با خرید نهال گردو سریع الرشد از نهال آریا درآمد میلیاردی داشته باشید

ساعت: 18:40
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1789789

در این مقاله 3 نهال گردو ایرانی و خارجی سریع الرشد را که می تواند برای کشاورزان بسیار سودآور باشد را معرفی می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شاید اولین هدف کشاورزی تامین نیازهای خانواده باشد. آن موقع به ذهنشان خطور نکرد که باغ تجاری نهال گردو بسازند. در قدیم، زمانی که خانواده ها در خانه یا باغی با هم زندگی می کردند، اغلب برای تامین نیازهای غذایی روزانه خود بذر و نهال می کاشتند.

اما با گذشت زمان، این اکوسیستم تغییر کرد و برخی از آنها شروع به رشد نهال های بیشتری نسبت به فروش در بازار کردند. در این میان باغداران موفق به پرورش درختانی مانند نهال گردو، بادام، پسته و غیره شده اند.

برداشت زودرس نهال گردو به چه معناست؟

پاسخ باید ابتدا تعریف مختصری از بازگشت سریع ارائه دهد. نهال گردو همانطور که از نامش پیداست زود زایش می دهد، زود به ثمر می رسد و میوه می دهد. اما با توجه به انواع مختلف گردو، کدام رقم سودآورتر است؟ در یک نگاه، می توان یک فرمول کلی ابداع کرد: انتظار حداکثر بازدهی در مدت زمان کوتاهی را داشته باشید.

انقلاب در نهالستان های گردو، کاشت نهال گردو زودرس:

اما در گام بعدی کشاورزان از این امر و با گسترش صنعت کشاورزی و اصلاحاتی که در برخی ارقام انجام شده است راضی نبودند. نهال گردو به زودی محصول می دهد باغداران دیگر به جای اینکه 15 تا 20 سال منتظر بمانند تا حداکثر میوه درختان گردو خود را ببینند به میدان می آیند، اما در نهال های پرمحصول دو عامل را می توان در نظر گرفت:

در سال اول یا دوم شروع به ثمر دادن می کنند.

دستیابی به کارایی اقتصادی و تجاری از سال هشتم.

این اتفاق باعث رشد بازار صادرات گردو شد و هم اکنون ایران یکی از بزرگترین صادرکنندگان گردو در سراسر اروپا و آسیا است.

در ادامه 3 نهال گردو ایرانی و خارجی سریع الرشد را معرفی می کنیم که می تواند برای کشاورزان بسیار سودآور باشد.

261313be 43df 4885 acdd 71062f30a2dc خبر خاکستری

اولین نهال گردو پرمحصول خارجی پیوند نهال گردو چندلر:

این درخت گردو ابتدا از آمریکا به دنیا معرفی شد و سپس هر کشوری قادر به تکثیر گونه بومی خود است.

مقاومت بسیار خوب در برابر آفات، ارتفاع متوسط ​​درخت که باعث سهولت برداشت گردو می شود، شروع باردهی در سال دوم پس از کاشت، مقاومت خوب در برابر سرما به دلیل دیرگل دادن این نژاد از دلایل اصلی این است که هر باغداری وسوسه شد که این نهال های گردو را پرورش دهد.

برای خرید نهال گردو از این نژاد بهتر است بدانید که ارتفاع 1000 تا 1500 ایده آل ترین ارتفاع برای پرورش درختان گردو چندلر است.

برای هر درخت چندلر بالغ می توان به 250 تا 300 کیلوگرم گردو فکر کرد که با مغز گردوی سفید و روغنی می تواند بازار مناسبی را به خود اختصاص دهد.

دومین نهال گردو سریع الرشد ایرانی، نهال گردو از بهترین ژنوتیپ نهال آریا:

یکی از بهترین نژاد گردو در ایران می توان آن را نهال گردو با ژنوتیپ آریا ثبت کرد! این نهال گردو توانایی باردهی مشابه چندلر را دارد و تنها تفاوت آن در زمان گلدهی است.

درخت گردو ذاتاً درختی سودآور است و اغلب توسط کشاورزان زیادی کشت می شود. از طرفی گردو به شرایط نگهداری و مراقبت و آب و هوای خاصی نیاز دارد.

نهال ژنوتیپ نهال آریا کمی زودتر از چندلر است، زمان گلدهی کمی زودتر است و برای ارتفاعات معتدل مناسب است.

از سال اول پس از کاشت باید منتظر میوه نهال گردو از ژنوتیپ آریا باشید. این نهال پایه بذری بوده و قیمت آن 50 درصد کمتر از ارقام پیوندی است.

مشاهده می توانید قیمت انواع نهال گردو را مشاهده کنید و مشخصات آن عبارت (خرید اینترنتی نهال گردو) کلیک

b49ac94f 2cc7 4137 8c56 a0e0de9dba3e خبر خاکستری

یکی دیگر از چیزهای شگفت انگیز در مورد این نهال گردو این است که آنها به نوع گردو خود نیاز ندارند! یعنی گلهای نر و ماده روی یک درخت هستند.

سومین نهال گردو خارجی سریع الرشد در مناطق سردسیر نهال گردو فرنور پیوندی:

یکی از جدیدترین ارقام گردوی گلدار دنیا نهال فرنور است. به گزارش آریا نهال، زمانی که فرانسه موفق به پرورش این نهال ها شد، در باغ های کشاورزی خود تعطیلات ملی اعلام کرد! این نهال گردو با مقاومت عالی در مناطق سردسیر که توانایی تحمل وزن 300 کیلوگرم بر روی درخت بالغ 8 تا 10 ساله را دارد قادر است سهم بسیار زیادی در مناطق سردسیر داشته باشد.

گردوی سفید، درشت و چرب او را به یک چهره محبوب صادراتی تبدیل کرده است. باردهی خود را در ارتفاعات 1500 تا 2300 متر حفظ می کند. در سال دوم پس از کاشت شروع به میوه دادن می کند. قیمت نهال گردو فرنور مانند چندلر است و هر دو تقریبا در یک بازه قیمتی هستند.

در کدام نهالستان بهتر است نهال گردو زود برداشت بخرید:

نهالستان آریا یکی از معتبرترین و بزرگ ترین مهدکودک های ایران است. آریا نهال با داشتن تیم نگهداری قوی، گواهی قرنطینه، مجوز رسمی جهاد کشاورزی و ضمانت بازگشت می تواند انتخابی بسیار مطمئن برای باغداران و کشاورزان باشد.

کافیست کلمه (آریا نهال) را جستجو کنید و به سایت آریا نهال بروید و بیش از 200 نهال میوه را با قیمت و مشخصات ببینید و در صورت تمایل خریداری کنید.

منبع مطالب: https://linkseo.com.pl

دیدگاهتان را بنویسید