مرگبارترین و وحشتناک ترین مکان در تاریخ سیاره زمین/عکس

متخصصان و باستان شناسان برای تجزیه و تحلیل نه تنها اطلاعات تاریخی مربوط به دوران باستان، بلکه فسیل های شکارچیان ترسناکی که در مناطق خاصی از قاره های خاص زندگی می کردند، با یکدیگر همکاری کردند. همه محققان جذب فسیل های گروه Kem Kem شدند. این گروه در لایه‌های زمین‌شناسی جداگانه تشکیل شده‌اند، یک لایه قدیمی‌تر به نام «دویرا» و یک لایه جوان‌تر به نام «گاراسبا». این گروه ها در منطقه کام کام در شرق مراکش و همچنین بخشی از صحرای صحرا یافت می شوند.

این دو گروه نمونه هایی از فسیل های دایناسور بسیار منحصر به فرد هستند که قدمت آن ها به 100 میلیون سال پیش (دوره کرتاسه پسین) می رسد. آنچه از تجزیه و تحلیل این فسیل ها جالب است این است که بیشتر آنها دایناسورهای تروپود گوشتخوار (دایناسورهای گوشتخوار) بودند. دیدن دایناسورهای گوشتخوار مختلف در یک زیستگاه بسیار نادر است، زیرا آنها ترجیح می دهند به تنهایی در زیستگاه هایی که موجودات کوچکتر زیادی وجود دارند شکار کنند. اما در این منطقه طعمه اصلی آنها شکارچیان دیگری هم اندازه یا حتی بزرگتر بودند.

مرگبارترین و وحشتناک ترین مکان در تاریخ سیاره زمین/عکسپنجه های دایناسورهای گوشتخوار مختلف از گروه Kem Kem

این را می توان با مجموعه شگفت انگیز پنجه هایی که باستان شناسان در این منطقه نادر پیدا کرده اند مشاهده کرد. چنین پنجه هایی نشان می دهد که بیشتر دایناسورها/مارمولک هایی که در این منطقه بوده اند گوشتخوار بوده اند. محققان مؤسسات فوق تعجب می کنند که چگونه این تعداد از گونه های گوشتخوار در این منطقه که آب تقریباً کمیاب است زنده مانده است. با تحقیقات انجام شده توسط زمین شناسان، آنها نشان می دهند که 100 میلیون سال پیش این مکان دارای رودخانه های عظیمی بوده که به شکارچیان اجازه تغذیه می داد.

مرگبارترین و وحشتناک ترین مکان در تاریخ کره زمینموقعیت جغرافیایی کم کمس و رخنمون ها (سنگ بستر در سطح زمین)

با این حال، حتی منابع آبی نیز سالم نبودند، زیرا حتی رودخانه‌ها نیز قرار بود مملو از تمساح‌های درنده (اجداد کروکودیل‌های امروزی) باشند که پنج برابر اندازه واقعی کروکودیل‌های امروزی بودند. کارشناسان خطرناک ترین دایناسور تروپود را Carcharodontosaurus از صحرای سینا (Carcharodontosaurus saharicus theropod) می دانند و دلیل این امر را اندازه عظیم آن که تقریباً 14 متر است و وزن احتمالی آن حدود 15 هزار کیلوگرم است.

نوع خطرناک دیگری از شکارچیان “پتروسار” بود. اگر بخواهیم این نوع دایناسورها را به زبان ساده توصیف کنیم، باید بگوییم که کروکودیل پرنده بزرگی بود که توانایی شنا در زیر آب برای شکار را داشت. پنهان شدن از این دایناسور درنده تقریبا غیرممکن است.

فقط تصور کنید که کوچکترین موجود اطراف شما دو برابر اندازه شماست و 90 درصد آن موجودات شکارچی هستند، همه در یک محیط عمدتاً بیابانی. این تصویر تقریباً کارشناسان را به این نتیجه می رساند که منطقه KemKem را می توان مرگبارترین مکان تاریخ در نظر گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید