قهرمانی آسیا برای والیبال ساحلی ایران اهمیت زیادی دارد


ساعت: 15:41
تاریخ انتشار: 08/08/1401
کد خبر: 1907126

مربی تیم های ملی والیبال ساحلی گفت: مسابقات قهرمانی آسیا مردان برای والیبال ساحلی ایران اهمیت زیادی دارد زیرا امتیاز آن برای صعود به مسابقات جهانی در نظر گرفته می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تور آزاد والیبال ساحلی آسیا از 25 تا 30 آبان ماه و مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی مردان آسیا از 23 تا 27 آبان ماه در بندرعباس برگزار می شود و هشت تیم از ایران در این رقابت ها حضور خواهند داشت که چهار تیم در مسابقات آزاد قهرمانی کشور تور آسیا و چهار تیم در مسابقات قهرمانی. آسیایی ها به مصاف حریفان خود می روند.

آخرین اردوی تدارکاتی تیم های ملی والیبال ساحلی ایران در تهران برای حضور در این رقابت ها از هفتم آبان به سرپرستی رضا نائینی در زمین ویژه فدراسیون والیبال آغاز شد و تا روز سه شنبه دهم آبان ماه ادامه دارد که تیم ها راهی بندرعباس می شوند.

نائینی درباره حضور در دو تورنمنت مهم پیش رو گفت: عبدالحمید میرزا علی، آرش وکیلی، بهمن سالمی، علیرضا آقاجانی، سینا شوکتی، عباس پورعسگری، مطبی آرو، مهدی محفوی، ضرگام منصوری و حبیب ناصری 10 بازیکن حاضر در مسابقات تدارکاتی هستند. اردوگاه ها

وی افزود: برخی از بازیکنان تیم های ملی در ساحل 30 ساله و بخشی دیگر بین 18 تا 21 سال سن دارند. سیاست این است که این بازیکنان جوان به طور مداوم در اردوها و مسابقات حضور داشته باشند تا در آینده جایگزین بازیکنان بزرگسال شوند.

نائینی با بیان اینکه چند روز مانده به شروع تور آزاد راهی بندرعباس می شوند تا بازیکنان به شرایط جوی عادت کنند، تصریح کرد: مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی مردان آسیا برای ایران بسیار مهم است زیرا پله ای برای رسیدن به آن است. جام جهانی 2023. در مکزیک برگزار می شود، مهم است.

مربی تیم های ملی والیبال ساحلی با بیان اینکه برگزاری بازی های دوستانه بین المللی در والیبال ساحلی مرسوم نیست، گفت: تیم ملی در مسابقات سمیلا تایلند شانس برگزاری چند دیدار تدارکاتی را داشت.

وی ادامه داد: به دلیل عدم ثبت نام تیم های ایرانی به دلیل اشتباه فدراسیون تایلند نتوانستیم در این مسابقات بازی کنیم. آنها به شدت عذرخواهی کردند و تمام هزینه های تیم را تقبل کردند. خوشبختانه بازیکنان برای اولین بار خارج از استرس آمادگی خوبی داشتند. بازیکنان این مسابقات را از نزدیک تماشا کردند و دیدارهای دوستانه ای با تیم های ژاپن، فیلیپین و قزاقستان داشتند که در همه آنها به جز یک بازی، در همه بازی ها پیروز شدند.

وی در خصوص جای خالی ابوالحسن حکی زاده در والیبال ساحلی گفت: او یکی از بازیکنانی بود که در 10 سال آینده از تیم ما در پست های دفاعی در سطح فراتر از آسیا حمایت کرد. برایش در والیبال داخل سالن آرزوی موفقیت می کنم ولی حیف که رفته بازیکن را نداریم. بازیکنانی در قد او داریم که امیدوارم جایگزین ابوالحسن شوند. البته، اگر او در والیبال داخل سالن به آن نرسد، جایی برای سقوط دارد. او پتانسیل بازگشت به آمادگی بالایی برای والیبال ساحلی را دارد اما می توانست در این زمینه موفق تر باشد اما سالن ورزشی خوبی را انتخاب کرد.

نائینی در نهایت ابراز امیدواری کرد که بندرعباس میزبان خوبی برای این مسابقات باشد و شاهد مسابقاتی در خور نام ورزشی کشور به ویژه والیبال ساحلی ایران باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید