دنیا به والیبال ایران توجه ویژه دارد/ حضور باکیفیت در عرصه جهانی اهمیت بیشتری دارد


ساعت: 16:10
تاریخ انتشار: 1301/04/29
کد خبر: 1884478

برگزاری جلسه کمیته داوران با رئیس فدراسیون والیبال

رئیس فدراسیون والیبال با بیان اینکه دنیا توجه ویژه ای به والیبال ایران دارد، گفت: باید تلاش کنیم در همه رویدادها و مسابقات جهانی داور داشته باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، جلسه کمیسیون داوران فدراسیون والیبال با حضور اعضای کمیسیون و محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال برگزار شد.

در این جلسه ابراهیم فیروزی رئیس کمیته داوران گزارش کامل و جامعی از عملکرد در 1400 در دو بخش داخل سالن و ساحلی در دو گروه آقایان و بانوان و دوره های آموزشی داوری در سطح کشور ارائه کرد.

رئیس کمیته داوران در ادامه به تشریح کلیات برنامه های سال 1401 پرداخت و آموزش را یکی از اولویت های این کمیته در سال جاری دانست و از حذف محدودیت سنی دوره های آموزش بین المللی سوم، دوم و اول خبر داد.

فیروزی تصریح کرد: سال آینده سقف سنی رده های کشوری را پایین می آوریم.

رئیس کمیته داوران در بخشی دیگر از گزارش خود به حضور پررنگ داوران در مسابقات بین المللی و تغییر و استاندارد شدن لباس داوری اشاره کرد.

رئیس فدراسیون والیبال نیز در این جلسه داوری را معضل جدی در پیشرفت والیبال ایران دانست و گفت: داوران ایرانی باید به استانداردهای جهانی برسند و یادگیری زبان انگلیسی در اولویت آنها باشد.

محمدرضا دوزه‌نا داوری با بیان اینکه نیازمند تربیت داوران فرهیخته هستیم، گفت: همانطور که مراحل مختلف استعدادیابی برای بازیکنان داریم، استعدادیابی برای داوران نیز باید داشته باشیم.

وی با تشکر از زحمات کمیسیون داوری گفت: مشکلات رفتاری برخی از داوران باید اصلاح شود تا تغییراتی صورت گیرد. سطح داوران باید افزایش یابد FIVB برنامه هم داشته باش

رئیس فدراسیون والیبال با تاکید بر اینکه دنیا توجه ویژه ای به والیبال ایران دارد گفت: باید تلاش کنیم در همه رویدادها و مسابقات جهانی داور داشته باشیم و مراقب حاشیه ها باشیم.

داور در پایان از کمیته داوران خواست تا روی سه یا چهار داور شایسته و با استعداد که دارای مهارت، شخصیت و تسلط کامل به زبان انگلیسی هستند سرمایه گذاری کنند تا بتوانند در سطح جهانی فعال باشند. البته حضور به تنهایی کافی نیست و حضور با کیفیت مهمتر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید