مقایسه حقوق بازنشستگی چه مشکلاتی دارد؟

سازمان تامین اجتماعی هر ماه حقوق بازنشستگی پرداخت می کند اما درآمد این گروه با دخل و خرج آنها تناسبی ندارد و امسال اعتراضات شدیدی را در پی داشته است.

مقایسه حقوق بازنشستگی چه مشکلاتی دارد؟

در ماه های اخیر بازنشستگان به رئیس جمهور برای یکسان سازی دستمزدها و افزایش پرداخت ها اعتراض کردند. در همین راستا حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت معتقد به تناسب حقوق بازنشستگان است و برنامه مناسب سازی برای مستمری بگیران تامین اجتماعی دارد و حتی در حال اجراست.

این در حالی است که برخی از کارشناسان و فعالان کانون بازنشستگان بر این باورند که دولت موانع زیادی برای اجرای طرح بازنشستگی بازنشستگان ایجاد کرده است. به گفته سیدحسن هاشمی، رئیس کانون بازنشستگان استان اصفهان، طرح یکسان سازی حقوق کارکنان لشکری ​​و کشوری و مستمری بگیران بلافاصله پس از تصویب اجرایی شد، اما همواره مشکلاتی برای تعدیل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی وجود دارد.

مقایسه حقوق بازنشستگی چه مشکلاتی دارد؟
هاشمی اعلام کرد که پس از یکسری اقدامات، دولت دوازدهم سال گذشته لایحه یکسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی را به مجلس ارائه کرد. اما چندی پیش خبری مبنی بر خروج این لایحه از مجلس منتشر شد. این سوال هنوز به درستی مطرح نشده است، بنابراین مشکل جدیدی برای اجرای این طرح در آینده به وجود آمده است! همچنین در مورد افزایش مجدد حقوق بود.

با این حال این کارمند ابراز امیدواری کرد که در سال آینده تصمیمات بهتری برای کارگران بازنشسته اتخاذ شود. در واقع، با توجه به هنر. 111 و 96 قانون بیمه سلامت باید سالانه افزایش دستمزد و هزینه زندگی برای این قشر در نظر گرفته شود. ضمناً 25 درصد مابقی سنوات این گروه نیز باید پرداخت شود.

دیدگاهتان را بنویسید