نماز ظهر عاشورا به اقتضای امام حسین (ع) اقامه شد.


ساعت: 15:38
تاریخ انتشار: 1401/05/17
کد خبر: 1888599

همزمان با عاشورای حسینی، نماز ظهر عاشورا به الگوبرداری از امام حسین (ع) اقامه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ایران اسلامی امروز مملو از خاکستر حادثه ای است که جرقه های آن آسمان را سوزاند و زخم های عمیقی در دل تاریخ و جان جهان ایجاد کرد.

حسینی‌های عزادار که از ساعات اولیه امروز در دسته‌های مختلف سینه‌زن و زنجیر به عزاداری فرزندان پیامبر گرامی اسلام پرداختند و با برپایی آیین‌های مختلف عاشورایی عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان نشان دادند.

هیئت های مذهبی که از اول محرم همزمان با عاشورای حسینی در سراسر کشورمان خیمه های عزا برپا کرده بودند، دست به دسته های عزاداری زدند و نام «حسین» را زمزمه کردند و زیر اشک عرشیان زاری کردند.

همچنین حسینیان داغدار در اذان ظهر به یاد آخرین نماز اباعبدالله الحسین علیه السلام و به اقتباس از حسین بن علی علیه السلام نماز ظهر را در تمامی مساجد، مساجد و اماکن محفوظ اقامه کردند. ).


نماز رئیس جمهور با عزاداران حسینی در حرم عبدالعظیم

همزمان با روز عاشورای حسینی، رئیس جمهور با حضور در حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، نماز ظهر عاشورا را اقامه کرد و در جمع عزاداران اباعبدالله(ع) به عزاداری پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور ظهر امروز با حضور در اجتماع شیفتگان حسینی در جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در مراسم عزاداری عاشورای حضرت اباعبدالله السلام شرکت کرد. -حسین (ع).

حجت الاسلام رئیسی در بدو ورود به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه السلام) مورد استقبال خادمان آن حرم قرار گرفت و سپس به زیارت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و امامزادگان مجاور که قرار بود هزینه پرداخت کنند، رفت. زیارت حضرت حمزه بن موسی الکاظم (علیه السلام) و حضرت طاهر بن زین العابدین (علیه السلام) مشرف شدند.

رئیس جمهور به همراه عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) سپس به امامت حجت الاسلام قاضی عسکر نماز عصر و عصر عاشورای حسینی را در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اقامه کرد. .

دیدگاهتان را بنویسید