من با فتح الله زاده مشکل دارم اما…

من با فتح الله زاده مشکل دارم اما…

ناصر فریادشیران نایب رئیس سابق باشگاه استقلال در پایان جلسه کانون مربیان با رئیس فدراسیون فوتبال گفت: از محرومیت استقلال و شرایطی که ایجاد کردند متاسفم خیلی ها خواستار انتقال مهدی کایدی بودند. به تیم های عربی و مزایایی دارند. اما با مشاوره ای که انجام دادیم بدون واسطه و بدون دلال این کار را انجام دادیم.

وی ادامه داد: آقایان مادی و قیم به امارات رفتند و قرارداد بسیار خوبی امضا کردند. هم آقای کایدی و هم همسرش راضی به رفتن شدند، کادر فنی از جمله آقای مجیدی هم قبول کردند که بروند. حالا برای اینکه باشگاه از نظر مالی منتفع شود و بخشی از مشکلاتش حل شود، آقای کایدی را با مبلغ بسیار خوبی تخلیه کرده اند.

وی بیان کرد: مبلغ انتقال وی نزدیک به 60 میلیارد بود که بخشی از مشکلات باشگاه حل شد و پرداخت ها انجام شد. هزینه 8 روز اقامت در هتل امارات و آموزش و غیره نیز پرداخت شد. آقای مدی در روز افتتاحیه مبلغ 30 میلیارد را به آقای آزورلو و اعضای هیات مدیره تحویل دادند. درخواست استراماهونی هم تقریباً همین بود.

فریادشیران در خصوص اینکه قائدی برای پرداخت طلب استراماچونی فروخته شده است، گفت: اصلا چنین چیزی وجود نداشت. در روز سپرده گذاری و ارائه، آقای آجورلو از دلال و اسپانسر صحبت کردند و گفتند اسپانسر باید هزار میلیارد بیاورد. آقای مدی گفت که نماینده باشگاه در آن زمان شرکت خوبی بود. چون در بدترین شرایط قراردادی 3 ساله با ما با سهم سالانه 80 میلیارد داشت و حتی بیشتر از تعهداتش را پرداخت کرده بود.

وی ادامه داد: آقای مددی وقتی 30 میلیارد تومان به آقای آجورلو دادند تاکید کردند که خواسته استراماهونی بوده است. حالا آقایان این 30 میلیارد را به آنها ندادند که چیزی نیست، شما بگویید این 700 میلیارد کجاست؟ آیا در جیب من است در این مورد باید نهادهای نظارتی، دستگاه قضایی، سازمان بازرسی کل کشور، اتاق حسابرسی، دادستانی و… وارد عمل شوند.

وی تصریح کرد: این خواسته هواداران و عموم مردم فوتبال است. آیا می توان سوبان خاقانی را که قراردادش 500 میلیونی است با 5.5 میلیارد بستند؟ نام نمی برم، او یک بازیکن جوان آینده دار است. اما مبلغ قرارداد او را 500 میلیون افزایش می دهید. بازیکنی در استقلال داریم که قراردادش 2 ساله است و 55 میلیارد تومان قیمت دارد. زمانی که آقای مددی مدیریت می کرد و ما قراردادها را می بستیم، سه چهار بازیکن بالاترین دستمزد 8 میلیاردی را می گرفتند. این بازیکنان برتر با انجام هر بازی 50 میلیون رسید داشتند.

فریادشیران در ادامه صحبت های خود اینگونه ادامه داد: شاید من با آقای فتح الله زاده اختلاف سلیقه داشته باشم، اما به طور جدی می گویم که هر یک از کسانی که در هیات مدیره بودند، خود آقای آجورلو، دوستان و همراهان ایشان در این قضیه مقصرند. و این هواداران و نهادها باید پاسخگو باشند.

سرمربی سابق استقلال گفت این باشگاه با شریک اول قرارداد ندارد اما نام اسپانسر روی پیراهن این تیم است. فکر می کنم یکی از بهترین دوران استقلال در جذب اسپانسر در زمان آقای مدی اتفاق افتاد. هر سال اسپانسر ما در آن زمان 80 میلیارد پول می داد، خیلی از باشگاه ها مثل پیکان، سایپا، نساجی و …. بیش از 20 میلیارد خرج نکردند. 80 میلیارد در آن زمان رقم قابل توجهی بود، در مقایسه با 700 میلیارد الان، رقم کمی است.

وی ادامه داد: فرق مدیر سالم و پاکی مثل آقای مدی که الان ساکت است و هیچ اظهارنظری نمی کند با آقای آجورلو چیست؟ طرف آمد و قراردادهای نجومی بست. من مدیر فرهنگستان بودم و بعد معاون اجرایی شدم. من فقط یک قرارداد داشتم و نمی توانم بگویم چقدر قراردادم بود. اما یک نفر به جای من می آید و معاون اجرایی می شود، قراردادش یک میلیارد و 800 میلیون تومان است و با خواهرزاده و برادرش در هتل اسپیناس اقامت دارد.

وی در خصوص اینکه روز گذشته محمد مومنی اعلام کرد که این فرد (اجلال نصیری) خیلی کار کرده و حقوقش را گرفته است، گفت: آقای مومنی خیلی صحبت می کند. او در استقلال بی فایده بود. حتی آقای مظلومی هم بی فایده بود. اعضای هیات مدیره نتوانستند درباره تصمیمات کلان باشگاه نظر بدهند.

فریادشیران در پایان گفت: در روز اول این جلسه آقایان آجورلو وزیر ورزش، علینژاد و اعضای هیات رئیسه معرفی شدند. پس از معارفه، آقای ادجورلو از وزیر خواست که هم رئیس هیئت مدیره و هم مدیرعامل باشد. خیلی مهم است. آقای وزیر چیزی نگفت، همانطور که الان هم چیزی نمی گوید. آقای مظلومی اعتراض کرد که این موضوع خارج از اساسنامه است. آقای آجورلو هم گفت اگر نمی خواهی برو بیرون. هیچ کس چیزی نمی گوید. برای تمام تصمیمات مهم باشگاه اعم از قرارداد با بازیکنان، اسپانسرها و … آقای آجورلو در خیابان عطار جلساتی برگزار می کند و هیچ جلسه ای در باشگاه برگزار نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید