اراضی شیب دار، ظرفیت های مغفول مانده در غرب کشور به ویژه چهارمحال و بختیاری


ساعت: 16:20
تاریخ انتشار: 1401/03/19
کد خبر: 1854721

وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از فرصت های بزرگ چهارمحال و بختیاری و غرب کشور بحث اراضی شیب دار است که متاسفانه این سرمایه بزرگ بلااستفاده مانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه دستاوردهای تحقیقاتی در مرکز تحقیقات کشاورزی چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران گفت: پژوهشگران این مرکز بسیار خوب کار کردند و کار بسیار خوبی انجام دادند. روی درختان گردو و میوه های هسته دار.


وی در ادامه با بیان اینکه این مرکز در زمینه گیاهان دارویی و در زمینه کشت بافت جنگل های بارانی رشد خوبی داشته است، ادامه داد: یکی از فرصت های بزرگ چهارمحال و بختیاری و غرب کشور بحث اراضی شیب دار است. متأسفانه این دارایی بزرگ بلااستفاده مانده است.


ساداتی نژاد افزود: کشت سه تن در هکتار گل محمدی رقم بالایی است و این اقدام قابل تقدیر است. در بحث تولید بذر در زمینه تولید گندم و جو اقدامات خوبی انجام شده و این اقدامات ادامه دارد.»


وی یادآور شد: ترویج دایره ای است که در این مرکز نیاز به توجه بیشتری دارد، زیرا با تبلیغات است که کشاورزان این پیام را می گیرند که چگونه حرکت کنند، در هر صورت مسیری که باید طی شود به ویژه امسال باعث تقویت همین دانشمندان می شود. و محققین.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید