توجه به امام زمان، نیاز مغفول مانده به ماه مبارک رمضان


ساعت: 14:15
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1819985

در حديث سكالين تأكيد شده است كه قرآن، كتاب و اهل بيت به هيچ وجه از هم جدا نيستند، لذا توجه به قرآن در ماه مبارك رمضان بدون توجه به امام زمان، اين موضوع را ناديده مي گيرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی به مناسبت ماه میهمانی خدا در گفت و گو با صاحب نیوز گفت: سال هاست بر اساس آیه 185 سوره بقره که می فرماید: بدون معلم بدانیم. .

ایشان این آیه مبارکه را تفسیر کردند و مراد از آیه فوق این بود که «ما قرآن را در شب قدر نازل می کنیم» و می فرماید: خداوند متعال در قرآن کریم یک کلمه یا عبارتی را بدون حکمت نازل نکرده است. و برای این جمله مدتها از فعل استفاده کرده و گفته است که ما قرآن را نازل می کنیم نه اینکه قرآن را نازل کرده ایم و این بدان معناست که قرآن کریم هر سال در شب قدر نازل می شود. .

این کارشناس مذهبی در ادامه با طرح این سوال که به غیر از امام معصوم، چه کسی در روی زمین حق دارد که قرآن بر آن حضرت نازل شود؟ این دلیل یکی از ادله بر زنده بودن امام زمان است که شیعیان آن را ارائه می کنند.

وی می گوید: در حدیث مشهوری از سکلین از رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) آمده است: «من دو چیز در میان شما باقی می گذارم که اگر آنها را دستاویز قرار دهید، هرگز فریب نمی خورید: خدا و نسل من خانه من است. روشن است که در حالی که کتاب خدا در میان امت است، اهل بیت نیز هستند و همانطور که به کتاب خدا تمسک می‌کنیم، باید بدانیم که اهل بیت معلمان این کتاب هستند. در زمان ما منظور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. مراقب باش.

این کارشناس مذهبی گفت: در ادامه حدیث تأکید شده که این دو یعنی کتاب خدا و اهل بیت «لن جفترک عبدا» از یکدیگر جدایی ناپذیرند و این نشان می دهد همانطور که ماه مبارک رمضان است. ماه قرآن، ماه امام زمان هم هست. همانطور که در این ماه مبارک قرآن مورد توجه قرار گرفته است، امام زمان نیز مورد توجه است.

حجت الاسلام شمحمدی خاطرنشان کرد: علمای برجسته شیعه در عصر ما مانند حجت الاسلام علیرضا پناهیان نیز به این موضوع تصریح کرده اند که متاسفانه مورد بی توجهی قرار گرفته است.

وی افزود: مصونیت از انحراف زمانی میسر می شود که در کنار هم به قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام توجه شود. آنها به بیراهه رفته اند و مردم بی گناه یمن را می کشند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: توجه به امام زمان باید همواره بخشی از زندگی شیعیان باشد و این توجه می تواند هر روز و یا در سطحی بالاتر، گفت و گو و عزاداری با امام زمان ما باشد.

در این راستا حجت الاسلام شامحمدی در مورد توصیه های متعددی که برای قرائت روزانه عهدنامه شده است، بیان کرد که می تواند ارتباط قلبی و معنوی با حضرت بقیة الله الاعظم – رضی الله عنه – برقرار کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید