برگزاری آخرین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی در تاریخ 19 تیرماه / سرشک محمدیان با گیلیج و دوئل احتمالی کریمی و یزدانی


ساعت: 14:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855372

ستاد مرکزی تیم ملی سیکل پایانی تیم ملی کشتی صربستان برای جام جهانی 2022 را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی؛ در ادامه رقابت های بین المللی جام تختی به عنوان چهارمین مرحله از چرخه انتخابی و تعیین شرایط تیم ملی، کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی آخرین چرخه انتخابی تیم ملی برای حضور در جام جهانی صربستان را به شرح زیر اعلام کرد.

طبق اعلام قبلی در چرخه انتخابی تیم ملی، نفرات راه یافته به مرحله نهایی این دوره با برگزاری مسابقات داخلی و اعزام به مسابقات بین المللی انتخاب خواهند شد. بر این اساس وزن کشی مسابقات داخلی از ساعت 8 تا 8:30 صبح یکشنبه 19 تیرماه و مسابقات از ساعت 11 همان روز در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار می شود.

شرایط رسیدن اوزان مختلف به دونده تیم ملی به شرح زیر است:


وزن 57 کیلوگرم:

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، بر اساس مرحله چهارم مسابقات انتخابی وزن 57 کیلوگرم تیم ملی، علیرضا سرلک دارنده مدال نقره مسابقات جهانی 2021 نروژ و احمد محمدنژاد جوان دارنده مدال طلای تیم ملی به مرحله نهایی انتخابی تیم ملی راه یافتند. صربستان برای رسیدن به نایب قهرمانی تیم ملی در جام جهانی 2022 باید به مسابقات صبحگاهی تونس اعزام شود تا با شرایط زیر انتخاب شود: یکی از دو کشتی گیر:

مورد اول: هر یک از دو کشتی گیر که در مسابقات تونس به مدال طلا دست یافتند به نایب قهرمانی تیم ملی در جام جهانی صربستان می رسند.

مورد دوم: اگر هر دو نماینده کشورمان در یک گروه قرار گیرند، در صورت کسب مقام بهتر سرلک به نایب قهرمانی تیم ملی می رسد و در غیر این صورت رقابت رودررو بین دو مبارز برگزار می شود. که در آن هر کشتی گیر برنده خواهد شد. به نایب قهرمانی تیم ملی می رسد.

مورد سوم: اگر هر دو کشتی گیر با هم در رده سوم قرار گیرند، رقابت رو در رو بین دو کشتی گیر برگزار می شود که در این مرحله هر کشتی گیر برنده می شود و به نایب قهرمانی تیم ملی می رسد.

مورد چهارم: اگر هیچ یک از نمایندگان کشورمان در این وزن مدال نگرفته و در یک گروه قرار نگرفته و با یکدیگر مبارزه نکرده اند، با توجه به کیفیت و عناوین حریفانی که در گروه هر دو مبارز و نتایج در مقابل آنها کادرفنی تصمیم خواهد گرفت که آیا انتخاب وزن ملی این وزن بستگی به مبارزه رو در رو دارد یا بدون مبارزه رو در رو وزنه ملی این وزن انتخاب شود.


وزن 61 کیلوگرم:

در وزن 61 کیلوگرم، رضا اطری و داریوش حضرت گلی زاده با اشاره به مرحله سوم چرخه انتخابی تیم ملی به مرحله نهایی انتخابی تیم ملی راه یافتند.

حالت سوم چرخه تیمی منتخب در وزن 61 کیلوگرم به موارد زیر اشاره دارد:

اگر تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا به مدال طلا دست پیدا نکند باید در جام تختی شرکت کند که در این صورت با توجه به حضور همه مدعیان، اگر نفر اول قهرمانی کشور در تختی هم طلا بگیرد. مدال به عنوان تیم ملی معرفی می شود، در غیر این صورت دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی کشور به همراه کشتی گیر ایرانی برنده بالاترین عنوان (مدال) جام تختی در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی شرکت خواهند کرد.

با این تفاسیر دیداری رودررو بین رضا اطری و داریوش حضرت گلی زاده برگزار می شود و در صورت پیروزی در اولین نبرد، نایب قهرمان تیم ملی در جام جهانی صربستان خواهد بود، در غیر این صورت دونده تیم ملی برای کسب دو پیروزی از سه نبرد مبارزه خواهد کرد.

توضیح: با توجه به اینکه رضا اطری با حضور تمامی مدعیان داخلی از جمله داریوش حضرت گلی زاده در جام ملتخت به مقام قهرمانی دست یافت، این نکته برای وی لحاظ شد. تیم ملی می رسد اما حضرت گلی زاده برای رسیدن به نایب قهرمانی تیم ملی در جام جهانی صربستان باید دو بار مقابل عطری پیروز شود.

فینال انتخابی تیم ملی در این وزن بدون کاهش وزن برگزار می شود.


