رد شکایت باشگاه استقلال از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا/ نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا؛ فقط سپاهان و فولاد!


زمان: 09:42 ساعت
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810394

با رد شکایت استقلال، فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا 2022 تنها دو تیم خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشت: باشگاه استقلال پس از حذف از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ به دلیل نداشتن مجوز حرفه‌ای به دادگاه حکمیت ورزشی (CAS) شکایت کرده است که رد شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا از تصمیم دادگاه CAS برای رد شکایت استقلال علیه کمیسیون کنترل کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل امتناع از حضور این باشگاه در لیگ قهرمانان آسیا در سال 2022 استقبال می کند (تصمیم کمیته کنترل ورودی مطابق با بند 14.4 است. و 14.5 از مقررات مجوزهای حرفه ای.)

در 6 ژانویه 2022، کمیته کنترل ورود به این نتیجه رسید که استقلال و دو باشگاه ایرانی دیگر، پرسپولیس و گل گهر، تمام معیارهای مورد نیاز در قوانین صدور مجوز حرفه ای را ندارند و نباید مجوزهای لازم برای حضور در لیگ قهرمانان را دریافت کنند. .

در پی این اتفاق، باشگاه استقلال به دادگاه CAS اعتراض کرد و دادگاه هم اکنون رای کمیته کنترل ورودی را تایید کرده است. باشگاه‌های پرسپولیس و گل‌گوتا نسبت به رای صادره از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتراض نکرده‌اند.

تیم های سپاهان و فولاد تنها نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا 2022 هستند. در گروه C فولاد با شباب الاهلی امارات، آحال از ترکمنستان و الغرافه از قطر و سپاهان همگروه خواهند شد. در گروه D مقابل الدحیل از قطر، پاختاکور از ازبکستان و برنده از عربستان – بازی الجیش.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید