مصالحه کنندگان علی دایی و علی کریمی با تشکر از اصولگرایان

روزنامه شارک نوشت:

علی دایی و علی کریمی از زمانی که در دنیای فوتبال نامی برای خود دست و پا کردند، حال خوشی از یکدیگر نداشتند. آنها همیشه با یکدیگر می جنگیدند و حتی بوسه های خشونت آمیز نیز نمی توانست ریشه اختلافات موجود بین این دو نفر را از بین ببرد.

در مورد علت اصلی و اصلی اختلاف این دو نفر هنوز صحبت ها و احادیث زیادی وجود دارد. گفته می شود که منشأ این تفاوت ها به دلایل بی اهمیتی است. اینکه علی کریمی به علی دایی تهمت زده یا اینکه در اردوی تیم ملی روی صندلی علی دایی نشسته و در اتوبوس تیم ملی با تشکیل باند علیه دایی او را مسخره کرده است.

البته هر بار که این دو در مورد اختلاف صحبت می کردند، می گفتند که هیچ مشکلی با هم ندارند و هیچ ابهامی وجود ندارد. علی کریمی گفت قبلا مشکلی نبود اما چرا اختلاف نظر. یک بار زمانی که دایی سرمربی پرسپولیس بود و علی کریمی در استیل آذین بازی می کرد، شایعه حضور علی کریمی در پرسپولیس به درخواست علی دایی مطرح شد و سپس جرقه هایی برای آشتی این دو به صدا درآمد. علی کریمی از اینکه در آن سال ها با علی دایی اختلاف داشت استقبال کرد و حتی ابراز تاسف کرد. با این حال، این رابطه محقق نشد، بنابراین اختلافات را نمی توان 100٪ حل کرد.

بعدها علی کریمی نه با شدت همیشگی بلکه محجبه علی دایی را طعنه زد اما رفته رفته از شدت آنها کاسته شد. جدا کردن این دو از دنیای فوتبال که با آن تفاوت رنگ قدیمی فراموش شده است. دو تن از مهم ترین رهبران فوتبال ایران، مهرداد میناوند و علیرضا انصاریان در ماجرای مرگ دلخراش همدیگر را در آغوش گرفتند به طوری که خیلی ها گفتند سال ها تلاش میناوند برای آشتی دادن این دو نفر بالاخره نتیجه داده است. اما کاندیداتوری علی کریمی برای ریاست فدراسیون فوتبال و عدم حمایت علی دایی از او باعث اختلاف بین این دو مرد شد.

با وجود اینکه دایی و علی کریمی دو چهره تاثیرگذار در فوتبال ایران هستند، اما هرگز نتوانستند برای همیشه از تفاوت این دو نفر چشم پوشی کنند. با گذشت زمان آنها این تفاوت را کم رنگ کردند، اما هیچ آشتی وجود نداشت. به لطف جبهه اصولگرایان، رسانه ها و روزنامه های نزدیک به این جریان، این موضوع به تازگی حل شد و علی دایی و علی کریمی بالاخره پس از سال ها با یکدیگر آشتی کردند! شاید آنها به یک دشمن مشترک نیاز داشتند تا آنها را متحد کند.

ماجرا از این قرار است که پس از درگذشت مهسا امینی، علی کریمی به چهره ای تاثیرگذار در فضای مجازی تبدیل شد. طیف اصولگرایان به علی کریمی حمله کردند و حتی او را در جمع لیدرهای اعتراضات خیابانی قرار دادند. حمله به کریمی تنها معطوف به این ماجرا نبود، زیرا او را خیانتکار و خیانتکار خطاب کردند، بلکه اقدامی ناقص برای مصادره ویلای وی انجام دادند.

علی دایی نیز دو داستان در حمایت از اعتراضات منتشر کرد که مسیر این دو از یکدیگر جدا و متمایز بود. علی کریمی اگرچه در استوری و توییتر خود بسیاری از چهره های ورزشی و هنری را تگ می کرد و هشتگ های ویژه ای مانند #شرف و #بشرف به آن ها می داد، اما حتی در این مدت نیز تا زمان مرگ اردبیلی این کار را برای علی دایی انجام نداد. دانشجو

علی دایی با انتقاد از اتفاقات رخ داده در یکی از مدارس اردبیل، سکوت را قابل قبول نیست. بنابراین او مورد هجوم اصولگرایان قرار گرفت که می خواستند او مانند علی کریمی نباشد. الفاظی که علیه علی دایی البته گاهی اوقات دوستانه نبود و او را کلاهبردار خطاب می کرد. عمو ولی پای صحبت های او ایستاد و گفت که ادعای مطروحه در مورد فوت اسرا پناهی دانشجوی اردبیلی را قبول ندارد.

در همین درگیری با رسانه ها و چهره های اصولگرا بود که سرانجام اتفاق مورد انتظار برای اهالی فوتبال رقم خورد. علی کریمی با انتشار توییت و عکسی از خود در آغوش علی دایی، او را آقای گل خطاب کرد و برای مردم اردبیل پیام داد. بعدها موضوع مهم تری در این رابطه به وجود آمد و این دو برای اولین بار پس از سال ها یکدیگر را در اینستاگرام فالو کردند. دو چهره سرشناس دنیای فوتبال ایران یکی با 10 میلیون فالوئر و دیگری 13 میلیون فالوور بالاخره به لطف انتقادات و هجمه های اصولگرایان اختلافات قدیمی خود را فراموش کرده و با یکدیگر آشتی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید