کنفدراسیون فوتبال آسیا تا ماه آینده برای رفع محرومیت باشگاه های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا پاسخ خواهد داد


ساعت: 11:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۹
کد خبر: 1898499

مدیر صدور مجوز حرفه ای اتحادیه فوتبال انگلیس گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا تا ماه آینده برای رفع محرومیت باشگاه های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا پاسخ خواهد داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصطفی زارعی مدیر صدور پروانه حرفه ای فدراسیون فوتبال از رفع محرومیت لیگ قهرمانان اروپا خبر داد و گفت: حدود 50 روز پیش در این باره صحبت کردیم و یک هفته بعد همه مدارک را ارائه کردیم. AFC پیگیری را هفته گذشته فرستادیم و قول تسریع در رسیدگی به مدارک دادند.

زارعی گفت: باید ثابت کنیم که استانداردهای لازم را داریم. حسن نیت ما باید ثابت شود. روابط خوبی نیز برقرار شد. من هفته آینده به سمیناری در مالزی می روم و بیشتر بحث خواهیم کرد. حتما تا یک ماه آینده جواب ما را خواهند داد.

مدیر صدور مجوز حرفه ای اتحادیه فوتبال انگلیس در مورد دریافت مجوز حرفه ای توسط باشگاه ها گفت: چند سالی است که صحبت از حرفه ای شدن داریم اما از دست می دهیم. ما به فدراسیون فوتبال پیشنهاد دادیم که مجوز و استانداردهای ملی را تعریف کند و مسائل زمان بندی را حل کند.

وی در خصوص ضوابط باشگاه حرفه ای گفت: طبق ضوابط ورزشی، باشگاه ها باید دارای آکادمی و برنامه های توسعه مشخص باشند. در معیار استخدامی آمده است که کارکنان باید واجد شرایط باشند و یک مدیر اجرایی و اعضا باید نام ببرند.

و افزود: ما در این راه به باشگاه ها کمک می کنیم. رویکرد باشگاه ها نسبت به سال گذشته بسیار تغییر کرده است. برای گرفتن مجوز 4-5 ساعت با هم جلسات داشتیم. ما به باشگاه ها کمک می کنیم تا تصمیمات مبتنی بر واقعیت بگیرند.

زارعی گفت: معیار بعدی معیار زیرساخت است و به استانداردهای ورزشگاه برمی گردد. ایمنی و امنیت، رختکن و نیمکت ها، وضعیت زمین چمن و… همگی دغدغه هایی در امر صدور مجوز هستند. ما نباید اجازه دهیم این اتفاق دوباره بیفتد. ورزشگاه آزادی مشکلاتی دارد که با استانداردها فاصله دارد و همه باید تلاش کنیم.

وی در پایان در گفتگو با رادیو ورزش درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس گفت: با اقداماتی که انجام می شود به امید خدا مشکلی نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:



دیدگاهتان را بنویسید