چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی به مرحله نهایی رسید/ از عملکرد راضی هستم اما انتخاب نشد!


ساعت: 11:31
تاریخ انتشار: 1401/03/16
کد خبر: 1843909

آخرین مرحله چرخه می تواند داخلی و خارجی باشد.

سرمربی تیم ملی کشتی کشورمان گفت: اگر فردی بخواهد فکر کند قبلا انتخاب شده است، اینطور نیست.

به گزارش خبرگزاری دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی؛ پیمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی کشورمان درباره مسابقات بین المللی در قزاقستان گفت: سیکل انتخابی تیم های ملی را ارسال کردیم، تصمیم گرفتیم در این مسابقات شرکت کنیم. مسابقات متوسط ​​بود اما برای ما راضی کننده بود زیرا کشتی گیران ما به استثنای فیروزپور نزدیک به 8 ماه در مسابقات رسمی غایب بودند و قصد داشتیم در چنین مسابقاتی شروع کنیم.

وی ادامه داد: یزدانی، قاسم پور و زارع 8 ماه در میادین رسمی غایب بودند و تنش آنها با حریفان خارجی نبود و سعی کردیم همه حاضران در اردو از آمادگی جسمانی و قدرت بدنی خوبی برخوردار باشند. و همه دیدید که کشتی گیران ما از این نظر در مسابقات مشکلی نداشتند.

درستکار گفت: شاید هیچکس از جزئیات مصدومیت کشاورز اطلاعی نداشته باشد اما سنگین وزن ما دو ماه پیش دچار مشکل پا شد و اصلا تمرین سختی انجام نداد و برای پایش تحت درمان قرار گرفت. اما در اردوها برای او تمریناتی در نظر گرفته بودیم تا فرم بدنی خود را از دست ندهد. شاید برخی از دوستانی که برای کار با آنها مشورت می کنیم مخالف حضور زارع در این تورنمنت بودند، اما نظر من این بود که با برنامه ریزی انجام شده در این مسابقات حضور پیدا کند، زیرا شاید فرصت دیگری برای این کار به دست بیاید. نیامد.

درستکار بیان کرد: البته از عملکرد کشاورز در این مسابقات راضی هستم و کسانی که خبره و خبره هستند می دانند که اگر کشتی گیر 2 ماه از میادین دور باشد و کشتی نرفته باشد. استقامت لازم در زمین را داشته باشد. کشاورز پس از ریکاوری کامل و تمرینات کشتی به حالت قبلی خود باز خواهد گشت.

سرمربی تیم ملی درباره حضور امیرحسین فیروزپور در وزن 97 کیلوگرم گفت: فیروزپور در مسابقات قهرمانی آسیا و در وزن 92 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و جواز حضور در مرحله نهایی ایده را پیدا کرد. ساخت کشتی گیر 93 کیلوگرمی بود که تصمیم گرفتیم برای کسب تجربه بیشتر او را به این مسابقات اعزام کنیم.

درستکار در خصوص عملکرد حسن یزدانی گفت: یزدانی مانند سایر نفرات 8 ماه از میادین غایب بود و در این مسابقات دو نایب قهرمان جهان و یک قهرمان آسیا را با نتایج عالی شکست داد. یزدانی مانند سایر کشتی گیران از آمادگی بدنی بسیار خوبی برخوردار بود اما در عین حال در کشتی بسیار پخته است و در کار خود مسلط است و این تورنمنت پس از مدت ها باید در مسابقات غایب می شد. خود را مقابل حریفان محک بزنید و چرخه انتخابی تیم ملی در این وزن نیز رعایت می شود.

سرمربی تیم ملی درباره کامران قاسم پور گفت: کامران قاسم پور نسبت به سال گذشته پیشرفت خوبی داشته است و از نظر آمادگی بدنی وضعیت او بهتر از قبل شده است، به نوعی روند تدارکاتی او را در چند ماه اخیر برنامه ریزی کرده ایم. مطمئن شوید که وزن او متناسب با آمادگی جسمانی او افزایش می یابد تا بتواند به خوبی در آن وزن قرار بگیرد. مبارزه ای که گاسمپور در این مسابقات کشید بسیار فنی و زیبا بود و طراوت و بیداری لازم در عملکرد او مشهود بود.

سرمربی تیم ملی با اشاره به ادامه برنامه های فنی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: پنج شنبه و جمعه هفته جاری جام تختی را در تنکابن داریم. من هم در مسابقات حضور دارم و مسابقات را از نزدیک دنبال خواهم کرد.» این مسابقات به عنوان یکی دیگر از مراحل چرخه انتخابی تیم ملی محسوب می شود و با توجه به آنچه در چرخه آمده است، عده ای در این مسابقات انتخاب می شوند و عده ای دیگر در مسابقات شرکت می کنند. مسابقات انتخابی که در تیرماه برنامه ریزی کرده بودیم.

درستکار اضافه کرد: البته آخرین مرحله از چرخه انتخابی ما می تواند هم مسابقات داخلی و هم مسابقات خارجی باشد که همه آنها بعد از جام تختی و با حضور کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی، مدیر فنی تیم ملی برنامه ریزی شده است. تیم ها در کشتی طی جلسه ای رئیس و نایب رئیس فدراسیون کشتی تشکیل می شود و همه تصمیمات ما با خرد جمعی و با در نظر گرفتن همه جوانب اتخاذ می شود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه از این به بعد فردی انتخاب نشده است، افزود: عملکرد کشتی گیران در چرخه انتخابی تیم ملی و موفقیت آنها ملاک اصلی انتخابی ماست اما اگر کسی بخواهد فکر کنیم خیر، زیرا رعایت نظم اردویی، تمرینات منظم و اخلاق برای ما بسیار مهم است و کشتی گیر باید تمام شرایط را داشته باشد تا بازیکن ملی شود.

درستکار در پاسخ به این سوال که چگونه می توان آمادگی جسمانی کشتی گیران را در طول اردوهای معمولی حفظ و ارتقا داد، گفت: یک گروه مشاوره و تیم بسیار تخصصی از همکاران، دکتر هدیاری به عنوان مربی آمادگی جسمانی و حسن یوسفی افشار به عنوان یک نفر در کنار خود داریم. مشاور فنی عالی و ما بسیار کمک کننده هستیم.

وی افزود: برای هر رزمنده برنامه ویژه ای داریم و از تمرین بیش از حد یا افت بدنی آنها جلوگیری می کنیم. ما قدم به قدم جلو می رویم و با پیشرفت فنی کار، از نظر آمادگی جسمانی و بدنسازی نیز در حال ارتقاء مبارزان هستیم.

سرمربی تیم ملی با بیان اینکه در انتخابی تیم ملی حضور نداشتم، گفت: به عنوان سرمربی تیم ملی وظیفه من این است که رزمی کاران را از نظر فنی، تاکتیکی، تغذیه، بدنسازی، تربیت بدنی آماده کنم. تجزیه و تحلیل و بیشتر و کشتی گیرانی که با برنامه های آماده کادر فنی برای مسابقات پیش رو از جمله صربستان وارد اردوی تیم ملی می شوند.

“هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد. ما دو مسابقه جام جهانی داریم، یک مسابقه تیمی و یک مسابقه انفرادی، در واقع یک رقابت تیمی بین ایران و آمریکا شکل می گیرد، اما یک رقابت انفرادی بین مبارزانی از کشورهایی مانند آمریکا، آذربایجان، گرجستان و ترکیه و کشورهای دیگر وجود دارد. یک یا دو مبارز خوب در ترکیب آن و تنها ستاره ها کسانی هستند که می توانند مبارزان ما را به چالش بکشند.

وی ادامه داد: در واقع ستارگان کشتی از ژاپن، هند، مغولستان، قزاقستان، اسلواکی، مجارستان، لهستان، ازبکستان و کشتی گیران روسی الاصل که در برخی تیم ها حضور دارند نیز مدعی مدال و کار کشتی گیران ما هستند. هم مدال ها و هم رنگارنگ ترین مدال ها را کسب کنید.

درستکار در پایان از تلاش فدراسیون کشتی در حمایت از تیم های ملی تقدیر کرد و گفت: کادر فنی تیم ملی در کنار سایر دوستانی که به ما توصیه می کنند تمام تلاش خود را می کنند تا تیم ملی را برای کسب بهترین نتیجه آماده کنیم. در مسابقات جهانی این کار را انجام می‌دهیم، اما خدا می‌داند که نتیجه چه می‌شود و ما فقط یک وسیله هستیم، اما به خدا توکل می‌کنیم و می‌دانیم که او همیشه پشتیبان ماست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید