بهترین ارقام نهال بادام و گردو دیرگل را تابستان 1401 می فروشم.


ساعت: 19:15
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1879685

هنگام خرید نهال بادام؛ لازم به ذکر است که ارقام دیرگل نهال بادام بیشتر برای مناطق سردسیر مناسب است. نهال گردو هم همینطور.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیا در شناخت، انتخاب و خرید نهال گردو و نهال بادام دیرگل مشکل دارید؟ انتخاب نهال بادام یا گردو مناسب برای کشت گسترده در یک منطقه یکی از مهمترین چالش های شروع باغبانی است.

با انتخاب نهال های مرغوب و همچنین مناسب با آب و هوای هر منطقه می توان انتظار برداشت بیشتر و بهتر در زمان کمتر و به حداقل رساندن خسارت احتمالی را داشت.

توصیه می شود قبل از ساخت باغ ابتدا از اصالت نهال های خوب و با کیفیت در زمان خرید از نهالستان های معتبر اطمینان حاصل کنید.

با توجه به اینکه نهال گردو و نهال بادام دو محصول مناسب با اقلیم ایران هستند، کاشت آنها در بسیاری از نقاط کشور رواج دارد.

بنابراین در خرید نهال بادام و گردو باید دقت کرد که ارقام مثمر و مناسب را انتخاب کرد.

نهال بادام و گردو دیر گل می دهد یعنی چه؟

در ابتدا بهتر است با انواع نهال های دیرگل و زودگل آشنا شوید. نهال گردو (نهال گردوو نهال بادام (نهال بادام) در گونه های زودگل و دیرگل فروخته می شود.

از نظر باردهی این دو نوع نهال تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. در مورد نهال بادام تا 30 کیلوگرم می توان عملکرد میوه را انتظار داشت اما در مورد نهال نهال گردو تا 70 کیلوگرم می توان انتظار داشت. نکته مهم در این زمینه انتخاب نهال مناسب با شرایط آب و هوایی مطلوب است.

هنگام خرید نهال بادام؛ لازم به ذکر است که ارقام دیرگل نهال بادام بیشتر برای مناطق سردسیر مناسب است. نهال گردو هم همینطور. در واقع دیر گل دادن خطر سرمازدگی استدیر رسیدن را همزمان با گلدهی یا تشکیل میوه کاهش می دهد و در نتیجه از از بین رفتن محصول جلوگیری می کند. به همین دلیل استفاده از ارقام دیرگل بیشتر در مناطق سردسیر توصیه می شود.


33cf29d9 b4e1 47a3 a223 8868f6b5ef02 خبر خاکستری

مزایای استفاده از نهال بادام دیرگل

در قسمت قبل اشاره کردیم که دیرگل شدن نهال بادام را می توان حد مطمئنی در برابر سرمازدگی و سرمازدگی دیررس دانست.

علاوه بر این دیرگل شدن نهال بادام از این میوه ها ممکن است فواید دیگری نیز داشته باشد که در مطالعات مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. در این قسمت به برخی از این مزایا اشاره خواهیم کرد.

جالب است بدانید که طبق بررسی های انجام شده، ارقام دیرگل نهال بادام و گردو نسبت به ارقام زودگل رشد بیشتری داشته اند.

این نهال ها اغلب عمر طولانی تری دارند و احتمال زنده ماندن آنها در بین گونه های دیگر بیشتر است. به طور کلی واریته های دیرگل از موفقیت زایشی بالاتری نسبت به گیاهان زودگل برخوردار هستند و مجموعه این ویژگی ها باعث شده است که در سال های اخیر به این نوع نهال توجه بیشتری شود.


بهترین انواع نهال بادام دیرگل را به شما معرفی می کنیم

با شناخت مزایای استفاده از نهال گردو و نهال بادام دیرگل، وقت آن رسیده است که بهترین ارقام دیرگل این محصولات را معرفی کنیم. در زیر معروف ترین انواع نهال بادام دیرگل را مشاهده می کنید.

  1. نهال بادام دیرگل آذر: این نوع نهال بادام مانند سایر درختان بادام در فصل بهار گل می دهد و در نیمه دوم مرداد ماه قابل برداشت است. تفاوت این نوع نهال بادام با سایر انواع بادام در این است که گلدهی آن 15 تا 20 روز بعد اتفاق می افتد و همین امر باعث کاهش یخ زدگی محصول می شود. این رقم برای مناطق سردسیر و کوهستانی با زمستان های طولانی بسیار مناسب است.
  2. نهال بادام تونو: بادام تونو یکی از ارقام دیرگل و مقاوم به سرما است که می تواند عملکرد خود را حتی در دمای منفی 20 درجه سانتی گراد حفظ کند. این نهال بادام در فصل برداشت جزو ارقام زودرس طبقه بندی می شود. قدرت باردهی خوب و همچنین وزن زیاد مغز این بادام، آن را در بین باغداران برای احداث باغ بادام محبوب کرده است.
  3. خوشه نهال بادام: این نهال بادام از ترکیب و ترکیب دو نوع بادام تنو و آروما به دست می آید. این گونه نیز یکی از واریته های دیرگل و مقاوم است. درخت بادام هر ساله میوه می دهد و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.

بهترین نهال گردو برای مناطق سردسیر را به شما معرفی می کنیم

در این قسمت به بررسی بهترین نهال گردو برای مناطق سردسیر می پردازیم که می توان از آنها برای احداث باغ نهال گردو در مناطق سردسیر استفاده کرد. ایجاد شرایط مناسب برای رشد و نمو این گونه ها، باروری درختان را به حداکثر می رساند.

  1. نهال گردو فرنور: گردو فرنور یکی از ارقام گردو بسیار پرطرفدار در بین باغداران است. این نهال گردو در برابر سرما بسیار مقاوم است. دلیل محبوبیت آن، نسبت بالای وزن گردو به وزن کل گردو و همچنین پوست نازک و کاغذی آن است. این آجیل بعد از دو یا سه سال میوه می دهد. استفاده از خاک و کود مناسب در این نوع باردهی بسیار موثر است.
  2. نهال گردو کانادایی: مبدا و زادگاه این نهال گردو کانادا می باشد. این رقم به خوبی با آب و هوای سرد سازگار است. ارتفاع این درخت به بیش از 10 تا 12 متر می رسد که با هرس مناسب می توان رشد آن را کنترل کرد.
  3. نهال گردو انگور: این نهال گردو نیز یکی از ارقام مهم گردو دیرگل است. این گردو در بسیاری از نقاط ایران کشت می شود. وزن مغز این نوع گردو به حدود 60 درصد وزن کل می رسد. پوسته نازک و رنگ روشن هسته دو ویژگی اصلی این نهال است.

بهترین نهال بادام و گردو دیرگل را از بهترین نهالستان ایرانی آریا نهال بخرید.

در نهایت می توان نتیجه گرفت که خرید نهال گردو و نهال بادام دیرگل می تواند بهترین انتخاب برای مناطق سردسیر با زمستان های طولانی باشد تا خسارت احتمالی محصول را به حداقل برساند. پس از انتخاب شکل مورد نظر، نوبت به تهیه آن می رسد. خرید نهال از فروشگاه های اینترنتی معتبر، مقایسه واریته انتخابی با نهال مورد نظر را برای شما آسان تر می کند.

نهالستان آریا یکی از بهترین نهالستان های ایران می باشد که آماده فروش نهال گردو و نهال بادام دیرگل به صورت کلی و جزئی می باشد.

نهالستان آریا نهال خرید ایمن را برای شما عزیزان به همراه ضمانت بازگشت کالا فراهم می کند. بنابراین می توانید بدون نگرانی سفارش خود را ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید