انتخاب مدیران جدید بر اساس شایستگی و انطباق با دولت / پیگیری انتقال آب از عمان و دریای تاجیک به خراسان شمالی


ساعت: 11:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۳
کد خبر: 1805395

محمدرضا حسینی نژاد با بیان اینکه اعتقاد خود به انتصاب منصوبان جدید مبتنی بر کرامت مردم و تبعیت آنان از دولت است، گفت: نیروی انتخابی برای مسئولیت مدیریتی باید شرایط، دانش و توانایی لازم برای انجام کار را داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا حسینی نژاد، استاندار خراسان شمالی امشب در نشست خبری در پاسخ به سوال انتقادی خبرنگاران در خصوص انتخاب و انتصاب سه مقام جدید غیرداخلی گفت: انتصاب حقی است که قوه مقننه به عنوان استاندار برعهده دارد. این حق به جای او محفوظ است.

حسینی نژاد گفت: تغییرات ایجاد شده بر اساس مطالبات جامعه بوده و در این راستا از خرد جمعی و مجموعه های همسو با دولت و همچنین نمایندگان استفاده کرده ام. با این حال پس از دریافت پیشنهادات آنها تصمیم نهایی را گرفتم که اینطور نبود: «کسی تعیین تکلیف کرده است؟

وی افزود: تمام تلاشم را کردم تا لیست نامزدهای انتصابی را از گروه های وابسته به دولت دریافت کنم و به دنبال فصل مشترک با گزینه هایی برای گزینش نهایی باشم.

این مقام ارشد دولتی در استان گفت: اولویت های انتخابات نهایی من از بین منتخبان سر مشترکی دارد ابتدا با نیروی بومی سپس با نیروی بومی.

وی افزود: اگر قدرت بومی انتخاب نهایی من نباشد، نیروی قوی غیر بومی را انتخاب می کنم.

حسین نژاد افزود: نیروی منتخب برای مسئولیت مدیریتی باید شرایط، دانش و توانایی لازم برای انجام کار را داشته باشد.

وی همچنین در مورد انتخاب مدیران جدید از کارمندان غیر وزارت امور داخله اظهار داشت: قانون به مدیران اجازه می دهد در 15 درصد پست های مدیریتی خارج از وزارت داخله گماشته شوند.

استاندار خراسان شمالی درباره انتصاب افرادی که در ستادهای تبلیغاتی کاندیداهایی از حلقه خاصی فعالیت می کردند نیز گفت: من اعتقادی به چنین انتصابی ندارم.

وی تاکید کرد: اعتقاد من به انتصابات جدید مبتنی بر عزت مردم و تبعیت آنها از دولت است.

حسین نژاد در خصوص انتصاب مدیران زن در استان گفت: ترسی از انتصاب زنان توانمند در پست های مدیریتی ندارم.

وی افزود: در همین شرایط اگر زنان بهتر عمل کنند، آنها را در پست های رهبری منصوب خواهم کرد.

این مقام ارشد دولتی در استان همچنین از نقش جذب نیروی کار بومی در صنایع عمده استان خبر داد: این موضوع مورد توجه من و مسئولان استانی است.

وی گفت: در این راستا اولویت اول گزینش در زمینه جذب صنایع بزرگ با ضریب مشخص و تعیین شده توسط نیروهای بومی باید دارای تجربه و مهارت باشد.

حسین نژاد در بخشی دیگر از سخنان خود درباره تقاضای استان برای تامین آب شرب پایدار، کشاورزی و صنعت در خراسان شمالی بیان کرد: برنامه های بلندمدت انتقال آب از دریای عمان و تاجیکستان به استان است.

وی گفت: این استان می تواند با آبیاری آب های کارست از محدوده مرزی استان و حفر چاه، آب مورد نیاز اراضی آبی استان را تامین کند.

استاندار خراسان شمالی گفت: بر اجرای این برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت نظارت خواهیم داشت.

وی در عین حال بر بهره برداری از پساب های صنعتی در استان تاکید کرد و گفت: باید از پساب برای کاشت درختان غیرمولد برای تولید الوار صنعتی و همچنین تامین آب صنایع بزرگ استان استفاده شود که پیگیری خواهیم کرد.

حسینی نژاد همچنین اعلام کرد: بهره برداری از آب چاه برای صنایع بزرگ استان تا مهلت مقرر امکان پذیر است و پس از آن مجوز بهره برداری از آب چاه ها لغو می شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: تامین اعتبارات لازم برای اجرای پروژه های ناتمام احداث راه آهن جوین – اسفراین، تبدیل راه های روستایی به شهرهای جدید و تکمیل فعالیت های راهسازی در محورهای اصلی و فرعی. جاده های استان .

یک مقام ارشد استانی نیز در تشریح چگونگی رونق سرمایه گذاری استان گفت: به دنبال این هستیم که امکان ایجاد مشوق های واقعی و انگیزشی برای استان برای جلب توجه سرمایه گذاران فراهم شود.

وی همچنین به موسسات مالی و اعتباری اشاره کرد و گفت: برای سرمایه گذاری سپرده های مردم از روستا به روستا به آنها فشار خواهیم آورد.

حسین نژاد همچنین درباره اجرای مصوبات سفر مقام معظم رهبری در استان بیان کرد: بسیاری از مصوبات این سفر هنوز در استان اجرایی نشده و باقی مانده است.

وی افزود: اجرای آنها باید با کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و کشور انجام شود.

استاندار خراسان شمالی در خاتمه درباره پیگیری استان برای رونق صنعت اسب و برگزاری مسابقات این رشته ورزشی در خراسان شمالی و همچنین صادرات اسب به بازارهای خارجی از طریق گمرکات استانی گفت: کشور نیز شرح داده شده.

حسین نژاد افزود: وزیر جهاد کشاورزی در این زمینه دستوراتی داده است که باید انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید