توجه مدیران به نیاز به فضاهای نیازمند انطباق / “انطباق”; این نکته در استان ها و استانداری ها مغفول مانده است

ساعت: 14:48
تاریخ انتشار: 1400/08/29
کد خبر: 1785789

رئیس دبیرخانه ستاد نظارت و هماهنگی مناسب سازی کشور:

رئیس دبیرخانه نظارت و هماهنگی مناسب سازی در کشور با تاکید بر اینکه استانداران و فرمانداران باید مناسب سازی را جدی بگیرند، گفت: مسئولان منصوب شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابراهیم کاظمی مومن سرای با اشاره به تغییرات انتصابات استانی در دولت سیزدهم افزود: با توجه به اینکه استانداران در سطح استان مسئولیت مناسب سازی را بر عهده دارند و استانداران نیز مسئولیت مناسب سازی در سطح شهرستان ها را بر عهده دارند، یکی از اصلی ترین آنهاست. نگرانی باید انطباق باشد.”

وی افزود: برخی از اعضای استانی کشور برای نظارت و هماهنگی مناسب سازی در کشور ممکن است با موضوع مناسب سازی آشنایی نداشته باشند، بنابراین باید این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند، زیرا در صورت نیاز به اقدام مناسب سازی، جلساتی را تشکیل می دهند. در سطح ملی انجام می شود و باید تصمیم گیری شود.» این امر با هماهنگی های لازم انجام می شود اما در سطح استان بر عهده استانداران، فرمانداران و همچنین شهرداران و اعضای شورای شهر است.

رئیس دبیرخانه ستاد نظارت و هماهنگی مناسب سازی کشور خاطرنشان کرد: 70 درصد اجرای کارهای مناسب سازی بر عهده شهرداری است که باید به مناسب سازی توجه ویژه داشته باشد و جلساتی در این زمینه در شهرها برگزار شود. و استان ها

مومن سرایی با یادآوری اینکه در 8 ماهه پایانی سال 99 جلسات اقتباس در سطح کشور هشت نوبت برگزار شده است، گفت: بیستمین نشست مناسب سازی به زودی امسال برگزار می شود.

وی با تاکید بر تلاش فرمانداران و فرمانداران برای مناسب سازی افزود: در سطح بخشداری و شهرستان باید هر فصل جلسه مناسب سازی برگزار و مناسب سازی معابر و اماکن در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، بر اساس ماده 2 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، کلیه وزارتخانه ها، سازمان ها، نهادها، شرکت های دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظفند نسبت به طراحی، ساخت و ساخت ساختمان ها، اماکن، معابر عمومی اقدام کنند. دارای معلولیت مانند سایر افراد.

همچنین بر اساس ماده 3 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، ستاد ملی نظارت و هماهنگی مناسب سازی موظف است بر مناسب سازی ساختمان های دولتی و اماکن عمومی و عمومی مندرج در ماده 2 این قانون نظارت کند. و نیاز به گزارشی از اقدامات خود دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید