مقصر کسانی هستند که فتح الله زاده را مدیرعامل استقلال کردند

مقصر کسانی هستند که فتح الله زاده را مدیرعامل استقلال کردند

داریوش مصطفوی رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره اظهارات احسان اصولی مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال مسئولیتی در قبال حضور تیم های پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا ندارد مصاحبه ای انجام داده است که در ادامه می خوانید.

*این افراد به خاطر استخدام ها و داستان هایی از این دست وارد فوتبال شدند. البته فکر می‌کنم شاید هدف این صحبت‌ها این باشد که مسئولیت پذیرفتن شرایطی که می‌خواهند بر عهده خود این باشگاه‌ها است و فدراسیون برای انجام این کار به هیئت مجوز حرفه‌ای ارجاع می‌دهد. اگر به این معنی نیست، پس به چه معناست؟ امکان ندارد در فدراسیون مسئولیتی وجود نداشته باشد. وقتی شما مسئول ایجاد یکسری قوانین و امکانات هستید چطور به فدراسیون ربطی ندارد؟

* تیم ها باید شرایط واجد شرایط بودن مسابقات AFC را برآورده کنند و شرایط لازم را برای بررسی ارسال کنند. این تیم ها باید آماده باشند. اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا با همه دنیا شوخی می کند، با فوتبال ایران شوخی ندارد. چون سال ها قوانین رعایت نمی شد و تیم ها از خودشان سوء استفاده می کردند. پس نگران نباشید نمایندگان ما پرسپولیس و استقلال هستند یا خیر. آنها سال گذشته شکست خوردند و احتمالا امسال هم موفق نخواهند شد.

*ظاهرا با حرکات درخشان فتح الله زاده و حرکت های درخشان، استقلالی در آسیا نخواهد بود! کسور یکی از کسانی بود که فتح الله زاده را استخدام کرد. همین مردم با آجورلو همینطور رفتار کردند. هر دوی آنها دوستان ما هستند، اما در رعایت قوانین و حکومت درست عمل نکردند. هم فتح الله زاده و هم آجورلو و هرکی مثل این 2 نفر خوب نیستن.

*فوتبال دارای سه حالت برد، باخت و تساوی است. حالت دیگری وجود ندارد. اگر مدافع جلوی مهاجم باشد، کمین است. اینها قوانینی است که وقتی این افراد قوانین را رعایت نکرده اند رایج است، چگونه به نتیجه می رسیم؟ فوتبال ما باید قوانین را رعایت کند. برخی از مدیران از کجا آمده اند؟ کجای فوتبال بودند و چگونه مدیر شدند؟ شما باید در رانت ها و تاریکاتچینا غرق شوید تا در مدیریت باشید. حتی اگر 90 درصد کار درست را انجام دهند، همان 10 درصد از اشتباهات آنها کل 90 درصد را از بین می برد. حالا هم همین اتفاق افتاد.

* من کربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی را ندیدم اما طبق برداشتی که از صحبت هایش دارم صادقانه خدمت می کند و اگر از کاستی ها و کاستی های مدیریتی فوتبال می گوید به دنبال رشد و اصلاحات باشگاه های مغرب زمین است. به نظر من قربانزاده شاید کلید مشکلات این روزهای استقلال و پرسپولیس باشد. کسی که صادقانه و کمک رسان برای حل مسائل بیرون می آید. اما سجادی چطور؟ این مرد برای ورزش کشور چه کرده است؟ کارنامه او نه تنها در فوتبال بلکه در سایر زمینه ها نیز بد است. او مدیر خوبی است. مردی که دروغ را وارد ورزش کرد و موقعیتی که در آن بود را به درستی مدیریت نکرد. من کاری به رشته های دیگر ندارم، این تصمیم دولت است. اما در فوتبال چه خدمتی کرده است؟

* وقتی مدیران ما شایسته جایگاهی که دارند نیستند و نمی دانند چگونه باید خدمت کنند، چگونه می توانیم مشکل را حل کنیم؟ فوتبال و ورزش مرد نمی خواهند، نوکر می خواهند. آنچه مردم می گویند، بگذار چشم ها بگویند. یک روز یقه همه کسانی که برای فوتبال ما هیچ کاری نکردند را می گیرم. چاپلوسی فوتبال و ورزش ما را نابود کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید