بازی های آموزشی و پزشکی در کشور مغفول مانده است/ بازیکنان فقط به دنبال تفریح ​​نباشند


ساعت: 11:31
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877748

ساینا میر گفت: کشور تنها به جنبه سرگرمی بازی های رایانه ای می پردازد در حالی که بسیاری از کارشناسان این بازی را درمان کننده بسیاری از بیماری ها مانند آلزایمر و اوتیسم می دانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ساینا میر، بازی ساز در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: ذهنیت بازی های جدی در کشور به خصوص در بین خانواده ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: بازی هایی که علاوه بر سرگرمی، مخاطب را به سمت آموزش و درمان جذب می کند و اهدافی غیر از سرگرمی دارد.

میر افزود: نگاه کشور به جنبه ناب بازی های رایانه ای در حالی است که بسیاری از کارشناسان بازی ها را درمان کننده بسیاری از بیماری ها مانند آلزایمر، اوتیسم و… می دانند.

این بازی ساز با بیان اینکه کشورهای پیشرفته دنیا به اهمیت بازی های جدی در آموزش و درمان پی برده اند، گفت: آلمان یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه است و پیش بینی می شود در چند سال آینده به کشوری پیشرو در صنعت بازی تبدیل شود. سال ها.

وی گفت: بیشتر بازی های ساخته شده در کشور مبتنی بر سرگرمی هستند اما تنها دو شرکت بازی سازی وارد عرصه بازی های جدی کشور شده اند اما تا رایج شدن این نوع بازی ها راه زیادی در پیش داریم.

میر با اشاره به اینکه بازی های آموزشی و درمانی تا حد زیادی از آسیب بازی های صرفاً سرگرم کننده می کاهد، ادامه داد: این بازی ها توسط تیم تخصصی روانشناس و کادر پزشکی طراحی و نوشته می شود، یعنی سازندگان بازی ها با تیم پزشکی مرتبط هستند. ” و بازی را بسازید.

سازنده بازی در خاتمه خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان مربوطه توجه جدی به این حوزه داشته باشند و بتوانند با فرهنگ سازی و تبلیغات صحیح اذهان را به سمت این نوع بازی ها سوق دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید