زمینه سازی برای مشارکت مردم در فعال سازی فرصت های مغفول مانده کشور


ساعت: 14:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921356

معاون اول رئیس جمهور گفت: مردم آمادگی حضور جدی در بازار سرمایه را دارند و باید با معرفی طرح های با حاشیه سود بالا و حضور و مشارکت مردم در فعال سازی نقدینگی جامعه را به سمت این پروژه ها سوق داد. ظرفیت های مغفول مانده را از کشور تامین کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در این جلسه که امروز (یکشنبه) برگزار شد، محمد محبر، معاون اول رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت مغفول مانده هدادی در کشور و عدم بهره برداری مناسب از آنها، گفت: باید از مشارکت مردمی و موجود استفاده کنیم. نقدینگی در جامعه در ارتباط با این ظرفیت ها را در بخش های مختلف فعال کنیم.

محمد مخبر افزود: مردم آمادگی حضور جدی در بازار سرمایه را دارند و لازم است با معرفی طرح هایی که حاشیه سود بالایی دارند و حضور و مشارکت مردم در فعال سازی بازار سرمایه نقدینگی جامعه را به سمت این پروژه ها سوق دهند. ظرفیت های مغفول مانده کشور

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: در سال های اخیر اداره کشور همواره از طریق درآمدهایی مانند درآمد حاصل از فروش نفت و اخذ مالیات انجام شده است و این در حالی است که اگر بتوانیم کشور را با اتکا به دارایی هایی از جمله بسازیم. ذخایر و مخازن نفت و گاز و اگر معادن را مدیریت کنیم، تحولات گسترده ای در توسعه و پیشرفت کشور محقق خواهد شد.

وی با اشاره به گزارشات ارائه شده در نشست صنعت مس ایران با هدف دستیابی به تولید یک میلیون تن کاتد مس، خاطرنشان کرد: لازم است شرکت ملی صنعت مس ایران همانطور که تلاش می کند برنامه ریزی و پرواز کند. باید بیش از اینها بهبود یابد و یک برنامه دقیق و منسجم برای واگذاری سهام به مردم و افزایش تولید به 3 میلیون تن مس کاتد ارائه شود.

این مخبر همچنین بر لزوم پرهیز از خام فروشی تاکید کرد و گفت: باید به جای خام فروشی، تلاش کنیم زنجیره پایین دستی صنایع مانند صنعت مس را با تکیه بر ظرفیت های موجود فعال کنیم تا شاهد ارزش افزوده بیشتر و تولید ثروت برای مردم باشیم. کشور..

معاون اول رئیس جمهور از مدیران شرکت ملی صنعت مس ایران خواست تا ظرف یک ماه آینده طرحی جامع و مدون برای ایجاد تحول در صنعت مس کشور و همچنین جلب مشارکت مردم تدوین و ارائه کنند. وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت مدیره صندوق توسعه ملی نیز حضور داشتند، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی صنعت مس ایران گزارشی از برنامه ریزی ها ارائه کردند. برای دستیابی به تولید یک میلیون تن کاتد مس انجام شد و اهداف این برنامه را تشریح کرد.

بر اساس این گزارش، شرکت ملی صنعت مس ایران در راستای افزایش تولید، افزایش درآمد و توسعه اشتغال، طرح تولید یک میلیون تن کاتد مس را با سرمایه گذاری های لازم اجرا می کند و با تحقق این طرح، جایگاه ایران در تولید و اکتشاف افزایش چشمگیری خواهد داشت و تولید مس کاتدی از 285 هزار تن به یک میلیون تن می رسد و سطح اشتغال در صنعت مس کشور از 28 هزار نفر به 80 هزار نفر افزایش می یابد و ظرفیت صادرات نیز افزایش می یابد. از 1.6 میلیارد دلار به 10 میلیارد دلار در سال افزایش یافته است

دیدگاهتان را بنویسید