هر آنچه باید در مورد نیترات کلسیم بدانید!


ساعت: 20:23
تاریخ انتشار: 1400/12/24
کد خبر: 1815880

بیشتر نیترات کلسیم تولید شده در کشاورزی مصرف می شود. اما از این ماده در پیش تصفیه آب، ساخت حمام های خنک کننده، تولید ملات، سخت شدن و پوشش نیز استفاده می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نیترات کلسیم Ca (NO3) 2 کود کلسیمی در بین کشاورزان بسیار محبوب است. این یک نمک سفید است که از کلسیم بدست می آید که حاوی 15 درصد نیتروژن نیترات و 26 درصد کلسیم است و کاملاً در آب محلول است. به دلیل حلالیت بالای این ماده شیمیایی در کشت های هیدروپونیک استفاده می شود. نیترات کلسیم معمولا به صورت پودر و گرانول خریداری می شود. کودهای حاوی این دو عنصر منبع اصلی تامین نیتروژن محصولات باغی و کشاورزی در زمین های کشاورزی هستند، بنابراین جذب کاتیون های پتاسیم، کلسیم و منیزیم را افزایش داده و برای بلوغ محصول مناسب هستند.. شرکت اوشیم به عنوان یکی از تامین کنندگان محصولات شیمیایی در کشور، طیف وسیعی از مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی را از برندهای معتبر تا تولیدکنندگان ارائه می دهد. برای اطلاعات بیشتر می توانید با همکاران ما تماس بگیرید.

نقش نیترات کلسیم در گیاهان

کلسیم پنجمین عنصر فراوان در پوسته زمین است و یک عنصر کلیدی در تغذیه گیاهان است. کلسیم اولین ماده مغذی فراوان در برگ و دومین ماده مغذی فراوان در پوست مرکبات است. مهمترین نقش کلسیم در گیاهان تقویت استحکام دیواره سلولی و تنظیم نفوذپذیری غشای سلولی است که باعث پایداری گیاه و محصول و همچنین افزایش ماندگاری محصول می شود. گل ها و گیاهان در ریشه و شاخه ها برای تشکیل اسیدهای آمینه و پروتئین ها یعنی آنزیم ها به نیتروژن نیاز دارند. نیترات کلسیم نیز در تولید بسیاری از ترکیبات گیاهی استفاده می شود DNA ، RNA ، ATP و هورمون ها نقش مهمی دارند.

بیشتر نیترات کلسیم تولید شده در کشاورزی استفاده می شود. اما از این ماده در پیش تصفیه آب، ساخت حمام های خنک کننده، تولید ملات، سخت شدن و پوشش نیز استفاده می شود.. با توجه به استفاده زیاد از این ماده در نواحی صنعتی، شرکت شیمیایی اوشیم https://oshim.irدر زمینه تامین انواع مواد شیمیایی نیترات کلسیم صنعتی و آزمایشگاهی و همچنین کود نیترات کلسیم را به صورت جزئی یا عمده خریداری و به تمام نقاط ایران ارسال می کند..


354db4ea d322 464c 97d9 9d6f963348ee خبر خاکستری


فروشگاه اینترنتی اوشیم کیمیکال

نیترات آلومینیوم چیست؟

نیترات آلومینیوم یک اکسید کننده قوی است. این ماده در صنایع چرم و دباغی، تولید ضد تعریق و دئودورانت، مواد ضد خوردگی، استخراج اورانیوم و پالایش پتروشیمی و به عنوان عامل نیترات استفاده می شود. از این ماده برای استخراج اورانیوم استفاده می شود. نیترات آلومینیوم در آب محلول است و یون ها و نیترات های آلومینیوم را تشکیل می دهد.. قابل اشتعال نیست، اما یک اکسید کننده است و می تواند خطر آتش سوزی و انفجار را افزایش دهد. نیترات آلومینیوم نانوهیدراته در تولید کاغذ پوشش داده شده، تغییر مرکز ورق ها و کف ها و در لوله های پرتو کاتدی به عنوان عناصر گرمایش استفاده می شود.

استفاده از نیترات آلومینیوم 9 آبی

  • ماده اولیه برای تولید تری اکسید آلومینیوم
  • کاربرد در لوله های پرتو الکترونی عناصر حرارتی
  • برای استخراج عناصر اکتینید

خرید نیترات آلومینیوم نیز به دلیل تولید آلومینا یا آلومینا است که در تولید کاغذ عایق و صنایع هسته ای کاربرد دارد.


8edf514f 1fd0 4fc6 8d79 77ab65aa0c9f خبر خاکستری


فروشگاه اینترنتی اوشیم کیمیکال

نیترات آمونیوم چیست؟

نیترات آمونیوم با فرمول شیمیایی NH4NO3 و به طور خلاصه (AN)این یک ترکیب کریستالی از محلولی است که از واکنش گرمازا آمونیاک و اسید نیتریک در یک محیط آبی به دست می آید. این ماده دارای نقطه جوش تقریبی 210 و نقطه ذوب 169.6 درجه سانتی گراد می باشد همچنین چگالی آن 1725 گرم بر سانتی متر مکعب و در رده طبقات در رده می باشد. (ACS) تنظیم. نیترات آمونیوم توانایی واکنش با بازهای قوی را دارد PH این حدود 4.5 تا 7 در دمای 20 درجه سانتیگراد است.

خواص نیترات آمونیوم

نیترات آمونیوم به صورت مصنوعی تولید می شود یا به طور طبیعی در طبیعت به عنوان نیترات، به عنوان نمک آمونیاک وجود دارد. از ویژگی های این ماده می توان به بی رنگی، بی بو بودن و جذب رطوبت آن اشاره کرد که در صورت حل شدن در آب باعث واکنش گرماگیر می شود. نیترات آمونیوم نیز یک ماده قوی با انفجار کم است که هنگام نگهداری مواد منفجره بسیار ایمن است..

کاربرد نیترات آمونیوم

نیترات آمونیوم معمولاً برای تولید کودهای شیمیایی، مواد منفجره، رنگ مو، حشره کش ها، اکسیدان ها، مواد بیهوش کننده و آتش بازی خریداری می شود.

کود نیترات آمونیوم به دلیل نیترید شدن خاک در تغذیه گیاه نقش دارد. پایداری بیشتری نسبت به اوره دارد و علاوه بر تامین نیتروژن، آمونیاک گیاه را نیز تامین می کند و شوری خاک را کاهش می دهد، کوددهی قابلیت مخلوط شدن با سولفات ها را دارد تا کود حاصله، گوگرد و نیتروژن مورد نیاز گیاه را داشته باشد. بنابراین برای افزایش تولید محصول به نظم و تداوم در استفاده از این ماده به عنوان کود توجه کنید.

نیترات آمونیوم با پودر آلومینیوم، نفت کوره، سوخت های مورد استفاده مانند گوانیدین و مواد منفجره اساسی مانند آزیدها ترکیب می شود و سوخت های مختلف را تشکیل می دهد. رایج ترین کاربرد آن به عنوان ماده منفجره، ترکیب 94 درصد نیترات آمونیوم با 6 درصد نفت کوره است. این ماده منفجره در معادن و ساخت و سازهای غیرنظامی استفاده می شود. از مصرف دوزهای بالای نیترات آمونیوم به دلیل اشتعال پذیری خودداری کنید.


63967030 2a91 450a a42c cd421d89f900 خبر خاکستری


فروشگاه اینترنتی اوشیم کیمیکال

فروشگاه مواد شیمیایی در اوشیم

فروشگاه اوشیم عرضه کننده مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی مفتخر است که انواع ترکیبات معدنی را با کیفیت تضمینی و قیمت مناسب در اختیار کلیه خریداران در سراسر کشور قرار دهد. برای خرید نیترات کلسیم یا نیترات آمونیوم هم اکنون می توانید از طریق سایت فروشگاه اینترنتی اوشیم سفارش دهید. در صورت بروز مشکل در فرآیند سفارش و خرید کالا با کارشناسان ما با تلفن های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید. راه های ارتباط فروشگاه مواد شیمیایی اوشیم در فروش عمده و خرده نیترات آلومینیوم و سایر مواد شیمیایی به شرح زیر می باشد.

تلفن: 88446925-021 و 88428964-021

موبایل و واتساپ: 09209091600

آدرس وب سایت: oshim.ir

پست الکترونیک: oshimgroup@gmail.com

رسانه های اجتماعی: @oshim.ir



دیدگاهتان را بنویسید