نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام سیدیکی اقامه می شود

ساعت: 11:47
تاریخ انتشار: 1400/08/20
کد خبر: 1783444

نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام سیدیکی با رعایت اصول بهداشتی در دانشگاه تهران اقامه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نماز جمعه این هفته تهران 22 آبان ماه در دانشگاه تهران به امامت حجت الاسلام سیدیکی و با رعایت دقیق تشریفات بهداشتی اقامه می شود. طبق معمول درهای دانشگاه تهران از ساعت 10 صبح به روی نمازگزاران باز می شود و برنامه از ساعت 22:45 آغاز می شود.

حجت الاسلام علی نوری سخنگوی شورای سیاسی ائمه جمعه با اعلام این خبر افزود: برنامه نماز جمعه این هفته با محوریت خدمات فرهنگی و هنری فرهنگسرای منتظر در تهران برگزار می شود.

حجت الاسلام علی نوری افزود: بر این اساس، برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب مهدویت، ثبت نام رایگان کتابخانه، ایستگاه ورزش و سلامت، اتوبوس کتاب دایره ای، ایستگاه خلاقیت و نقاشی، کتابخوانی با موضوع ولادت امام حسن عسگری (ع). (عج)، ایستگاه بازی و سرگرمی کودکان و نوجوانان، کتابگردی و اهدای کتاب و توزیع ماسک رایگان در انتظار خدمات فرهنگی هنری فرهنگسرا است که در نماز جمعه این هفته تهران تقدیم نمازگزاران می شود.

وی ادامه داد: سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

سخنگوی شورای سیاستگذاری امام جمعه تهران با اشاره به سالروز شهادت شهید حسن تهرانی مقدم افزود: در نماز جمعه این هفته تهران به مناسبت گرامیداشت یاد و نام این شهید بزرگوار کتاب خط مقدم را تقدیم می کنیم. پخش مستند شهید تهرانی مقدم.

نوری افزود: در پایان نماز جمعه این هفته پیکر مطهر شهید فاطمه اسدی تشییع می شود.

شهید فاطمه اسدی در مرداد 1359 در روستای باقرآباد از توابع شهرستان دیواندره در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود. در جوانی با شاه محمد محمودی ازدواج کرد. حاصل این ازدواج یک دختر و یک پسر بود. او همسر این شهید مکنی است و دو روز برای حفر چاه به سپاه حسین آباد دیواندره می رود و در آنجا اسیر حزب دمکرات می شود. حزب دمکرات برای آزادی همسرش 200 هزار تن از این شهید را می خواهد و این بانوی شهید با فروش اموالش و رفتن به آنها این پول را تامین می کند. نیروهای حزب دمکرات مدافع حقوق مردم کردستان تحمل این بانوی آزادی خواه را ندارند و پس از یک ماه آزار و اذیت او را در کوه های بهاروند شهرستان دیواندره به شهادت می رسانند. پیکر این بانوی شهید در جوار معبد حضرت هاجر خاتون (س) خواهر گرامی امام رضا (ع) سنندج تشییع می شود.

گفتنی است، نماز جمعه این هفته به همت ستاد برگزاری نماز جمعه تهران به همراه پوشش محل برگزاری نماز و فعالیت های جنبی در سطح منطقه به صورت آنلاین و زنده از تابلوی زنده آنلاین پخش می شود. هفته تهران به صورت زنده از رادیو قرآن، رادیو معارف و رادیو تهران پخش می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید