واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به خبر ضبط صدای اینفانتینو و بی نظمی رئیس فیفا

واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به خبر ضبط صدای اینفانتینو و بی نظمی رئیس فیفا

حسن کامرانی فر درباره نگرانی از شرایط آماده سازی تیم ملی قبل از جام جهانی 2022 گفت: ما این نگرانی ها را درک می کنیم. مدتی است که تیم قدرتمندی در فدراسیون فوتبال به دلیل محدودیت هایی که به خاطر دو رهبر برجسته فیفا داریم، قصد دارد از فرصت های ما استفاده کند. مکاتبات انجام شده و به زودی به صورت رسمی اعلام خواهد شد. مردم عزیز نگران نباشید برنامه ریزی های خوبی انجام شده و به زودی اعلام می شود، خدای ناکرده بتوانیم اردوهای خوبی در هر دو گروه اول و دوم داشته باشیم. مردم باید مطمئن شوند که برای برگزاری اردوها و بازی های خوبی برنامه ریزی می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که تیم ویژه برای بازی تدارکاتی تعیین شده است، تصریح کرد: از آنجایی که تیم های اروپایی همه مسابقات را در اختیار دارند، نمی توانیم با آنها بازی کنیم. دو دیدار با هم هماهنگ بود و برنامه ما به هم خورد زیرا بازی برزیل و آرژانتین از قطر به استرالیا منتقل شد. حداقل 3 مسابقه خیلی خوب در نظر داریم اما بگذارید در روزهای آینده قطعی شود و از طریق فدراسیون اعلام شود. برنامه ما این است که لژیونرها هم پیشتاز فیفادی باشند. قطعا به محض نهایی شدن تیم ها اعلام خواهد شد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در گفتگو با برنامه رادیویی ورزشی تهران، گفت: همه صحبت ها قبلا انجام شده و باید دو بازی با برزیل و آرژانتین در قطر برگزار می شد که ناگهان بازی از قطر به استرالیا منتقل شد. ” در آینده نزدیک تورنمنت خوبی در ژاپن برگزار می شود اما به دلیل ملاحظات و خط قرمزها نتوانستیم شرکت کنیم.

کامرانی فر در خصوص این خبر که فیفا کمیسیونی 3 نفره را برای بررسی مسائل مختلف تشکیل داده است، گفت: همه می دانند که نگرانی فیفا و AFC از حضور تماشاگران چیست و نیازی به کتمان نیست. فیفا و AFC نامه فرستادند و ابتدا از ایران به خاطر میزبانی و شرایطی که داشتیم تشکر کردند. سپس می خواستند یک تیم سه نفره از فیفا، AFC و ایران را تست کنند تا برای تماشاگران به نتیجه برسند. منظور از نامه فیفا و AFC این است که به ما توجه دارند و می خواهند مشکلات را حل کنند. چشم انداز آنها کمک به فوتبال ایران و جستجوی راه حل برای این مشکل است. باید برنامه ریزی، شناسایی و جداسازی برخی از ورزشگاه ها را انجام می دادیم و از فیفا این فرصت را خواستیم. اینکه تا شهریور به ما فرصت دادند درست نیست. فیفا زمانی را تعیین نکرده و فقط می خواهد با تشکیل یک تیم سه نفره مشکلات را بررسی و حل کند.

او گفت: نه، ما جلسات خوبی با رئیس فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا داشتیم و آن جلسات قبلا هم خوب بود. نگاه رئیس فیفا به فوتبال ایران کاملا تغییر کرده است. خبرهای ضد و نقیضی برای او ارسال شد و آخرین حرفش این بود که ملاک فدراسیون فوتبال ایران برای ما رسمی است نه نامه ها و ایمیل های ارسالی به فیفا.

کامرانی فر ادامه داد: بیش از آنچه گفتند مطالباتی بود که ما داشتیم. جلساتی که ما داشتیم پشت درهای بسته و دو جلسه علنی بود. من نه دیده ام و نه شنیده ام (صدابرداری). طرح این مسائل در این شرایط درست نیست. باید دید کسانی که این مسائل را مطرح می کنند فوتبال را هدف گرفته اند یا در آستانه جام جهانی تلاش می کنند ویلموتی دیگر خلق کنند. اگر به اتفاقات چند ماه اخیر نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که این موضوع مربوط به FF نیست، بلکه مسائل مهم تری است. اگر قصد آنها کمک به فوتبال است، سوال اینجاست که چرا این کار را نزدیک به جام جهانی انجام می دهند. برخی به دنبال ساخت ویلموتس و قرارداد جدید هستند. برای افرادی که جلوی یک سری اتفاقات را در فدراسیون فوتبال گرفتند، بی امان صحبت کنید، مطمئن باشید اجازه تحمیل ویلموتی دیگر را در فدراسیون نخواهیم داد. ما نگرانی های دوستان را در مورد فوتبال کاملاً می پذیریم.

کامرانی فر در استعلام شخصی از طریق ایمیل به فیفا گفت: بنده دبیرکل فدراسیون و مدیر اجرایی فوتبال هستم و با توجه به شرایط پیش آمده باید در همه چیز طبق اساسنامه جلو برویم. . در جاهایی اختلاف نظر وجود داشت و اساسنامه صراحتاً اعلام کرده بود که فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا در صورت اختلاف می توانند وارد شوند. به همین دلیل باید این کار انجام می شد و بسیاری از دوستان حاضر در کشتی از من تشکر کردند. این را هم بگویم که دوستان زیادی در فیفا دارم. اینکه می گویند هیات مدیره رسمیت دارد درست نیست، هفته آینده جلسه بعدی خود را خواهیم داشت و اعضای هیات مدیره که همگی حسن نیت و کمک به فوتبال دارند حضور خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید