رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا از حمایت اینفانتینو از انتخابات ریاست فیفا خبر داد/ لغو جام باشگاه های فوتسال آسیا توسط مجری کنفدراسیون


ساعت: 15:07
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1836936

دهمین جلسه هیات اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیمات مهمی را تصویب کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ دهمین جلسه هیئت اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اولین بار در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان، کشور آسیای میانه و به میزبانی کنفدراسیون فوتبال آسیا و به ریاست شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و به منظور تقویت بیشتر ظرفیت اتحادیه های عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شد. .

در این نشست دو برنامه جدید توسط رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه شد. یکی تصمیم کمیته توسعه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای معرفی یک “برنامه جبرانی” جدید و دیگری تصمیم برای راه اندازی یک برنامه اضافه وقت جدید است که هر کدام برای تقویت (MA) یا اتحادیه های فوتبال در سراسر قاره کهن طراحی شده است.

کمیته اجرایی AFC پیرو این توصیه ها؛ تصمیم کمیته توسعه کنفدراسیون برای اجرای برنامه جبران خسارت، که هر ساله به عنوان صندوقی برای کمک به فدراسیون های آسیایی واجد شرایط در استخدام مربیان واجد شرایط، کارشناسان فنی و حمایت از برنامه های توسعه فنی ایجاد می شود، تصویب کرد. تصمیم برای راه اندازی برنامه اضافه کاری جدید (صندوق سالانه برای حمایت از فدراسیون های آسیایی واجد شرایط برای نیازهای توسعه موقت) نیز به تصویب اعضا رسید.

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین از اعضای کمیته برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال 2022 در عربستان، مالزی، تایلند و ویتنام تشکر کرد و در خصوص میزبانی جام فوتسال و فوتبال در قاره کهن اظهار نظر کرد.

شیخ سلمان درباره شیوع ویروس کووید-19 گفت: این همه‌گیری به شیوه‌ای بی‌سابقه عزم ما را آزمایش می‌کند، اما خانواده فوتبال آسیا همچنان در غلبه بر مشکلات بزرگ اتحاد باورنکردنی از خود نشان می‌دهند. تمام اعتبار این اتحاد ناشی از فداکاری اتحادیه های فوتبال ماست. بنابراین، راه اندازی دو برنامه جدید، تعهد کنفدراسیون را به اعضای خود تقویت می کند، که بر تمایل ما برای کاهش شکاف در فوتبال آسیا و افزایش سطح رقابت در سراسر این قاره تأکید می کند.

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه به انتخاب رئیس فدراسیون جهانی فوتبال پرداخت و گفت: از اعلام کاندیداتوری جیانی اینفانتینو برای انتخابات ریاست جمهوری 2023 فیفا صمیمانه استقبال می‌کنم و اعلام می‌کنم که امروز متحد او هستم. اینفانتینو رهبری الهام بخش برای فوتبال آسیا و جهان در یک بحران عمیق ارائه کرده است و ما از او به دلیل حمایت قوی از خانواده فوتبال آسیا تشکر می کنیم.

در نهایت کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر لغو مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا در سال 2022 پس از انصراف امارات به عنوان میزبان را تایید کرد. همچنین توافق شد که سی و سومین کنگره AFC در تاریخ 1 و 2 فوریه 2023 در بحرین برگزار شود و جزئیات بیشتر پس از نهایی شدن اعلام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید