تور سمیلا والیبال ساحلی اشتباه عجیب تایلندی ها، محرومیت ساحلی ها، اعتراض ایران، عذرخواهی کنفدراسیون آسیا


ساعت: 17:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۹
کد خبر: 1898638

با اشتباهات تایلندی ها و سخت گیری ناظر فنی تور ساحلی باز سمیلا، علیرغم اعلام خبر کاشت، از حضور تیم های ملی ساحلی ایران در این مسابقات جلوگیری شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، بیست و یکمین دوره تور آزاد والیبال ساحلی سمیلا از 9 شهریور لغایت 12 مهرماه در شهر سانخولا تایلند برگزار می شود و اگرچه حضور در این مسابقات در برنامه کاری والیبال ساحلی قرار نداشت. کمیته فدراسیون، تایلندی ها خواستار شدند. با توجه به اینکه والیبال ساحلی ایران یکی از قدرت های آسیا محسوب می شود، نمایندگان کشورمان باید در این رقابت ها حضور داشته باشند.

بر این اساس کمیته ساحلی فدراسیون با برگزاری اردوی تدارکاتی در زمین های فدراسیون والیبال ساحلی دو تیم را به این رقابت ها اعزام کرد و ورزشکاران ساحلی کشورمان روز گذشته وارد محل مسابقات شدند و صبح امروز دو تیم ایران در میدان اصلی قرار گرفتند. جدول از کمیته برگزاری مسابقات اما پس از مدتی کریستادا پاناساری، عضو و مسئول هماهنگی کمیته ساحلی کنفدراسیون آسیا و مسئول کمیته فنی سامیلا تور، به فدراسیون والیبال ایران اعلام کرد که به دلیل عدم هماهنگی بین فدراسیون تایلند و رئیس کمیته سواحل آسیا و مسئولان برگزاری مسابقات با توجه به دریافت تاییدیه حضور تیم های ایرانی در این مسابقات، ایرانیان اجازه حضور در این مسابقات را ندارند.

سمیلا ناظر فنی تور آزاد این موضوع را اشتباه تایلندی ها دانست و با ارسال نامه ای به فدراسیون والیبال ضمن عذرخواهی رسمی اعلام کرد که تمامی هزینه های رفت و آمد و اقامت تیم های والیبال ساحلی توسط فدراسیون والیبال تایلند پرداخت می شود و در این مدت زمان بازیکنان والیبال ساحلی ایران می توانند در سنخوالا یک اردوی تمرینی داشته باشند.

این در حالی بود که ایران از ابتدا قصد حضور در این مسابقات را نداشت اما به درخواست تایلند و کنفدراسیون والیبال آسیا پس از پایان مهلت قانونی ثبت نام اقدام کرد و میزبان قول داد که مشکلی برای حضور در این مسابقات وجود ندارد. نمایندگان ایران

لازم به ذکر است، کنفدراسیون والیبال آسیا صبح امروز (سه شنبه 8 شهریورماه) 30 تیم حاضر در جدول اصلی این مسابقات را اعلام کرد و تیم ملی ساحلی الف ایران (بهمن سالمی – آرش وکیلی) نفر چهارم با 2400 امتیاز. همچنین تیم ملی ساحلی ایران (حمید میرزاعلی – علیرضا آقاجانی) با 1465 امتیاز در رده هشتم قرار گرفت.

لازم به ذکر است که تیم های ملی لائوس نیز به همین دلیل از این رقابت ها کنار گذاشته شدند.

سرپرست کنفدراسیون والیبال آسیا رسما عذرخواهی کرد

بیست و یکمین دوره تور آزاد والیبال ساحلی سمیلا از 30 شهریور تا 3 مهرماه در شهر سانخولا تایلند برگزار می شود، اما کریستادا پاناسری، عضو و هماهنگ کننده کمیته ساحلی کنفدراسیون آسیا و رئیس کمیته فنی سامیلا تور اعلام کرد: فدراسیون والیبال ایران اعلام کرد که به دلیل عدم هماهنگی فدراسیون تایلند با رئیس کمیته ساحلی آسیا و برگزارکنندگان مسابقات در خصوص دریافت تاییدیه حضور تیم های ایرانی در این مسابقات، ایرانیان اجازه حضور ندارند. در این مسابقات

سرپرست کنفدراسیون والیبال آسیا با ارسال نامه ای رسمی از مشکلات ایجاد شده برای حضور تیم های ملی والیبال ساحلی ایران در تور سمیلا آزاد عذرخواهی کرد که متن کامل آن به شرح زیر است:

دکتر محمدرضا داورزنی
رئیس فدراسیون والیبال ایران

امیدوارم خوب باشید.

در خصوص دعوت فدراسیون والیبال تایلند از تیم های ایرانی برای حضور در تور سمیلا آزاد، فدراسیون والیبال تایلند به اشتباه خود اعتراف کرده و اعلام کرده است که برای ارتقای مسابقات ساحلی تایلند از ایران دعوت کرده ایم تا تیم های شرکت کننده بیشتری داشته باشد.
این قانون توسط فدراسیون تایلند شکسته شده و برای سایر فدراسیون های شرکت کننده غیرقابل قبول تلقی می شود. به همین دلیل در صورت حضور تیم های ایرانی علیرغم اعتراض، مشکلات بیشتری پیش خواهد آمد، لذا ضمن پوزش فراوان از تیم های ایرانی خواهشمندیم از حضور در این مسابقات انصراف دهند.

فدراسیون والیبال تایلند بارها اعلام کرده که این اتفاق بر اثر اشتباه فدراسیون والیبال تایلند رخ داده و فدراسیون والیبال ایران در این امر مقصر نیست.

طبق اعلام فدراسیون والیبال تایلند، کلیه هزینه های مربوط به اقامت و بلیط هواپیما تمامی اعضای ایرانی تا آخرین روز مسابقات بر عهده میزبان خواهد بود. تیم های ایرانی می توانند تا آخرین روز مسابقات در هتل مسابقات اقامت کنند و در سنهولا تمرین کنند.

از شما برای کمکتان بسیار سپاسگذاریم.

کریتسادا پاناساری
رئیس کمیته فنی

انصاری: تایلندی ها اشتباه کردند و هزینه سفر را پرداخت می کنند ملی پوشان برای یک اردوی یک هفته ای مهمان تایلند هستند.

نادر انصاری در خصوص محرومیت ناظر فنی تور آزاد ساحلی سمیلا از حضور تیم های ایرانی در این مسابقات افزود: تور آزاد سمیلا در تقویم آسیایی سال 2022 بود و ایران به دلایلی علاقه ای به حضور در این مسابقات نداشت.

وی با بیان اینکه پس از پایان مهلت ثبت نام تیم ها، کنفدراسیون والیبال آسیا با ارسال نامه ای به فدراسیون علت عدم حضور تیم های ایرانی شرکت کننده در این مسابقات را جویا شد و تاکید کرد که کارهای اداری را انجام خواهد داد. برای حضور آنها

نایب رئیس کمیته فدراسیون والیبال ساحلی ادامه داد: با وجود زمان اندک تا شروع مسابقات، فرم ثبت نام تیم ها به سرعت تهیه و ارسال و به تایید فدراسیون تایلند رسید و سپس دعوت نامه تیم های اعزامی توسط فدراسیون تایلند ارسال شد. فدراسیون تایلند و تایلندی ها مکاتبات لازم را برای تسریع دریافت کردند. صدور روادید را با سفارت خود در تهران انجام دادند و الحمدلله با تلاش مسئولان فدراسیون والیبال با اعزام تیم های ملی الف و ب به آزاد، تور سمیلا در موعد مقرر با موفقیت به پایان رسید.

وی تصریح کرد: حتی فدراسیون برای تهیه بلیت پرواز داخلی بانکوک به سنخلا با مشکل مواجه شد که فدراسیون والیبال تایلند بلیت را گرفت.

انصاری با اشاره به اینکه در نهایت تیم های ملی والیبال ساحلی ایران به این مسابقات اعزام و در قرعه کشی شرکت کردند و در رده های چهارم و هشتم جدول اصلی قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: کمیته ساحلی آسیا نیز با حضور تیم های ایرانی مخالفت کرد. شانریت، عضو اجرایی کنفدراسیون والیبال آسیا و کیاتی پونگ، دبیر کل آن کنفدراسیون نیز نتوانستند او را قانع کنند.

نایب رئیس کمیته ساحلی فدراسیون والیبال در پایان گفت: کنفدراسیون والیبال آسیا در ایمیلی بابت مشکلات پیش آمده از ایران عذرخواهی کرد و تاکید کرد که مقصر این مشکل کنفدراسیون و تایلند هستند. به همین دلیل AVC هزینه اعزام ملی پوشان و عوامل اجرایی را تقبل کرد و به تیم های ایرانی اجازه داد به مدت یک هفته به عنوان مهمان در تایلند اردو بزنند و چندین بازی تدارکاتی و دوستانه برگزار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید