مشکل بزرگ پورتو به خاطر مهدی طارمی

با تصمیم فدراسیون جهانی فوتبال پنجره نقل و انتقالات باشگاه پورتو پرتغال به دلیل پرداخت نشدن مطالبات باشگاه ایرانجوان بوشهر بسته شد.

پیش از این و در سال 1398 باشگاه ایرانجوان در مکاتباتی با فیفا درخواست دریافت مکانیزم صحیح رشد مهدی طارمی را داشت و فیفا نیز دستور پرداخت حدود 110 هزار یورو به باشگاه بوشهری را صادر کرد. با این حال، تاخیر باشگاه پرتغالی در پرداخت این مبلغ، پنجره نقل و انتقالات پورتو را بسته است.

عطا وزیری سرپرست ایرانجوان بوشهر در گفت وگویی گفت: پنجره نقل و انتقالات باشگاه پورتو به دلیل مکانیسم مشارکت بسته است، حق رشد در فوتبال وجود ندارد. در واقع حق آموزش است اما سازوکار مشارکت جریان دیگری دارد. فکر می کنم ما اولین باشگاه ایرانی هستیم که این تصمیم را می گیریم. البته داماس گیلان هم این حکم را گرفت اما چون منحل شد مبلغ پرداختی در فدراسیون خرج تیم های اصلی شد.

وی افزود: در سال 2019 برای گرفتن این رای اقدام کردیم و در همان سال حکم صادر شد، اما چون باشگاه پورتو این پول را پرداخت نکرد، پس از تایید عدم پرداخت این پول به فیفا، پنجره این باشگاه بسته شد. از طریق سامانه TMS از این اتفاق مطلع شدیم که به فدراسیون فوتبال نیز ارسال شده است. از طرفی باشگاه پورتو با ارسال نامه ای به فدراسیون اعلام کرد که دسترسی به باشگاه ایرانجوان از این طریق برای ما مشخص خواهد شد. فدراسیون فوتبال 28 جولای درخواست پورتو را به ما اعلام کرد.

وزیری گفت: باشگاه پورتو برای باز شدن پنجره نقل و انتقالات درخواست مصالحه کرد و اعلام کرد در اسرع وقت این پول را پرداخت خواهد کرد تا به توافق برسیم. این مبلغ در ابتدا حدود 110000 یورو بود و فکر می کنم در حال حاضر به دلیل تاخیر در پرداخت افزایش یابد. به محض اینکه پول در حساب باشگاه باشد، موافقت خود را از طریق وکیل خود در سوئیس اعلام می کنیم تا اقدامات لازم برای باز شدن پنجره پورتو انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید