اعلام آخرین چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برای مسابقات جهانی صربستان/ 29 تیرماه; روز گرم برای تعیین لایه های دوگانه


ساعت: 12:11
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880477

آخرین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در مسابقات جهانی صربستان 28 تیرماه در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، پس از برگزاری مسابقات بین المللی جام تختی به عنوان چهارمین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی و مشخص شدن شرایط شرکت کنندگان، کادر فنی کشتی آزاد کشور تیم کشتی فرنگی مرحله نهایی انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی صربستان را به شرح زیر اعلام کرد:

طبق اعلام قبلی در چرخه انتخابی تیم ملی، نفرات راه یافته به مرحله نهایی این دوره از مسابقات با انجام مسابقات داخلی و اعزام به مسابقات بین المللی انتخاب خواهند شد. بر این اساس وزن کشی مسابقات داخلی از ساعت 8 صبح تا 8:30 صبح روز یکشنبه 28 تیرماه و مسابقات از ساعت 11 صبح همان روز در ساعت 12000 برگزار می شود. صندلی تالار آزادی تهران.

شرایط کیلوگرم های مختلف برای رسیدن به نایب قهرمانی تیم ملی به شرح زیر است:

وزن 57 کیلوگرم: بر اساس وضعیت چهارم چرخه انتخابی تیم ملی در دسته 57 کیلوگرم، علیرضا سرلک دارنده مدال نقره مسابقات جهانی 2021 نروژ و احمد محمدنژاد دارنده مدال طلای جام تختی از انتخابی تیم ملی به مرحله نهایی و با نظر کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد، این دو کشتی گیر باید به مسابقات رده بندی تونس اعزام شوند تا به جمع زوج های تیم ملی برسند. مسابقات جهانی 2022 در صربستان برای انتخاب یکی از دو کشتی گیر تحت شرایط زیر:

مورد اول: هر یک از دو کشتی گیر که در مسابقات تونس به مدال طلا دست یافتند نایب قهرمان تیم ملی مسابقات جهانی صربستان می شوند.

حالت دوم: اگر هر دو نماینده کشورمان در یک گروه قرار گیرند، در صورت کسب موقعیت پیشرفته تری به نایب قهرمانی تیم ملی می رسد، در غیر این صورت رقابت رودرروی بین دو تیم برگزار می شود. دو کشتی گیر که در آن هر کشتی گیر برنده می شود به نایب قهرمانی تیم ملی می رسد.

وضعیت سوم: در صورت کسب رتبه سوم هر دو کشتی گیر مسابقه رودررو بین دو کشتی گیر برگزار می شود که در این مرحله برنده هر کشتی نایب قهرمان تیم ملی خواهد بود.

وضعیت چهارم: اگر هیچ یک از نمایندگان کشورمان در این وزن مدال نگرفتند و در یک گروه قرار نگرفتند و با هم مبارزه نکردند، با توجه به کیفیت و عناوین حریفانی که در گروه دو کشتی گیر قرار دارند. و نتایج در مقابل آنها، کادر فنی تصمیم خواهد گرفت که آیا انتخاب قهرمان کشور در آن وزن منوط به مسابقه رودررو است یا قهرمان کشور در آن وزن بدون مسابقه رودررو انتخاب می شود.

وزن 61 کیلوگرم: رضا اطری و داریوش حضرت گلی زاده بر اساس مرحله سوم مسابقات انتخابی تیم ملی در دسته 61 کیلوگرم به مرحله نهایی مسابقات انتخابی تیم ملی راه یافتند.

وضعیت سوم چرخه انتخابی تیم ملی در دسته 61 کیلوگرم نشان می دهد:

اگر ملی پوش این وزن در مسابقات قهرمانی آسیا به مدال طلا دست پیدا نکند باید در جام تختی حاضر شود در این صورت با توجه به حضور همه مدعیان در صورت نفر اول قهرمانی کشور در جام تختی. همچنین به عنوان نماینده تیم ملی مدال طلا را کسب می کند، در غیر این صورت دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی کشور به همراه کشتی گیر ایرانی که بالاترین عنوان (مدال) را در رقابت های جام تهتی کسب کرده است در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی حاضر می شود. .

با این تفاسیر دیداری رودرروی رضا اطری و داریوش حضرت کولی زاده برگزار می شود و در صورت پیروزی در اولین مبارزه، نایب قهرمان تیم ملی در جام جهانی صربستان خواهد بود و اگر نشد. نایب قهرمان تیم ملی به مبارزه می رود دو برد از سه مبارزه.

با توجه به اینکه رضا عطاری در دو دوره مسابقات انتخابی جام تختی و مسابقات بین المللی جام تختی با حضور تمامی مدعیان داخلی از جمله داریوش حضرت کولیراده به مقام قهرمانی رسیده است، این امتیاز برای وی در مرحله نهایی قهرمانی تیم ملی در نظر گرفته شده است. اولین مبارزه با حضرت کولی زاده به مقام دوم تیم ملی می رسد اما حضرت کولی زاده برای حضور در جام جهانی صربستان برای رسیدن به مقام دوم تیم ملی نیاز به دو برد مقابل آتاری دارد.

رقابت های آخرین مرحله انتخابی تیم ملی در این وزن بدون دسته بندی برگزار می شود.

وزن 79 کیلوگرم: بر اساس مرحله اول چرخه انتخابی تیم ملی در وزن 79 کیلوگرم، رقابت آخرین مرحله انتخابی تیم ملی بین علی سوادکوهی و محمد نکودی برگزار می شود.

کادر فنی در نظر دارد محمد نقدی دارنده مدال نقره جهان و علی سوادکوهی دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا را به مسابقات رنکینگ تونس اعزام کند تا یکی از این دو کشتی گیر را با شرایط زیر انتخاب کند.

مورد اول: هر یک از دو کشتی گیر که در مسابقات تونس به مدال طلا دست یافتند نایب قهرمان تیم ملی مسابقات جهانی صربستان می شوند.

وضعیت دوم: اگر هر دو نماینده کشورمان در یک گروه قرار گیرند، گره در صورت کسب جایگاه بهتر به نایب قهرمانی تیم ملی می رسد و در غیر این صورت رقابت رو در رو بین دو کشتی گیر برگزار می شود. برای برنده شدن، دونده تیم ملی برنده مسابقات جهانی صربستان می شود، در غیر این صورت دونده تیم ملی در دو نبرد از سه نبرد پیروز می شود.

وضعیت سوم: اگر هر دو کشتی گیر در رده سوم قرار گیرند، مسابقه رودررو بین دو کشتی گیر برگزار می شود در غیر این صورت از سه مبارزه، رقیب تیم ملی دو برنده خواهد شد.

وضعیت چهارم: اگر هیچ یک از نمایندگان کشورمان در این وزن مدال نگیرند و در یک گروه قرار نگیرند، با توجه به کیفیت و عناوین حریفانی که در گروه دو کشتی گیر هستند و نتایجی که مقابل آنها می گیرند. آنها، کادر فنی تصمیم خواهد گرفت که آیا انتخاب قهرمان ملی در آن وزن منوط به مسابقه رودررو است یا قهرمان کشوری در آن وزن بدون مسابقه رودررو انتخاب شود.

وزن 86 کیلوگرم: با توجه به مصدومیت محسن مصطفوی قهرمان کشور و دارنده مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا و تایید مصدومیت این کشتی گیر از سوی پزشک مجاز فدراسیون در مسابقات قهرمانی آسیا، مجوز حضور این کشتی گیر صادر شد. در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی

مرحله نهایی انتخابی تیم ملی به مصاف علیرضا کریمی و محسن مصطفوی می رود که برنده این دیدار به مصاف حسن یزدانی می رود و در غیر این صورت ملی پوش از سه مبارزه دو برد خواهد داشت.

با توجه به اینکه حسن یزدانی هفته گذشته در مسابقات رنکینگ اتحادیه جهانی در قزاقستان با وزن قانونی به میدان رفت و فاصله کمی تا مسابقات انتخابی تیم ملی و همچنین اولویت کادر فنی برای حفظ سرمایه کشتی از نظر فیزیکی و فنی. شرایط، مسابقات مرحله نهایی انتخابی تیم ملی در این وزن با وزن 2 کیلوگرم برگزار می شود.

وزن 92 کیلوگرم: بر اساس مرحله اول چرخه انتخابی تیم ملی در دسته 92 کیلوگرم، دیداری بین امیرحسین فیروزپور دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا و مهدی حاجیلویان قهرمان مسابقات برگزار می شود. جام تختی و برنده این دیدار به مصاف کامران قاسم پور می رود که به مصاف هم می رود. اگر قاسم پور در مبارزه اول پیروز شود دونده تیم ملی قهرمان جام جهانی صربستان می شود و در غیر این صورت دونده تیم ملی دو برنده از سه مبارزه خواهد بود.

رقابت های آخرین مرحله انتخابی تیم ملی در این وزن بدون دسته بندی برگزار می شود.

وزن 97 کیلوگرم: بر اساس مرحله اول چرخه انتخابی تیم ملی در وزن 97 کیلوگرم، رقابت آخرین مرحله انتخابی تیم ملی بین محمدحسین محمدیان و میتابی گیلیج برگزار می شود. گلژ در صورت برد در آن وزن قهرمان کشور می شود و در صورت شکست گلژ نایب قهرمان کشور در آن وزن می شود و از 3 مبارزه 2 پیروز می شود.

رقابت های آخرین مرحله انتخابی تیم ملی در این وزن بدون دسته بندی برگزار می شود.

وزن 125 کیلوگرم: بر اساس وضعیت اول چرخه انتخابی تیم ملی در دسته 125 کیلوگرم، دیدار یداله محبی دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی کشور با امیررضا معصومی نایب قهرمان اول برگزار می شود. جام تختی و برنده این دو کشتی گیر به مصاف امیرحسین زارع می رود که در صورت پیروزی زارع در اولین مبارزه، رقیب تیم ملی را شکست خواهد داد. در غیر این صورت رقیب تیم ملی پس از پیروزی در 2 مبارزه از 3 مبارزه به مبارزه می رسد.

رقابت های آخرین مرحله انتخابی تیم ملی در این وزن بدون دسته بندی برگزار می شود.

در مورد ملی پوشان اوزان 65، 70 و 74 کیلوگرم برای شرکت در مسابقات جهانی نروژ، چرخه انتخابی تیم ملی که در آذرماه 1400 اعلام شد ملاک عمل است.

کادر فنی تاکید می کند که تا زمان اعلام رسمی اسامی ملی پوشان هیچ کشتی گیر برای حضور در مسابقات جهانی سارستان انتخاب نشده است و شرایط کشتی گیران اعم از انضباط اردویی، پیگیری تمرینی و شرایط بدنی لحاظ می شود. حساب کاربری .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید