مسابقات کشتی آلیش قهرمانی کشور در بوینورد برگزار می شود


ساعت: 12:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897356

مسابقات قهرمانی کشور کشتی آلیش آقایان فردا پنجشنبه 24 شهریور به میزبانی هیات کشتی خراسان شمالی در بجنورد برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین اکبری رئیس هیئت کشتی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک از برگزاری مسابقات کشتی قهرمانی کشور یادواره شهید بسیجی بسیجی اهل تسونان کریمی در بجنورد خبر داد.

اکبری افزود: این مسابقات با حضور 200 کشتی گیر منتخب در قالب 25 تیم از سراسر کشور در یک روز در مجموعه ورزشی الیدخت بجنورد برگزار می شود.

وی ادامه داد: در حاشیه این مسابقات از خانواده بسیجی شهید سنن «شهید کریمی» و پیشکسوتان مبارزه آلیش تجلیل و قدردانی می شود.

رئیس کشتی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات کشتی آلیش با مساعدت اداره کل ورزش و جوانان استان، بسیج ورزشکاران سپاه حضرت الجوادالائمه(ع)، دانشگاه فرهنگیان بجورد و حامیان مالی برگزار می شود. استان.
هم اکنون نیز بیش از 100 کشتی گیر استان به صورت سازماندهی شده زیر نظر هیات ورزش های کشتی خراسان شمالی فعالیت می کنند.

آلیش در زبان ترکی به معنای رفتن و گرفتن است و نام نوعی کشتی به نام «کشتی بشال» است که ریشه باستانی در کشورهای آسیای میانه مانند قرقیزستان، ازبکستان، لیتوانی و قزاقستان و همچنین در ایران در استان های خراسان دارد. مازندران، سمنان و برخی مناطق دیگر طرفداران زیادی دارند.

فعالیت بین المللی این رشته ورزشی نیز از سال 1369 آغاز شد و قرقیزستان در سال 1995 اولین دوره مسابقات بین المللی آلیش را با قوانین همگن در بخش مردان و زنان برگزار کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید