به مستمری بگیران تامین اجتماعی برای وام قرض الحسنه ارائه می شود.

وی اعلام کرد: در تلاش هستیم تا پایان تیرماه مرحله دوم ثبت نام وام قرض الحسنه 20 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی را افتتاح کنیم.

وی در خصوص برخی اظهارات مستمری بگیران تامین اجتماعی مبنی بر اینکه چگونه برخی از آنها از سال 1401 تاکنون نتوانسته اند وام قرض الحسنه دریافت کنند، گفت: کسانی که ثبت نامشان در سامانه تکمیل و نهایی شده است، وام های si را دریافت کرده اند، اما وجود دارد. برخی از آنها به دلایلی مانند چک برگشتی، اطلاعات نادرست و یا موضوع مسدود شدن حساب ثبت نامی آنها نهایی نشد. این افراد می توانند درخواست خود را برای سال جدید ارسال کنند.

به گزارش ایسنا، ثبت نام وام قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی از ششم خرداد ماه آغاز شد و تا 10 خرداد پایان یافت. مبلغ وام از 12 میلیون تومانی که سال گذشته پرداخت شده بود به 20 میلیون تومان افزایش یافته است و این تسهیلات در این مرحله به 40 هزار مستمری بگیر تامین اجتماعی پرداخت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید