جام جهانی برای فدراسیون کشتی اهمیت بیشتری دارد/ انتخاب تیم ملی باید بر اساس شایستگی باشد; بدون رزرو!


ساعت: 08:22
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1834565

انتظار دیگری از تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا نداشتیم.

قهرمان اسبق کشتی بازی های آسیایی گفت: انتخاب باید بر اساس شایستگی باشد. اگر انتخاب صرفاً بر اساس مسابقات برون مرزی باشد، نام دیگر اختیاری نیست و باید بگوییم یک جلسه.

مسعود اسماعیل پور قهرمان کشتی آزاد در مسابقات جهانی و بازی های آسیایی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا، اظهار داشت: رسم بر این است که تیم های ورزشی بعد از المپیک 4 سال آینده در رشته های انفرادی لایه برداری می کنند. کشتی نیز از این قاعده مستثنی نیست و نمونه هایی از آن را در جام جهانی نروژ دیده ایم.

وی در خصوص مسابقات قهرمانی آسیا نیز گفت: تیم منتخب ایران در مغولستان تیم جوانی داشت و خوبی این بود که وعده ها محقق شد و منتخب قهرمانی کشور در چرخه انتخابی به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شد که نتیجه خوبی بود. “

اسماعیلی پور ادامه داد: فکر می کردم محدودیت های تاج برای سایر ورزشکاران آسیایی مشکل ایجاد می کند اما مشخص شد آنها نیز در سطح پیشرو هستند و با نگاه المپیکی روی زیرساخت ها کار می کنند. جذب مربی خارجی، ملی پوش دو نفره و تاکتیک های فنی نمونه است.

وی درباره ضعف اوزان اول کشتی آزاد ایران تاکید کرد: زمان ما در مجموع 7 وزن بود که باعث شلوغی می شد اما الان به 10 وزن رسیده است. قبل از این در وزن اول که با حسن رحیمی پر شده بود یک فاصله وجود داشت اما الان هنوز شرایط خوبی در این اوزان نداریم و این در آسیا هم دیده شد.

قهرمان بازی های آسیایی 2014 اینچئون گفت: زمان رسول قدم با این فاصله پر شد و در آسیا با اقتدار توانستیم به راحتی از اوزان اول مدال بگیریم اما این فاصله باید سریع پر شود تا بتوانیم با مدال های خوب به مدال های قبلی برگردیم. سرمایه گذاری و ایجاد فرصت برای جوانان.«البته این تابع سیاست کادرفنی و فدراسیون خواهد بود.

اسماعیل پور همچنین گفت: سال سختی را با جام جهانی و بازی های آسیایی پیش رو داریم. در زمان ما و سال 2014 جام جهانی و بازی های آسیایی با حدود 10 روز اختلاف برگزار شد که بسیار پرتنش و سخت بود. مبارزان باید از یک برنامه مدون و سیاست های ستادی پیروی کنند.

وی ادامه داد: در زمان ما رقابت در انتخاب نهایی تیم ملی وجود داشت و سرمربی و رئیس فدراسیون آن زمان معتقد بودند که منتخب تیم ملی باید با اقتدار رقبای خود را برای اثبات شایستگی خود شکست دهد. او گفت: در حال حاضر من برنامه دقیق کارکنان را نمی دانم.

قهرمان سابق کشتی قاره کهن خاطرنشان کرد: انتخاب باید بر اساس شایستگی باشد. اگر انتخاب صرفاً بر اساس مسابقات برون مرزی باشد، نام دیگر اختیاری نیست و باید بگوییم یک جلسه. البته رزمندگانی هم بودند که در مسابقات داخلی نتایج خوبی گرفتند نه در اعزامی های خارجی.

اسماعیل پور گفت: شایستگی همیشه نتیجه بوده و معتقدم در سال سخت پیش رو نیز باید همین رویه را طی کرد. انتخاب کشتی غرق شده ملی باید بر اساس اقتدار و شایستگی باشد تا بهترین نتیجه ممکن را شاهد باشیم. کل دارایی کشتی در سال 2022 باید استفاده شود.

نایب قهرمان اسبق کشتی جهان گفت: از آنجایی که در تمام تورنمنت های بزرگ حضور داشته ام، نمی توانم بین بازی های آسیایی یا جام جهانی یکی را انتخاب کنم. قطعا بازی های آسیایی برای کمیته ملی المپیک اهمیت بیشتری داشت و جام جهانی برای فدراسیون اهمیت بیشتری داشت اما این به معنای انکار دیگری نیست.

اسماعیل پور در پایان گفت: همه چیز به انتخاب تیم ملی و سیاست فدراسیون بستگی دارد و امیدوارم در نهایت پرچم ایران را بالاتر از همه پرچم ها ببینیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید