نوبت به این دسته از فرهنگیان رسید

نوبت به این دسته از فرهنگیان رسید

وی افزود: برخی بندهای قانون حمایتی، برخی حمایتی و برخی نیز نظارتی و مقابله ای است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بر این اساس از مدارس غیردولتی که در مسیر تحول رفته اند و به مدرسه به عنوان بنگاه اقتصادی نگاه نکرده اند، حمایت می کنیم. البته تعداد کمی از مدارس ما فعالیت های فرهنگی و آموزشی خوبی ندارند که با آن ها برخورد خواهیم کرد و اجازه کار به آنها را نمی دهیم.

محمودزاده ادامه داد: بر اساس قوانین نظارتی می توان به برداشت از حساب مدارسی که شهریه بالاتر از سقف مصوب را از خانواده ها دریافت کرده اند نیز اشاره کرد. به عنوان مثال شهریه یک مدرسه 11 میلیون تومان اعلام می شود اما در بازرسی ها متوجه می شویم که 15 تا 20 میلیون از خانواده ها گرفته اند. در اصلاحیه قانون فوق آمده است که اگر مؤسسه ای بیش از آنچه ما تصویب کرده ایم هزینه کند، آن را از صورت حساب آن ها کسر می کنیم.

بیانیه وزیر آموزش و پرورش پس از تحریم را بیشتر بخوانید
وی افزود: با توجه به اینکه به تعداد دانشجویان رسیده و شهریه مصوب را تعیین کرده ایم، انتظار داریم موسسان رعایت کنند. تا امروز چنین قانونی برای محافظت در برابر برخورد نداشتیم، برخوردها بیشتر به توبیخ یا درج در پرونده خلاصه می شد و به دلیل آموزش اضافی نمی توانید مدرسه را تعطیل کنید، اما طبق قانون جدید اگر آموزش اضافی ببینند، می توان از حساب آنها کسر کرد. همینطور اگر بیش از ظرفیت ثبت نام کردند. همانطور که گفته شد این بند در کمیسیون تصویب شده اما هنوز به مجلس نرسیده است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: موضوع دیگری که در این قانون وجود دارد، حمایت از معلمان مدارس غیردولتی است. اکنون روی قانون کار کار می کنند. ما معتقدیم که معلمان مدارس ابتدایی باید 25 ساعت، معلمان دوره راهنمایی 30 ساعت و مدیران مدارس 36 ساعت کار کنند تا بیمه خود را تکمیل کنند. در حالی که الان با 44 ساعت کار از بیمه کامل محروم می شوند. اگر این بند تصویب شود به نفع معلمان خواهد بود. البته بار مالی بر دوش مؤسسین خواهد بود، اما کیفیت کار معلم و منزلت و معیشت او را تضمین می کند.

دیدگاهتان را بنویسید