ایجاد کمپ ماده 16 در استان قزوین در گذشته مغفول مانده بود


ساعت: 10:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۸
کد خبر: 1809161

محمدمهدی علایی گفت: ایجاد قرارگاه ماده 16 در استان قزوین مغفول مانده است که ساماندهی و رفع نیازها زمان بر است، بنابراین این مسیر نیازمند همکاری و همفکری دستگاه های مربوطه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین; محمدمهدی علایی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: قرارگاه ماده 16 یکی از موضوعات مغفول مانده در استان قزوین است که در گذشته به آن پرداخته نشده است.

وی افزود: قرارگاه ماده 16 باید معتادان متجاهر و افراد مصرف کننده در فضای شهری را جمع آوری و مراقبت کند.

استاندار قزوین تاکید کرد: در دو ماه گذشته برنامه ریزی هایی برای اخذ مجوز ساخت کمپ انجام شده و در تلاش هستیم تا امکانات بهره برداری از این پروژه را فراهم کنیم.

علایی گفت: ایجاد قرارگاه ماده 16 در استان قزوین مغفول مانده است که ساماندهی و رفع نیازها زمان بر است، لذا این مسیر نیازمند همکاری و همکاری دستگاه های ذیربط است.

این مسئول گفت: سایت مناسبی برای قرارگاه ماده 16 پیدا شده و در تلاش هستیم تا 20 روز آینده برای این اردو در استان قزوین اقدام نهایی انجام دهیم.

وی افزود: طبق قانون بخشی از هزینه های جمع آوری و نگهداری معتادان باید توسط معاونت اجتماعی و بخشی از این هزینه ها را شهرداری ها تامین کنند.

استاندار قزوین اذعان داشت: شهرداری قزوین و تعدادی دیگر از شهرداری ها تاکنون این هزینه ها را پرداخت نکرده اند و بر اساس مصوبات، شهرداری ها باید تعهدات خود را تسویه می کردند تا بهزیستی به تعهد قانونی خود عمل کند.

علایی در پایان گفت: تلاش می کنیم در ماه آینده کسری موجود برای راه اندازی قرارگاه را بر اساس ماده 16 پوشش دهیم زیرا مجوزها در سطح کشوری اخذ می شود.

5b4dfdb6 9669 4a8b 8119 f9d6c89e8dde خبر خاکستری


مواد مخدر بیش از 90 درصد پرونده های قضایی را تشکیل می دهد

داود عبدالملکی در این دیدار گفت: به فرموده مقام معظم رهبری مبارزه با مواد مخدر نوعی جهاد است چرا که به این موضوع به عنوان یکی از پایه های تهاجم فرهنگی نگاه می شود.

عبدالمالکی اذعان داشت: در برخورد با معضل معتادان دزدی خلاء قانونی وجود دارد و باید به این موضوع توجه بیشتری شود تا امنیت جامعه به خطر نیفتد.

این مسئول گفت: اقدامات سخت در حوزه اعتیاد جواب نمی دهد و باید اقدامات نرمی از جمله فرهنگ سازی، اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و پیشگیری انجام شود.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: تقاضا دارم دستگاه ها در حوزه مواد مخدر تلاش کنند و در جهت کاهش آسیب های اجتماعی تلاش کنند.

وی ادامه داد: برخورد ظالمانه پلیس و قوه قضائیه در حوزه مواد مخدر موثر نیست و ایجاد قرارگاه ماده 16 مهمترین موضوع است.

عبدالمالکی گفت که بیش از 90 درصد قتل ها، دعواها و اختلافات ناشی از مواد مخدر است که مشکلات بیشتری را ایجاد می کند.

این مسئول گفت: این موضوع نیازمند تلاش جدی، بسیج مردمی برای حل مشکلات است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: هیچ دارویی پاسخگوی اعتیاد نیست و باید در این زمینه به انجمن NA توجه ویژه شود.

وی در پایان گفت: ماده 15 در اوج اردو وجود ندارد و باید در این زمینه نیز اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید