منطقه دماوند بر اثر آب شدن برف دچار سیل شد/ 15 نفر از مسیر سیل نجات یافتند.


ساعت: 15:09
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885944

روح الله صابری از جاری شدن سیلاب در منطقه دماوند بر اثر آب شدن برف ها خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روح الله صابری در گفتگو با خبرنگار بلاغ; وی با اشاره به وقوع سیل در منطقه دلارستک گفت: سیل از روستا نمی گذرد، در حاشیه شمالی دماوند که برف ها آب شده است، در ساعاتی که دما بالا می رود، برف ها آب می شوند، وجود دارد. سیل از بالادست روستا در امتداد جاده دره ای که از آن می گذرد تا به رودخانه خراز ختم می شود.

وی با بیان اینکه خسارت جانی و مالی نداشتیم، گفت: هم اکنون با همکاری راهداری و بیل مکانیکی با کمک بخشداری در حال پاکسازی جاده و ایجاد جاده جدید برای دامداران و عشایر هستیم.

شهردار لاریجان هرگونه صعود کوهنوردان از یال شمالی را ممنوع اعلام کرد و تصریح کرد: صعود به دماوند از یال شمالی به دلیل این مشکل تا اطلاع ثانوی تعطیل است تا این سیلاب مهار و دمای هوا تغییر کند.

وی تصریح کرد: 15 عشایر، چوپان و کوهنوردی که در مسیر بودند شب گذشته نجات یافتند.

صابری ادامه داد: برای پاکسازی مسیر جدید برای عشایر و در حال حاضر برای پاکسازی مسیر سیلاب و ایجاد مسیر جدید برای دامداران و عشایر تلاش می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه طی چند روز آینده مشکلات سیلاب برطرف می شود، خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که فردا حداکثر دمای هوا را برای مدت 5 تا 4 روز و سیلابی چند ساعته داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید