مقایسه پربارترین نهال گردو در جهان; (مقایسه آجیل چندلر و فرنور)


ساعت: 20:04
تاریخ انتشار: 1400/11/14
کد خبر: 1807169

نهال گردو چندلر پیوندی ابتدا از ترکیب نهال گردو پدرو به دست آمد و منشا آمریکایی دارد. البته بیش از یک دهه است که در ایران از نهالستان های معتبری مانند گلد نهال، دکتر تولید و پرورش می یابد. نهال یا آریا نهال.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اگر به کشاورزی و باغداری علاقه دارید، احتمالاً شهرت و آوازه دو نهال گردو چندلر و نهال گردو فرنور را بارها و بارها از زبان باغداران شنیده اید. حال به نقل از آریا نهال به طور کامل به تفاوت ها و شباهت های این دو درخت گردو می پردازیم پس لطفا تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

زادگاه اصلی نهال گردو فرنور و نهال گردو چندلر

اگر در هنگام خرید نهال گردو در مورد نهال گردو بپرسید، مطمئن خواهید شد که این دو نهال جزو پرفروش ترین و وارداتی ترین نهال های نهال هستند.

نهال گردو چندلر پیوندی ابتدا از ترکیب نهال گردو پدرو به دست آمد و منشا آمریکایی دارد. البته بیش از یک دهه است که در ایران از نهالستان های معتبری مانند گلد نهال، دکتر تولید و پرورش می یابد. نهال یا آریا نهال.

اما در آن سوی میدان، رقیب نهال گردو چندلر، یعنی گردوی فرنور با اصل فرانسوی، دل بسیاری از اروپایی ها را مجذوب خود می کند.

بسیاری از باغ های اروپا، به ویژه فرانسه و آلمان، به گردو اختصاص دارد.

حالا وقتی از تولد این دو نهال صحبت می کنیم، بیایید از تفاوت های ساختاری و باردهی این دو نهال گردو صحبت کنیم، اما بهتر است قبل از هر چیز بدانید که خرید نهال گردو به شرط خرید گردو به اندازه دلار سود دارد. نهال هایی از نهالستان های معتبر مانند نهالستان آریا.

دریافت راهنمای کاشت نهال گردو و یا خرید نهال گردو از نهال آریا می تواند گزینه مطمئنی باشد که در پایان این نهالستان معتبر ارائه خواهیم داد.

آب و هوای مناسب برای نهال گردو چندلر پیوندی و نهال گردو فرنور چگونه است؟

جالب است بدانید که گردو چندلر در ارتفاع متوسط ​​(900 تا 1500 متر) میوه های منحصر به فردی دارد. ارتفاع مذکور در رده آب و هوای معتدل تا نسبتا سرد قرار دارد.

اما از طرفی نهال گردوی پیوندی در ارتفاعات (1500 تا 2300) قابلیت باردهی منحصر به فردی دارد.

از نظر دیرگلی هر دو گونه از ارقام دیرگل هستند اما نهال گردو فرنور دیرگل بوده و نسبت به چندلر نسبت به هوای سرد مقاوم تر است.

آغاز باردهی و عمر مفید این دو نهال گردو چیست؟

جالب است بدانید که هر دو نهال از سال اول پس از کاشت شروع به باردهی می کنند و تا سال هشتم به بلوغ مناسب می رسند به طوری که توانایی باروری از 250 تا 300 کیلوگرم در هر درخت بالغ را دارند. اما شاید بپرسید این درختان گردو چند ساله هستند؟ پاسخ به این سوال نهایی نیست، زیرا به عوامل زیادی بستگی دارد:

  1. هرس درختان
  2. آبیاری منظم
  3. خاک غنی
  4. کد اصلی
  5. سمپاشی حرفه ای

و … عوامل زیادی اما در این شرایط می توان تا 70 سال باردهی منحصر به فرد را برای این دو نهال گردو انتظار داشت.

ارتفاع درختان گردو چندلر و فرنور چقدر است؟

با توجه به اینکه این دو نهال از ارقام تکثیر باغات گردو محسوب می شوند، می توان ارتفاع آنها را حدود 12 تا 15 متر تصور کرد. با این حال، هرس و هرس مناسب می تواند به طور قابل توجهی بر ارتفاع صحیح درختان تأثیر بگذارد.

نهال گردو فرنور و چندلر نسبت به درختان گردو بدری ایرانی بسیار پایین تر است که برداشت را در فصل برداشت بسیار آسان می کند.


a9822710 d272 4fc5 9eb7 1bea939a2363 خبر خاکستری

آجیل چندلر و فرنور چه شکل و وزنی دارد؟

هر مغز گردو چندلر معمولاً حدود 6 گرم و هر مغز گردو فرنور حدود 8 گرم است. البته نمی توان اندازه دقیقی را مشخص کرد اما وزن کل میوه های این دو درخت این عدد است.

مغز گردو فرنور و چندلر تقریباً به یک اندازه است. رنگ هر دو گردو سفید است که باعث محبوبیت و تجاری شدن این گردو شده است.

طرح کاشت مناسب نهال گردو پیوندی

این دو نهال گردو با توجه به اینکه جزء ارقام متوسط ​​هستند در فاصله کمتری از ارقام بذری مانند تویسرکان قابل کاشت هستند. کاشت نهال گردو 7*7 از گردو چندلر و فرنور اغلب توصیه می شود.

برای گرده افشانی این دو نهال گردو از چه نژادی استفاده کنیم؟

استفاده از رقم گردافشان در هنگام پرورش نهال گردو برای داشتن عملکرد پایدار و افزایش قابل توجه عملکرد توصیه می شود. بهترین ارقامی که اغلب برای چرخاندن این دو نهال گردو استفاده می شود، نهال گردو فرانکت و نهال گردوی جلویی است.

چه نهال گردو را برای زمین کشاورزی خود انتخاب کنیم؟

پس از مطالعه تفاوت نهال گردو چندلر و فرنور احتمالاً برای شما سوال پیش آمده است که نهال گردوی خود را از چه نژادی بخریم؟ در مورد قیمت هم باید بدانید که قیمت نهال گردو چندلر و فرنور در یک بازه قیمتی قرار دارند و از این نظر تفاوتی ندارند.

نکته مهمی که در هنگام خرید نهال گردو باید به آن توجه کنید، ارزیابی آب و هوای زمین کشاورزی است. اگر در مناطق نسبتاً معتدل تا نسبتاً سردسیر هستید می توانید از نهال گردو چندلر بهره ببرید اما اگر در مناطق سردسیر هستید حتماً باید اولویت خرید نهال گردو فرنور را داشته باشید.


f185fab7 cd9f 4d31 a830 456123be7864 خبر خاکستری

از کدام نهالستان گردو نهال گردو مطمئن بخریم؟

نهالستان های بیشماری اقدام به فروش اینترنتی نهال گردو می کنند، از جمله داشتن پروانه رسمی جهاد کشاورزی، گواهی قرنطینه و اصالت نهال از نکات بسیار مهمی است که هنگام خرید نهال گردو باید از نهالستان های نهال فروشی الزامی شود. کردی

همچنین می توانید با دریافت فاکتور و ضمانت بازگشت، خریدی مطمئن از نهال باغ خود انجام دهید. آریا نهال با تمام موارد ذکر شده یک انتخاب مطمئن برای خرید نهال می باشد. برای مشاهده لیست و قیمت نهال گردو کافیست با شماره های تماس (09143336024، 09143336029) تماس حاصل فرمایید و یا به سایت (ariyanahal.ir) مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید