هر آنچه که باید در مورد نکات طلایی کاشت نهال گردو بدانید


ساعت: 17:59
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821871

انواع نهال گردو و انواع نهال گردو را در ارقام و تعداد مختلف می توانید از سایت نهالستان آریا نهال سفارش دهید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نهال گردو; برای رشد و میوه دهی مناسب و تبدیل شدن به درخت تنومند باید از همان روز اول بهترین شرایط رشد را تجربه کند. اگر شرایط مساعد کاشت گردو را در نظر بگیرید، این درخت می تواند سال ها پس از بلوغ با میوه عالی خود پاسخ مناسبی به شما بدهد، مشروط بر اینکه بدانید برای کاشت چه نهال گردو در زمین خود نیاز دارید.

با ما همراه باشید تا هر آنچه را که باید در مورد نکات کاشت نهال گردو و بهترین تجربه بدانید را با شما به اشتراک بگذاریم. خرید نهال گردو برای به اشتراک گذاشتن با شما.

روش های مختلف کاشت نهال گردو

گردو از میوه های بومی فلات ایران است که از هزاران سال پیش در این منطقه کشت می شود و مورد مطالعه قرار گرفته و از همین فلات به سایر نقاط جهان صادر می شود. درخت گردودرختی با عمر اقتصادی بالا و بازدهی عالی که در صورت فراهم آوردن شرایط رشد می تواند محصولی غنی و با ارزش را در اختیار شما قرار دهد.

خوشبختانه آب و هوای ایران به باغداران اجازه می دهد تا باغ گردو را به راحتی ایجاد کنند. ایران در حال حاضر دومین درخت گردوی جهان از نظر سطح زیر کشت است و معرفی ارقام مختلف گردو متناسب با اقلیم ایران نیز به گسترش این سلطه کمک می کند.

انواع روش های کاشت درخت گردو را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد:

  1. کاشت بذر گردو
  2. و کاشت گردوی پیوندی که هر کدام ممکن است شامل روش های مختلفی باشد.

البته در هر دو نوع بذر و نهال باید شرایط لازم برای رشد نهال فراهم شود تا خدای ناکرده زحمات شما هدر نرود. یک راه بهتر و مطمئن تر برای کاشت درخت گردو، خرید نهال گردو از نهالستان های معتبر است.


24fe6e84 58b5 4dfb ba20 9cb6e4cfad8c خبر خاکستری

خرید نهال گردو چه مزایایی دارد؟

امروزه اگر قصد احداث باغ گردو را دارید، برای این سرمایه گذاری مطمئن و سودآور نیازی به صرف زمان و تحقیق در مورد نهال های مختلف نخواهید داشت. شما به راحتی می توانید آب و هوای خود را مطالعه کنید و تنوع مناسب برای زمین خود را بیابید. سپس به تعداد دلخواه بذر یا نهال گردو پیوندی را از همین تنوع نهالستان های معتبر آریا نهال سفارش دهید.

ضرب المثلی در احداث باغات گردو وجود دارد که می گوید: خرید نهال گردو به اندازه دلار سود دارد اما این خرید نهال گردو با خرید نهال گردو پیوندی محقق می شود زیرا با نهال گردو پیوندی خود شاهد پایداری میوه خواهید بود. عملکرد، مقاومت خوب نهال در برابر آفات و باردهی منحصر به فرد آن خواهد بود.

اگر می خواهید گردو را به عنوان بذر پایه بخرید یا بکارید باید آزمون ها و خطاهای زیادی داشته باشید و اگر بخواهید خودتان آن را پیوند بزنید باید حداقل دو سال بعد از کاشت بذر صبر کنید. بنابراین خرید نهال گردو اصلاح شده معقول ترین کار به نظر می رسد.

شرایط اقلیمی کاشت نهال گردو چگونه است؟

نکته مهم دیگر در خرید و کاشت نهال گردو، انتقال نهال گردو به داخل خاک است که نیاز به رعایت شرایط اقلیمی خاصی دارد که به ریشه دهی نهال شما کمک می کند. اگر بتوانید این شرایط را برآورده کنید (به ویژه در ماه اول پس از کاشت)، می توانید از باردهی مناسب درختان باغ خود برای بیش از 50 سال اطمینان حاصل کنید.

زمانی که نهال گردو به خاک منتقل می شود به مدت 14 تا 20 روز به مراقبت های اقلیمی خاصی نیاز دارد. در این مدت باید دائماً خاک نهال را مرطوب نگه دارید و همچنین مراقب گرمای شدید و سرمای شدید باشید تا به گیاه خود آسیب نرسانید. به همین دلیل بسیاری از باغداران کاشت نهال گردو را به فصلی موکول می کنند که آب و هوای معتدلی را برای دو هفته آینده فراهم کند.

در کوهپایه‌های ایران، کاشت نهال گردو در اوایل مهر و فروردین ادامه خواهد داشت و در مناطق معتدل و سردسیر می‌توان این کار را دو بار در اوایل آبان و نهایتاً تا اواخر فروردین و در مناطق گرمسیر در اسفندماه انجام داد. یکی از بهترین زمان ها برای کاشت نهال گردو است.

خرید نهال گردو از بزرگترین نهالستان خاورمیانه

اگر قصد دارید در زمین خود سرمایه گذاری سودآور و ماندگاری داشته باشید، توصیه می کنیم باغ گردو بسازید و اگر قصد ایجاد باغ گردو را دارید، بهتر است نهال گردو را از نهالستان های معتبر خریداری کنید. در حال حاضر بزرگترین و بهترین نهالستان در ایران و خاورمیانه که می توان انواع میوه ها را در آن یافت و با کیفیت ترین نهال ها را از آن خریداری کرد، نهالستان بزرگ «آریا نهال» است.

انواع نهال گردو و انواع نهال گردو را در ارقام و تعداد مختلف می توانید از سایت نهالستان آریا نهال سفارش دهید. بی شک اطمینان از تنوع گردو و سلامت نهال های خریداری شده مهمترین رکن برای شماست و این امر توسط نهال آریا در کنار قیمت مناسب نهال عرضه خواهد شد. برای مشاهده محصولات، مشاوره رایگان در زمینه انتخاب نوع و خرید نهال، هم اکنون می توانید به وب سایت (https://linkseo.com.pl) و با اطمینان تصمیم خود را نهایی کنید.

شماره تماس با کارشناسان فروش 09143336024/09143336029

آدرس مهدکودک: آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان 17 شهریور، بعد از راهنمایی و رانندگی

دیدگاهتان را بنویسید