بازخوانی جنایات کشتی گیران مغفول مانده است/ برخی با تحریف واقعیت به دنبال پاکسازی کشتی گیران هستند


ساعت: 09:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۱
کد خبر: 1804532

پیمان فر گفت: سهل انگاری ما در بازخوانی و بازگویی جنایات پهلوی باعث شده تا عده ای با یک برنامه ریزی منسجم تاریخ را تحریف کرده و واقعیت های آن زمان را وارونه به نسل جدید معرفی کنند و برای تطهیر پهلوی تلاش کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام نصرلا پیمان فر نایب رئیس کمیسیون اصل 90 در گفت و گو با صبح توس گفت: باید تاریخ را نگه داریم تا آیندگان نسبت به تصمیماتی که می گیرند واقع بین باشند که متأسفانه مشکلات و فراوانی هایی که در این دوران رخ داده است. انقلاب امکان مرور گذشته و نگاه به گذشته را فراهم نکرد.

وی با تاکید بر اینکه بازخوانی وقایع و جنایات کشتی گیران و تاریخ پیش از انقلاب مغفول مانده است، گفت: سر به زیر نسل جدید پس عده ای می خواهند پهلوی را تطهیر کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: وقتی نمی رویم و ابهاماتی را درباره تاریخ و وضعیت ایران قبل از انقلاب اسلامی نسل جدید وارد می کنیم، عده ای وارد این عرصه می شوند و از اتفاقات و اوضاع و احوال گزارش های نادرست می کنند و کشور را بیان می کنند. در دوران پهلوی

حجت الاسلام پیمان فر با بیان اینکه یکی از موضوعات مغفول واقعه گوهرشاد و کشته شدن بیش از 1500 نفر در مشهد بود، گفت: در خصوص کشته شدن میلیون ها ایرانی در جنگ جهانی دوم و مسائل دیگر مغفول مانده بود، محقق یا کارگردان کافی برای اظهار نظر در این زمینه وجود نداشت. این مسائل هر از گاهی

وی گفت: آمار قطعی از حادثه گوهرشاد وجود ندارد اما گزارش های متعدد حاکی از کشته شدن بیش از 1500 نفر در مسجد گوهرشاد در کمتر از چند ساعت به دستور رضاخان و سپس ایجاد فضایی در جامعه است که هیچکس حتی جرأت بیان این حادثه و بررسی آن را نداشت.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 یادآور شد: به مناسبت قبرهای دسته جمعی در مشهد باید نهادهای ذیربط وارد عمل شوند و این موضوع بازخوانی شود. از سوی دیگر نهادهای فرهنگی نیز باید به صورت جدی وارد عمل شوند، زیرا از تاریخ نگاری انقلاب و ثبت وقایع انقلاب غافل شده ایم. نتیجه کاستی های ما این است که قلدری که در این کشور جنایات زیادی را مرتکب شده است به عنوان یک مرد برنده و موفق در ذهن برخی از جوانان ما معرفی شده است.

حجت الاسلام پیمان فر افزود: چرا هیچکس مسائلی مانند جدایی بحرین از ایران در دوران پهلوی دوم و عواقب این تقسیم برای کشور را به مردم نمی گوید؟ همچنین بسیاری از مشکلات دیگر از جمله فقر در بین مردم وجود دارد، «میزان سواد، تعداد دانشگاه ها، سطح بهداشت و درمان و امثال آن باید خوانده شود و حقیقت به نسل جوان گفته شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید