قیمت آجیل نسبت به پارسال 40 درصد افزایش یافت/ گردو در بازار کمیاب شد


ساعت: 16:11
تاریخ انتشار: 1400/12/24
کد خبر: 1815796

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار استان زنجان با اشاره به افزایش قیمت آجیل و خشکبار گفت: قیمت آجیل و خشکبار نسبت به سال گذشته به طور میانگین 40 درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرتضی انتصار در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به افزایش فروش آجیل و خشکبار نسبت به سال گذشته گفت: قدرت خرید مردم نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی گفت: فروش آجیل و خشکبار نسبت به سال های قبل از شیوع ویروس کرونا کمتر است. شیوع ویروس کرونا قدرت خرید مردم را کاهش داده است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار استان زنجان با اشاره به افزایش قیمت آجیل و خشکبار نسبت به سال گذشته گفت: قیمت آجیل و خشکبار به طور میانگین 40 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. پارسال.

وی با اشاره به اینکه علت اصلی افزایش قیمت آجیل و خشکبار خشکسالی است، تصریح کرد: خشکسالی تاثیر زیادی در افزایش قیمت فندق و پسته داشته است.

انتصار با بیان اینکه انواع پسته در بازار موجود است، ادامه داد: قیمت پسته بین 280 تا 440 هزار تن است.

وی با اشاره به کمبود گردو در بازار افزود: همه گردوها در سال اول در بازار بودند تا اینکه در آن زمان خریدی صورت نگرفت و کیفیت گردوهای عرضه شده به گونه ای نبود که بتوان آن را تا عید نگهداری کرد. “

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار استان زنجان با بیان اینکه حدود یک سوم گردوهای کشت شده در سال جاری سیاه است، گفت: واردات گردو به دلیل افزایش قیمت دلار به صرفه نبود.

وی با اشاره به اینکه فندق خارجی با قیمت 280 هزار تن در بازار به شهروندان عرضه می شود، تصریح کرد: قیمت فندق خارجی از 250 تا 260 هزار تن به صورت عمده است.

انتصار با اشاره به کمبود فندق ایرانی در بازار گفت: فندق ایرانی با قیمت 400 تا 420 هزار تن در بازار موجود است.

وی با اشاره به قیمت بادام هندی در بازار گفت: بادام هندی با قیمت 380 هزار تن در بازار موجود است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید