کرمان; سرزمین گنجینه پنهان گردشگری است/ لزوم توجه به فرصت های مغفول مانده استان در این حوزه

ساعت: 08:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۱
کد خبر: 1799581

حسین جلالی با تاکید بر اینکه استان کرمان استانی بسیار قدیمی است؛ سرچشمه هنر و گنجینه در حوزه گردشگری پنهان و ناشناخته است، گفت: گردشگری نقطه پایانی ندارد و هر روز که می گذرد علاقه و رغبت مردم به بوم گردی، گردشگری، تفریح ​​و سفر بیشتر می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین حسین جلالی در گفتگو با راه آرمان; وی گفت: گردشگری یکی از موضوعاتی است که باعث رشد جامعه می شود. اما گردشگری نقطه پایانی ندارد و مردم به طور فزاینده ای به اکوتوریسم، گردشگری، تفریح ​​و سفر علاقه مند هستند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استان کرمان استانی با قدمت تاریخی است؛ سرچشمه هنر و گنجینه ها در حوزه گردشگری پنهان و ناشناخته است، گفت: بسیاری از امکانات گردشگری این استان از جمله بازار کرمان، مجموعه گنجعلی خان، باغ شاهزاده ماهان، ارگ راین، ارگ بم، خانه آجری حاج علی آقا است. مجموعه به عنوان بزرگترین خانه خشتی جهان و آثار دیگر مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد.

عضوهیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما بسیاری از فرصت های عمرانی و گردشگری استان شناسایی و معرفی نشده و یا هنوز ثبت نشده است.

وی بیان کرد: به عنوان مثال در رفسنج دره راگه وجود دارد که به گفته بسیاری از گردشگران نمونه این دره تنها در آمریکا مشاهده شده است. بنابراین این ظرفیت گردشگری مغفول مانده و می تواند جاذبه های بسیار خوبی برای گردشگران ایجاد کند.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی با اشاره به اینکه برخی از آثار تاریخی مانند قلعه بیاض و کارخانه قدیمی پنبه بافی متاسفانه روز به روز در حال تخریب هستند، گفت: در جلسه ای مقرر شد وضعیت موجود حفظ شود. باید حصارکشی شود و درب نصب شود تا حداقل این آثار از بین نرود.

نماینده مردم رفسنج و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در راستای حفظ وضعیت فعلی و ثبت آثار سازمان میراث فرهنگی، خاطرنشان کرد: به وزارتخانه های مربوطه ارائه می شود و امیدواریم شاهد شکوفایی آن باشیم. ظرفیت گردشگری با این اقدامات.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید