آمیکرون و آنچه باید در مورد خطرات آن بدانید

آمیکرون و آنچه باید در مورد خطرات آن بدانید

روز جدید محققان انگلیسی می گویند سویه های Emicron 40 تا 45 درصد کمتر از سویه های دلتا در بیمارستان بستری می شوند.

محققان با نگرانی در مورد عفونت و مرگ و میر سویه Amicron، این سویه را به صورت عمیق در آزمایشگاه مورد مطالعه قرار دادند.

اگرچه شواهد اولیه نشان می‌دهد که آمیکرون مسری است، یافته‌های محققان نشان می‌دهد که کشنده آن نسبت به دیگر گونه‌های تاج کمتر است. محققان دانشگاه سلطنتی لندن اخیرا یافته های خود را منتشر کرده اند.

به گفته محققان دانشگاه، خطر بستری شدن در بیمارستان در افراد مبتلا به سویه آمیکرون 40 تا 45 درصد کمتر از افراد مبتلا به سویه دلتا است. سویه دلتا اکنون سویه غالب در جهان است و بالاترین میزان مرگ و میر را در بین پنج سویه شناخته شده کووید 19 دارد.

نویسنده ارشد این مطالعه گفت: “به طور کلی، همه شواهد نشان می دهد که خطر بستری شدن در بیمارستان برای سویه آمیکرون به طور قابل توجهی کمتر از سویه دلتا است.” ما این مطالعه را از 1 تا 14 دسامبر بر روی افراد دارای تست PCR مثبت انجام دادیم.

محققان دریافتند که خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل بیماری عروق کرونر قلب در هر دو فردی که واکسینه شده بودند یا قبلاً به کووید 19 مبتلا شده بودند به میزان یکسان کاهش یافت. همچنین افرادی که دو دوز واکسن تاج را دریافت کردند به میزان قابل توجهی کاهش یافت. خطر بستری شدن در بیمارستان، اگرچه هنوز احتمال ابتلای آنها به سویه ایمیکرون بیشتر است.

فقط افرادی که دوز تقویت کننده (دوز سوم) واکسن کراون را دریافت کرده اند، ایمنی بالاتری برای جلوگیری از آمیکرون دارند. محققان در آفریقای جنوبی قبلا گزارش داده بودند که سویه Amicron 80 درصد کمتر از سویه دلتا باعث بستری شدن در بیمارستان می شود.

دیدگاهتان را بنویسید