مهدی کایدی قبل از دربی جنجال به پا کرد

مهدی کایدی قبل از دربی جنجال به پا کرد

یکی از آن مرزها پنالتی دوم بود که در نهایت سید حسین حسینی دروازه بان و کاپیتان استقلال با سبکی خاص آن را به گل تبدیل کرد. سبکی که شاید خیلی از بازیکنان نتوانند آن را اجرا کنند و نشان می دهد که سیدحسین خیلی آن را تمرین کرده است. در تیم ریکاردو سایتو این موضوع عجیب نیست. گفته می شود او در تمرینات روی جزئیات کار می کند و با توجه به اینکه ممکن است نوبت به سید حسین حسینی در دیدار حذفی جام حذفی برسد، از دروازه بان تیمش نیز می خواهد تا ضربات پنالتی را تمرین کند.

اما پنالتی دوم سیدحسین حسینی اصلا خواسته ریکاردو ساپینتو نبود. این چیزی نیست که او گفت. از تصاویر تلویزیونی مشخص است. زمانی که مود فونادی فر دومین پنالتی را به سود استقلال اعلام کرد، رضا میرزایی به سمت نیمکت رفت تا از ریکاردو ساپینتو برای رفتن بعد از ضربه اجازه بگیرد اما سرمربی استقلال با اشاره به مهدی کایدی از او خواست که پنالتی را بزند. به نظر می رسد قصد ریکاردو ساپینتو این بوده که مهدی کایدی با زدن این توپ تعداد گل های خود را به عدد 10 برساند و شانس گلزنی خود را افزایش دهد و احتمالا می خواسته از این فرصت استفاده کند تا مهدی کایدی در بازی با او یک پنالتی بزند. نفت گم شده مسجد سلیمان مهدی کایدی در این فصل هم مثل فصلی که در استقلال پاس گل داد و شیخ دیابات آقای گل در پاس دادن به هم تیمی ها خویشتن داری زیادی از خود نشان داد و در همان بازی به غیر از دو پنالتی، پاس خوبی هم به او زد. محمد محبی در این پست می توانست شانس گلزنی خود را نیز محک بزند.

اما چه شد که مهدی کایدی ضربه پنالتی را از دست داد؟ باشو سرش را پایین انداخت و توپ را داخل کرد اما سکوی نزدیک شعار می داد، بگذار سید حسین بزند… بگذار سید حسین بزند. اینجا بود که مهدی کایدی چشم از توپ برداشت و به سیدحسین اشاره کرد که سریع جلو بیاید و پشت ضربه بایستد. مهدی قیدی دروازه بان و کاپیتان استقلال و رضا میرزایی را در آغوش گرفت و به سبک تمرینی خود پنالتی گرفت و پنالتی او تبدیل به گل شد. در حالی که سیدحسین و دوستان خوشحال بودند، ریکاردو ساپینتو از این گل چندان راضی نبود. لحظاتی بعد سوت پایان به صدا درآمد و اولین کاری که ریکاردو انجام داد این بود که به سمت ساکت الهامی رفت و توضیح داد که انتخاب پنالتی دوم برای سیدحسین نبوده و می‌خواهد مهدی کایدی این پنالتی را بزند.

به نظر می رسد ریکاردو ساپینتو شکایت خود را به رختکن برده است. چرا که تمامی بازیکنان استقلال بدون استثنا از سیدحسین تا مهدی قیدی در مصاحبه های بعد از بازی از ساکت الهامی و بازیکنان تیم هواداران عذرخواهی کردند تا نشان دهند اصلا قصدشان تحقیر تیم حریف نبوده است. اما در فوتبال، زدن پنالتی توسط دروازه بان غیرعادی نیست و دروازه بان می تواند مانند سایر بازیکنان پشت ضربه پنالتی بایستد و آن را تبدیل به گل کند.

دیدگاهتان را بنویسید