مسابقات کشتی فرنگی، مسابقات تدارکاتی بازی های آسیایی و جام جهانی است/ تقسیم رزمی کاران به سه رده سنی برای مسابقات مهم باید بر اساس شایستگی باشد.


ساعت: 18:36
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811841

رقابت داخلی آنقدر زیبا بود که کمبود خارجی را جبران کرد

قهرمان اسبق کشتی جهان گفت: مسابقات کشورهای اسلامی، مسابقات تدارکاتی بازی های آسیایی و جام جهانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ طالب نعمت پور قهرمان اسبق کشتی جهان با قدردانی از هیئت کشتی خوزستان و اداره کل ورزش و جوانان خوزستان برای میزبانی خوب از جام تختی، درباره این مسابقات گفت: شاکیان. در چهار وزن 55، 60، 72 و 87 کیلوگرم همه حضور داشتند و از دیدن انگیزه ای که در تک تک بچه ها لازم بود بسیار خوشحال شدیم. همه با تمام وجود آمدند تا خودشان را ثابت کنند، به خصوص اینکه در رده جوانان کشتی گیران خوبی داشتیم و در رده بزرگسالان هم امیدهایی داشتیم. این اقدام میل به رد و بدل شدن امتیازات زیادی بین مبارزان به خصوص در روز دوم مسابقات منجر شد.

وی تصریح کرد که آیا جام تختی پدیده ای داشته است؟ دانیال سهرابی و ایمان محمدی هم خیلی خوب اجرا کردند. هم در تیم جوانان و هم در رده سنی بزرگسالان می توانند موثر باشند.

نعمت پور در پاسخ به این سوال که عدم حضور خارجی ها از جام تختی تا چه اندازه بر کیفیت مسابقات تاثیر گذاشته است، گفت: نمی دانم سیاست کلی فدراسیون در این زمینه چیست اما تنها دو تیم خارجی در مسابقات حضور داشتند. جام تاج و تخت. البته رقابت داخلی آنقدر زیبا بود که بتواند آن را جبران کند. البته اگر رقبای خارجی می آمدند بچه ها می توانستند خوب کار کنند.

قهرمان اسبق کشتی جهان با بیان اینکه محمد با توجه به نفرات اول جام تختی قطعا به مسابقات قهرمانی آسیا نمی رود گفت: طبق برنامه از پیش توافق شده، جام تختی سومین مرحله از چرخه انتخاب ملی پوشان بود. تیم قبل از جام ملت های آسیا و همه مدعیان حضور داشتند اما نکته اینجاست که بچه های خردسال حضور دارند. آنها چند وزن را برده اند، اما در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا و جهان جلوتر هستند. در این راستا باید بین سرمربی تیم جوانان و بزرگسالان تعامل صورت گیرد و برنامه ریزی شود که آیا در اختیار ستاد تیم ملی جوانان قرار می گیرند یا به مسابقات قهرمانی آسیا بزرگسالان می روند. فکر می کنم محمد بنا درباره این موضوع گفته تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا از دل جام تختی انتخاب می شود و فقط نفرات اول ملی نمی شوند. با این حال امیدواریم بهترین نفرات راهی آسیا شوند.

وی با اشاره به رقابت های مهم قبل از مبارزه ایران در سال 2022، تاکید کرد: کادرفنی باید با سرمربیان تیم های نوجوانان و امید تعامل داشته باشند و به گونه ای برنامه ریزی کنند که برای مسابقات مهم، رزمی کاران به سه رده سنی تقسیم شوند. بر اساس شایستگی

نعمت پور درباره مسابقات کشورهای اسلامی نیز گفت: اگرچه با توجه به حضور تیم های ایران، مصر، آذربایجان و ترکیه در این مسابقات، مبارزات کشورهای اسلامی از سطح و سطح قابل قبولی برخوردار خواهد بود، اما این مسابقات را در نظر خواهیم گرفت. مسابقات کشورهای اسلامی به عنوان یک تورنمنت تدارکاتی برای کسب نتیجه مطلوب در آسیا و جهان.

این مربی کشتی کوهدشتی با تاکید بر برخی از ستاره های جام تختی خاطرنشان کرد: همانطور که گفتم در روز دوم جام تختی شاهد مبارزه خوبی بودیم. مهدی محسنژاد در یک مبارزه واقعا زیبا پیروز شد و در فینال علیرضا نجاتی را برد. فکر می کنم محسنژاد مراحل رشد و توسعه را به خوبی طی کرده است و امیدوارم مزد زحماتش را بگیرد یا عارف حبیب اللهی بسیار متفکرانه می جنگد. او یک رزمنده در تهران است. ناصر علیزاده که قهرمان وزن 87 کیلوگرم اول شد، هم از نظر فنی و هم از نظر شیک شرایط مناسبی برای این وزن دارد و می تواند فاصله 87 کیلوگرمی را پر کند. رامین طاهری، حسین نوری، بادکان و شریفی را هم در این بار داریم. امیدوارم شرایطی مهیا شود که رقابت خوبی داشته باشند و نفر برترشان در مسابقات شرکت کند. امیر قاسمی منجزی هم در این سال ها برای کشتی زحمات زیادی کشیده و انشالله به حقش برسد. او ظرفیت و وزن فنی لازم برای کسب مدال جهانی را دارد.

نعمت پور افزود: در سه روز حضورم در اهواز و تماشای مسابقات جام تختی از دیدن این عمل میل در بین بچه ها بسیار خوشحال شدم. آنها نوید روزهای خوب را می دهند و ما خسته ایم. هم آنهایی که شکست خوردند و هم آنهایی که پیروز شدند با انگیزه و قدرت جنگیدند.

نعمت پور که امروز (9 اسفندماه) مهمان برنامه دایره طلایی بود، در پایان با تشریح حضورش در پایگاه قهرمانی سالن توفیق گفت: با توجه به دقتی که با منشی داشتیم، من و سایر دوستان از من خواستیم تا این پایگاه را احیا کنیم. بچه ها هم استقبال کردند. هفته ای سه روز به همراه فرشاد علیزاده و شهرام طاهرزاده برای کمک به کشتی و تخلیه بار در این اتاق هستیم. از سال آینده کلاس های دبستان و نوجوان برگزار می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید