راه اندازی 2000 هکتار گلخانه در البرز / توسعه دانش بنیان کشاورزی با تحقیق بر روی ارقام بادام


ساعت: 17:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855442

عبدالرضا روشن نژاد گفت: برنامه جهاد کشاورزی امسال احداث 2000 هکتار گلخانه در استان البرز در راستای بهره وری آب و استفاده بهینه از اراضی خرد کشاورزی استان خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکعبدالرضا روشن نژاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز روز یکشنبه در نشست خبری گفت: حمایت از واحدهای تولیدی دام و طیور برای ادامه تولید در دستور کار قرار گرفته و تامین نقدینگی لازم برای تامین مواد اولیه در حال انجام است.

روشن نژاد افزود: این طرح برای افزایش راندمان آب در حال اجراست و سیستم های نوین آبیاری با جدیت دنبال می شود و امیدواریم اراضی البرز را به سیستم های آبیاری تحت فشار مجهز کنیم اما بر ساخت گلخانه ها نیز نظارت خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه ستاد توسعه گلخانه ها در البرز تشکیل شده است، گفت: برنامه جهاد کشاورزی امسال احداث 2000 هکتار گلخانه است که با رعایت صرفه جویی در مصرف آب و استفاده بهینه از اراضی خرد کشاورزی انجام می شود. در این استان.

209cbc98 db23 44a0 8aab 514ec11920dc خبر خاکستری

روشن نژاد یکی از مهمترین اهداف جهاد کشاورزی را جلوگیری از تغییر کاربری اراضی دانست و تصریح کرد: همزمان با هفته جهاد کشاورزی 32 طرح در حوزه آب، خاک، صنعت، گیاه و دام با وام 74 میلیارد تنی و برای 679 نفر شغل ایجاد شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان البرز با تقدیر از 51 نمونه از حوزه کشاورزی با تاکید بر اینکه جشنواره برداشت گندم به عنوان نماد امنیت غذایی در نظرآباد برگزار می شود، در بخشی دیگر گفت: امنیت غذایی در گرو افزایش بهره وری در کشاورزی خواهد بود.

روشن نژاد با تاکید بر اینکه این مشکل با کشاورزی دانش بنیان محقق می شود، افزود: طرح های تحقیقاتی تولید بذر سبزی و صیفی، تحقیق در مورد ارقام بادام و استفاده از کودهای زیستی برای ارتقای کمی و کیفی محصولات در حال پیگیری است.

وی گفت: زمانی که قانون انتزاع، بازرسی و نظارت بر کالاها در البرز وضع شد و تعدادی بازرس خاموش به مجموعه ما منتقل شدند، اقداماتی از قبیل جلوگیری از قاچاق، انباشت، گران فروشی، بازفروش و جلوگیری از عرضه محصولات و جلوگیری از عرضه و عرضه محصولات انجام شد. کالا.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید