معاون اول رئیس جمهور و معاون رییس جمهور زیمباوه با یکدیگر دیدار کردند

در حاشیه دومین نشست بین المللی ایران و آفریقا برگزار شد.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اصلی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: امیدواریم کشورهای آفریقایی همواره با ثبات و امنیت به پیشرفت و توسعه خود ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری موج


محمد محبر عصر امروز شنبه در حاشیه دومین نشست بین المللی ایران و آفریقا در دیدار معاون رئیس جمهور کنستانتینیو چیونگا زیمبابوه وی با اشاره به ظرفیت عظیم دو کشور برای تامین و گسترش همکاری‌های متقابل، افزود: تعاملات اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست و جهان مبتنی بر استراتژی برد-برد است.

معاون اول رئیس جمهور وی تبادل دانشگاهی و دانشجویی، توسعه حمل و نقل و حل مسائل مالی و بانکی برای تسهیل روابط بخش خصوصی بین دو کشور را از دیگر زمینه های همکاری ایران و زیمبابوه برشمرد و تاکید کرد: دو کشور باید با پول ملی و نیاز خود تعاملات اقتصادی داشته باشند. به پول کشور ثالث که دشمن مشترک دو ملت نیز هست وجود ندارد و در این رابطه باید برنامه مشترک و جامع همکاری بین دو کشور تهیه و دنبال شود. همچنین تفاهم نامه ها و قراردادهای امضا شده باید در اسرع وقت اجرایی و عملیاتی شود.

کنستانتینو چییونگا معاون رئیس جمهور زیمبابوه نیز با اشاره به توسعه روابط دیپلماتیک دو کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: ایران و زیمبابوه در یک مسیر حرکت می کنند و علیرغم جدایی و فاصله جغرافیایی زیاد، دارای بسیاری از اهداف مشترک علیه نظام سلطه.

وی همچنین حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد و شهادت فرماندهان سپاه در این حمله را تسلیت گفت و تاکید کرد: تحریم های گسترده کشورهای غربی با هدف از بین بردن استقلال ایران و زیمبابوه بوده است. دو کشور می توانند با تعمیق روابط خود، دشمنان خود را تحریم کنند.

وی همچنین اجرای 12 تفاهم نامه امضا شده بین ایران و زیمبابوه در دولت سیزدهم را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: پیشرفت شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی جمهوری اسلامی بسیار چشمگیر است و به دنبال تقویت زیرساخت های همکاری های دوجانبه بر اساس … استراتژی سودآور و استفاده از ظرفیت ایران در حوزه معدن، انرژی، بهداشت، درمان، کشاورزی، آبیاری نوین و امنیت غذایی.


آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها