ملیکا نمرد، ناکارآمدی ملیکا را کشت!

بر اساس اخبار منتشر شده، بر اثر واژگونی خودرو تیبا در ورودی شهر بم، چهارراه دراحی باغچمک، ملکه محمدی، هافبک تیم فوتبال خاتون بم و ملی پوش بانوان کشورمان جان باخت.

ملیکا نمرد، ناکارآمدی ملیکا را کشت!

به بهانه این حادثه ناگوار نگاهی انداختیم به وضعیت بد و گاه اسفناک خودرویی تولید داخل که هر روز جان صدها شهروند ایرانی قربانی آن می شود.

سال ها پیش خودرویی با نام خودروی مردم به بازار عرضه شد. بسیاری بر این باور بودند که این خودروساز در تلاش است تا با عرضه این سدان کوچک به تولید خودروهای پراید پایان دهد. اما تصورات اشتباه بود. تداوم تلاش برای ایجاد خودروهای ایمن مانند پراید! این خودروساز یک وسیله نقلیه ایمن دیگر را به سبد محصولات خود اضافه کرده است تا مردم گزینه های بیشتری برای رانندگی ایمن در جاده ها داشته باشند!

تیبا تنها رقیب خودروهای پراید در بازار داخلی است، بنابراین رقابت در بازار داخلی کار سختی نیست. با توجه به تجربه شخصی که در شبکه های اجتماعی بسیار مورد توجه قرار گرفته، سوئیچ این خودرو بر روی سایر مدل های تولیدی سایپا به راحتی کار می کند و حتی می توان با آن خودروی دیگران را روشن کرد.

ملیکا نمرد، ناکارآمدی ملیکا را کشت!

مشکلی که نشان از عدم رعایت استانداردهای ایمنی و همچنین کیفیت پایین قطعات به کار رفته در تولید این خودرو دارد. پیش از این گلایه های زیادی از کیفیت نامطلوب محصولات شرکت های خودروسازی داخلی مانند ایران خودرو و سایپا مطرح شده بود.

بوی تعفن تبعیض؛ از تیبای قاتل تا رنجر پلاک وارداتی!

در روزهایی که پلاک رنجروورها، پورشه ها، آئودی ها و بنزین ها و بوق های پسران تیم ملی در محافل خبری پاشیده می شود، یک ورزشکار دیگر، یک فوتبالیست دیگر، یک تیم ملی تماما زن با تیبای خود تصادف کرد. ماشین و فوت کرد.

عکس اول: ماشین بازیکن ملی پوش که باعث مرگش شد (ملیکا محمدی)

ملیکا نمرد، ناکارآمدی ملیکا را کشت!

عکس دوم: ماشین وارداتی افراد بسیار خاص!

ملیکا نمرد، ناکارآمدی ملیکا را کشت!

فاصله تیبا تا رنجروور وارداتی چقدر است؟ یک نفر چند بار رنج می برد؟ سی، چهل، پنجاه، صد؟ ما نمی دانیم برو از مردی که گستاخی می کند و آخرین مدل ماشین وارداتی خود را روی ایر نشان می دهد بپرس.

اجاره ای که حذف شد؟

پس از جام جهانی 2022 قطر برای یادآوری، دولت قول حواله یک خودروی وارداتی را به بازیکنان داد و سپس مجوز آن را صادر کرد. در مفهوم جامع تر می توان گفت که پس از صعود تیم ملی کوتیال ایران در جام جهانی، قطر به تصویب هیات وزیران رسید که امتیاز واردات خودرو، بازیکنان یک تیم ملی و … گروه کادر فنی ایران وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد که تیم ملی تحویل داده شده و بازیکنان می توانند از خودروهای وارداتی یا سود بازرگانی صفر درصد یا رعایت قوانین و مقررات مربوطه دستگاه وارد کنند. لازم به ذکر است که این موضوع اعتراضات گسترده ورزشکاران سایر رشته های ورزشی را در پی داشت; اما حواشی این مجوز برای واردات خودروی کوتیالیست ها زمانی افزایش یافت که حسین کنعانی زادگان در گفت و گوی تلویزیونی از واردات 100 میلیارد تومانی رنج روور اعلام کرد.

ملیکا نمرد، ناکارآمدی ملیکا را کشت!

مقصر اصلی بی کیفیتی خودروهای صفر چیست؟

این داستان پیامدهای زیادی دارد. مرگ دلخراش بانوی قطبی از سوی برخی به موضوع تبعیض ربط داده شده است و مقامات معتقدند که علت آن همین بوده است. مثلاً می گویند چرا ورزش باید عده ای را آنقدر بزرگ کند که با انباشت پولشان را از دست بدهند و نتیجه همان ورزش برای ورزشکار دیگری هم سطح (تیم ملی) ماشین تیبا باشد یا به عبارتی بی کیفیت ترین خودرو تولید شده در حال حاضر در کشور

بسیاری از خودروهای صفر پس از مدت کوتاهی به کارگاه ارسال می شوند. مسئولان اصلی ذیربط معتقدند کیفیت پایین خودروهای صفر داخلی ناشی از انحصار بازار توسط دو خودروساز بزرگ است! باشگاه خبرنگاران جوان پیش از این مصاحبه ای با مردم عادی داشت که از نخریدن خودرو گلایه داشتند. کیفیت پایین محصولات جدید صدها میلیونی دلیل رفتن چند خودرو صفر به کارگاه در ماه اول است.

کیفیت پایین خودروهای صفر حتی اعتراض نمایندگان مجلس را برانگیخت. مجلس علنا ​​از عملکرد خودروسازان سایپا و ایران خودرو انتقاد کرد و حمایت صددرصدی دولت از آنها را بی فایده دانست.

به گفته نمایندگان، انحصار بازار خودرو باعث این مشکلات و عدم توجه به کیفیت تولیدات داخلی شده است.

ملیکا نمرد، ناکارآمدی ملیکا را کشت!

البته این انحصار باید با واردات از بین می رفت، اما شورا به دلایلی از جمله سیاست کلی تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی به مصلحت از ورود خودروهای خارجی به میهن جلوگیری کرد.

وضعیت خودروسازی در ایران و خطرناک بودن محصولات آنها مورد اعتراض بسیاری از شهروندان قرار گرفته است و کاربران فضای مجازی بارها با راه اندازی کمپین های مختلف و مقایسه آمار تلفات ناشی از وی با سایرین سعی در اعتراض به این وضعیت مرگبار داشته اند. حوادث ناگوار مشخص شود

صنعت خودرو و بازار عرضه و تقاضای خودرو به دلیل انحصار شرکت‌های زیرمجموعه دولتی و عدم امکان واردات آزاد، موجب افت سالانه کیفیت این خودروها شده و قیمت پرداختی برای آنها وارد روند صعودی لحظه‌ای شده است. ; اگرچه ابراهیم رئیسی دولتمردان قول تعیین «نحوه و روش واردات خودرو» به کشور را دادند.

ملیکا نمرد، ناکارآمدی ملیکا را کشت!

آیا واقعا «تیبا» در دنیا رقیبی ندارد؟

فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو نیز در مورد خودروی تیبا گفت: اینکه در رسانه ملی گفته شد خودروی یورو5 زیر 5 یا 6 هزار یورو در دنیا وجود ندارد و چنین عرضه نمی کنند. قیمت یک حرف درست است، اما اکنون می بینیم که حتی یک خودرو با وجود اینکه ساخت ایران است و روی کاغذ یورو 5 است و قیمت آن کمتر از معادل های خارجی است، باز هم با استانداردهای جهانی فاصله دارد. دنیا با خرید خودروهای دست دوم این مشکل را حل می‌کند و همه مردم در تمام نقاط جهان نمی‌توانند با هر بودجه‌ای یک خودروی جدید بخرند.»

اگر گفته می شود این خودرو با قیمت پایین عرضه می شود، پیشنهاد ما این است که درب واردات را باز کنید و قیمت این خودرو را افزایش دهید تا ببینید مردم کدام مدل خودرو را انتخاب می کنند.

هانیه طوسلی بازیگر سینما و تلویزیون در واکنش به درگذشت ملکه محمدی به دلیل کیفیت پایین خودروی داخلی مطلبی را منتشر کرد.

ملیکا نمرد، ناکارآمدی ملیکا را کشت!

امید عالیشاه کاپیتان پرسپولیس ضمن تسلیت درگذشت ملیکا محمدی به انتقاد از خودروهای خانگی پرداخت و نوشت: این حادثه تلخ را به جامعه ورزش و مردم ایران تسلیت می گویم. روحش شاد. و اما جنابعالی با اصرار بر تصمیمات نادرست در مورد کیفیت خودروهای داخلی و واردات خودروهای خارجی همچنان معتقدید که چنین تصادفاتی رخ نخواهد داد؟

ملیکا نمرد، ناکارآمدی ملیکا را کشت!

بی کیفیتی خودروهای داخلی بار دیگر خشم کاربران فضای مجازی را برانگیخته است، به همین دلیل عذرخواهی از درگذشت ملکه محمدی بار دیگر صدای گلایه و انتقاد از عملکرد خودروسازان را درآورده است که بخشی از آن را می خوانید:

* کاربری به نام لاله نوشت: ملیکا محمدی دختری است که در آمریکا به دنیا آمده اما به عشق وطن بازگشته است، پس سرنوشت او در تیبا مچاله و راه های وصله پینه رقم می خورد. شما یک ماشین خارجی هستید، خانواده شما در ویلا لواسان یا کانادا هستند. هوای آلوده و خودروهای داغ ایرانی داریم!

*اما محمود در توئیتی تند و خشمگین گفت: ارابه های مرگ اهلی بلای ابدی زندگی ایرانیان است!

* مینا نیز با گلایه نوشت: چقدر طول می کشد تا بفهمی ماشین لوکس نیست و با جان و مال مردم سروکار دارد؟ تا کی انحصار و رانت بلای جان مردان می شود؟ مطمئن باشید اگر یک ماشین خارجی مطمئن (و نه لزوما گران قیمت) زیر پای ملیکا محمدی بود، حالا این فوتبالیست زنده بود.

* میعاد همچنین در توییتر خود نوشت: مجوز واردات رنج روور، پورشه و مازراتی 100 میلیاردی برای نورچشمی است. «مرگ» در تاکسی اینترنتی با ماشین بومی برای دیگران!