وزن 79 کیلوگرم:

بر اساس اولین مورد از چرخه انتخابی وزن 79 کیلوگرم تیم ملی، مسابقات مرحله نهایی تیم ملی بین علی سوادکوهی و محمد نوحدی برگزار می شود. کادرفنی در نظر دارد محمد ناهدی دارنده مدال نقره جهان و علی سوادکوهی دارنده مدال طلا را به رده بندی مسابقات تونس اعزام کند تا یک تیم ملی در وزن 79 کیلوگرم را برای انتخاب یکی از این دو کشتی گیر با شرایط زیر انتخاب کند.

مورد اول: هر یک از دو کشتی گیر که در مسابقات تونس به مدال طلا دست یافتند به نایب قهرمانی تیم ملی در جام جهانی صربستان می رسند.

حالت دوم: اگر هر دو نماینده کشورمان در یک گروه قرار گیرند، در صورت کسب جایگاه بهتر نخود به نایب قهرمانی تیم ملی می رسد و در غیر این صورت رقابت رو در رو بین دو مبارز برگزار می شود. . اول قهرمان شد، نایب قهرمان جام جهانی صربستان قهرمان شد، در غیر این صورت نایب قهرمان با دو برد از سه نبرد مبارزه خواهد کرد.

مورد سوم: اگر هر دو کشتی گیر با هم در رده سوم قرار گیرند، رقابت رو در رو بین دو کشتی گیر برگزار می شود، در غیر این صورت، دونده تیم ملی در نهایت با دو برد از سه نبرد مبارزه می کند.

مورد چهارم: اگر هیچ یک از نمایندگان کشورمان در این وزن مدال نگرفتند و در یک گروه قرار نگرفتند، با توجه به کیفیت و عناوین حریفانی که در گروه دو رزمی قرار دارند و نتایجی که در مقابل آنها کسب می کنند. تیم تصمیم می گیرد که آیا انتخاب وزن ملی با این وزن بستگی به نبرد رو در رو دارد یا انتخاب وزن ملی با این وزن بدون مبارزه رودررو.


وزن 86 کیلوگرم:

با توجه به مصدومیت محسن مصطفوی قهرمان کشور و دارنده مدال برنز قهرمانی آسیا و تایید مصدومیت این کشتی گیر توسط پزشک معتمد فدراسیون در مسابقات قهرمانی آسیا، این کشتی گیر جواز حضور در مرحله نهایی را پیدا کرد. از انتخابی تیم ملی

در آخرین مرحله انتخابی تیم ملی نیز دیدار علیرضا کریمی و محسن مصطفوی برگزار می شود و برنده این دیدار به مصاف حسن یزدانی می رود و در غیر این صورت دونده ملی پوش دو برد از سه دیدار به مصاف هم خواهد رفت.

با توجه به اینکه حسن یزدانی هفته گذشته و کمی پیش از مسابقات انتخابی کشور در رده بندی اتحادیه جهانی در قزاقستان به میدان رفت و همچنین اولویت کادر فنی برای حمایت از پایتخت در مبارزه با شرایط بدنی و فنی، مسابقات در مرحله نهایی تیم ملی در این وزن در وزن 2 کیلوگرم برگزار می شود.


وزن 92 کیلوگرم:

بر اساس اولین مورد مرحله مقدماتی وزن 92 کیلوگرم تیم ملی، امیرحسین فیروزپور دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا و مهدی حاجیلویان قهرمان تاج و تخت به مصاف کامران قاسم پور می رود و برنده این مسابقه ابتدا به برتری رسید. ، تیم نایب قهرمان جام جهانی صربستان می شود و در غیر این صورت نایب قهرمان تیم با دو برد از سه مسابقه مبارزه می کند. فینال انتخابی تیم ملی در این وزن بدون کاهش وزن برگزار می شود.


وزن 97 کیلوگرم:

بر اساس مرحله اول مسابقات انتخابی تیم ملی در دسته 97 کیلوگرم، فینال مرحله انتخابی تیم ملی بین محمدحسین محمدیان و مجتبی گلیج برگزار می شود و ملی پوش این دسته با 2 برد 3 به مصاف هم خواهند رفت. نبردها فینال انتخابی تیم ملی در این وزن بدون کاهش وزن برگزار می شود.


وزن 125 کیلوگرم:

با توجه به اولین مورد مرحله مقدماتی وزن 125 کیلوگرم تیم ملی، دیدار یداله محبی دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی کشور با امیررضا معصومی نفر اول جام تختی و قهرمان جام تختی برگزار می شود. دو کشتی گیر به مصاف امیرحسین زارع می روند که در صورت پیروزی کشاورز در مبارزه اول نایب قهرمان تیم ملی می شود. در غیر این صورت تیم ملی 2 برد از 3 نبرد را خواهد گرفت.

فینال انتخابی تیم ملی در این وزن بدون کاهش وزن برگزار می شود. در مورد تیم های ملی اوزان 65، 70 و 74 کیلوگرم برای حضور در جام جهانی نروژ، ملاک چرخه انتخابی تیم ملی است که در آذر ماه سال 1400 اعلام شد، کادر فنی تاکید می کند که تا زمان اعلام رسمی اسامی تیم های ملی بدون کشتی برای حضور در جام جهانی نروژ انتخاب نمی شود و شرایط کشتی گیران از جمله نظم اردو، تمرین و آمادگی جسمانی در نظر گرفته می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید