نتایج بررسی صلاحیت کاندیدا‌های مجلس 15 دی اعلام می شود

رئیس ستاد انتخابات مازندران:

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: فردا 24 دی ماه نتایج تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات شورای اسلامی اعلام می شود.



قاسم عزیززاده گورجی اظهار داشت: طبق قانون از 4 آبان ماه لغایت 23 آذرماه زمان بررسی صلاحیت ها در هیات های نظارت است و تقریبا امروز پنجشنبه پاسخ استعلام و تایید صلاحیت یا عدم تایید یا عدم تایید صلاحیت ها می باشد. عدم تایید به وزارت کشور گزارش خواهد شد.

وی ادامه داد: فردا جمعه 24 دی ماه از طریق فرمانداری ها به همه کاندیداها اعم از تایید صلاحیت و یا مخالفت اعلام می کنیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انتخابات استان مازندران گفت: در صورت وجود نامزد یا به عبارتی نامزدی که تایید یا تایید نشده باشد، می تواند اعتراض کند و زمان اعتراض از 26 تا 29 دی ماه است، شورای نگهبان مجددا اقدام می کند. تأیید در یک ماه، تا 19 فوریه.

وی با بیان اینکه 3 هزار و 209 شعبه اخذ رای در بخشداری تهیه و در سامانه تبلیغات ثبت شده است، افزود: 45 درصد این شعب شهری و 55 درصد روستایی است.

عزیززاده گرجی بیان کرد: دستگاه های احراز هویت و تست عملکرد این دستگاه ها در 90 درصد شعب اخذ رای انجام شد.

وی در خصوص طرح رسام برای مشارکت اجتماعی مردم در انتخابات تصریح کرد: قرارگاه رسام ایده ای بدیع برای انتخابات 1402 شورای اسلامی است که توسط اتاق فکر محلی و دانشگاهی ستاد انتخابات استان مازندران طراحی شده است.

رئیس ستاد انتخابات مازندران با بیان اینکه رسام در این مرحله از سه اتاق تخصصی استفاده می کند، افزود: اتاق اول اتاق رصد وضعیت است که در آن وضعیت فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استان و کشور رصد می شود.

وی گفت: این اتاق توسط کارشناسان رسانه، روانشناسی، مدیریت، آمار و علوم سیاسی تشکیل می شود.

این مسئول ادامه داد: اتاق دوم اتاق گفتگو خواهد بود که متشکل از تشکل های دانشگاهی، سازمان های مردم نهاد، نمایندگان صنفی، نخبگان فرهنگی و سیاسی و نمایندگان مناطق استان خواهد بود. توضیحات، پرسش و پاسخ، و یک انجمن آزاد وجود خواهد داشت.

وی گفت: اتاق سوم این کمپ، اتاق تولید محتوا خواهد بود و این اتاق که از کارشناسان رسانه، صدا و سیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات و سازمان های مردم نهاد استفاده می کند. خروجی اتاق بحث را در قالب پادکست های تصویری، صوتی و تبلیغاتی تولید می کند که در حوزه عمومی منتشر می شود.



آیا این خبر مفید بود؟