نیروگاه سیکل ترکیبی رشید به شبکه برق کشور متصل شد


ساعت: 13:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897119

سرپرست معاونت توسعه طرح‌های شرکت‌های برق حرارتی:

رمضانی گفت: اولین واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی راشد تربت حیدریه به شبکه برق کشور متصل و وارد چرخه تولید برق شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; محمد رمضانی سرپرست معاونت توسعه پروژه های شرکت برق حرارتی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به توسعه تولید برق در کشور و در پاسخ به افزایش مصرف در منطقه خراسان، احداث رشید تربت احداث شد. نیروگاه حیدریه با دو واحد گازی 183 مگاواتی و یک توربین بخار مگاواتی با ظرفیت 180 مگاوات توسط گروه مپنا اجرا می شود.

وی بیان کرد: با همگام سازی اولین واحد گازی این پروژه، ظرفیت نیروگاه حرارتی کشور از شهریور سال گذشته با بهره برداری از 23 واحد جدید نیروگاهی و ارتقای ظرفیت تولید 186 نیروگاه حرارتی موجود 4 هزار و 500 مگاوات افزایش یافته است. گیاهان

رمضانی افزود: نیروگاه تربت حیدریه با هدف تامین برق مطمئن و پایدار برای شبکه سراسری برق کشور است. استفاده بهینه از سوخت، جلوگیری از هدررفت ثروت ملی، حفاظت از محیط زیست، ایجاد اشتغال در منطقه و رفع مشکلات افت ولتاژ در منطقه خراسان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سرابی مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی رشید تربت حیدریه گفت:
فاز اول نیروگاه رشید با 186 مگاوات برق تابستان امسال وارد زنجیره تامین برق کشور شد و فاز دوم با 186 مگاوات برق 25 بهمن ماه به بهره برداری می رسد.

وی گفت: تاکنون 122 هزار و 970 نفر در این پروژه کار شده و همچنین از 46 هزار کارگر بومی استفاده شده و هم اکنون 572 نفر در این پروژه مشغول به کار هستند.

سرابی بیان کرد: مبلغ 288 میلیون و 927 هزار و 926 یورو به اضافه 687 میلیارد ریال و همچنین 215 میلیون دلار تسهیلات مصوب صندوق توسعه ملی در این طرح سرمایه گذاری شده است.

عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی رشید تربت حیدریه با ظرفیت 546 مگاوات در 12 کیلومتری شمال شرق تربت حیدریه در منطقه اسفیوخ در زمینی به مساحت 150 هکتار در سال 1396 با هدف تامین برق مطمئن و پایدار و ایجاد برق آغاز شد. مبنای صادرات برق به کشورهای همسایه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید