کاهش 50 درصدی آجیل فروشی/ سندیکای آجیل فروشان: اگر تقاضای خرید مانند سال گذشته بود با کمبود جدی مواجه می شدیم.

215340 446 خبر خاکستری

مصطفی احمدی در پاسخ به این سوال که امروزه روش فروش اینترنتی در تمامی مقالات به چشم می خورد، آیا می توان از این روش فروش برای آجیل و خشکبار استفاده کرد یا به خریداران پیشنهاد داد که کیفیت میوه خشک را شخصا نظارت کنند و سپس نگهداری کنند. خریداری کردن؟ وی گفت: پس از شیوع بیماری عروق کرونر قلب، کسب و کارها برای بقا به فروش آنلاین روی آوردند. اتحادیه ها و اصناف نیز سعی کرده اند با آخرین تکنولوژی روز دنیا همراهی کنند، سامانه ایرانیان و اصناف بارگذاری می شود.

وی ادامه داد: فروشندگان اینترنتی اگر مجوز بگیرند، شناسنامه دارند و دیگر نمی توانند کالای بی کیفیت عرضه کنند، زیرا بازرسی و نظارت بر این افراد تشدید می شود. امیدواریم اتحادیه در سال 1401 فروش اینترنتی آجیل و خشکبار را سامان دهد.

احمدی با اشاره به فروش بی رویه برخی از فروشندگان اینترنتی گفت: افرادی که تخصص لازم در این زمینه را ندارند وارد این قسمت شده اند اما اتحادیه بیان لازم برای نظارت بر فعالیت افرادی که در این زمینه شروع به کار کرده اند را ندارد. اتحادیه می تواند نظارت خود را در واحدهای تجاری و اداری اعمال کند.

این فعال صنفی در پاسخ به این سوال که برخی از برندهای آجیل پس از بسته بندی آجیل آن را بیش از حد معمول عرضه می کنند، آیا معیاری برای تعیین قیمت آجیل و خشکبار بسته بندی وجود دارد؟ وی گفت: آجیل و خشکبار قیمت مصوب ندارند اما هر آجیل فروش باید فاکتور خرید معتبر داشته باشد تا بازرسان اتاق اصناف و اتحادیه بر قیمت خرید این واحد نظارت کنند. “

وی ادامه داد: عمده فروشان خشکبار شناخته شده و فاکتور آنها معتبر است. هیچ واحد تجاری در هر نقطه از شهر و با هر برندی مجاز نیست بیش از 10 درصد سود قانونی را به قیمت کالا اضافه کند و آن را عرضه کند. درصد بیشتر از 10 درصد قانونی سود حاصل از این آجیل فروشان است، یعنی سود نباید بیش از 20 درصد باشد. سود بیش از این غیرقانونی است.

به گفته احمدی؛ 10 درصد پسته کیلویی 300 هزار تن و 30 هزار تن است و یک پسته را نباید کیلویی 500 هزار تن فروخت.

رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار با اشاره به کاهش تولید خشکبار در سال 1400 گفت: امسال تولید خشکبار 60 درصد کاهش یافت و این موضوع تاثیر مستقیمی بر قیمت آن داشت. گفتنی است که اگر تقاضای خشکبار مانند سال گذشته بود، با کمبود جدی خشکبار در بازار مواجه بودیم، اما به دلیل کاهش 50 درصدی فروش خشکبار نسبت به سال گذشته (با کاهش قدرت خرید) و افزایش قیمت میوه خشک) مواجه نشده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید