«هانی کرد» در باشگاه استقلال چه می خواهد؟

ظهر پنجشنبه 17 تیرماه اولین تمرین تیم استقلال به منظور آماده سازی این تیم برای حضور در لیگ بیست و دوم برگزار شد و همانطور که انتظار می رفت با حاشیه های زیادی همراه بود. تمرینات استقلال در اردوی زنده یاد حجازی آغاز شد تا کادر فنی این تیم تکمیل شود و همچنین سرمربی جدید آبی پوشان پس از قطع همکاری بیژن طاهری با این باشگاه منصوب نشد و به این ترتیب حاشیه های اولین تمرین استقلال از آغاز شد. دقایق اول..

ماجرا از این قرار بود که بنرهایی در حمایت از حجت کریمی (مدیرعامل استقلال) مقابل درب ورودی محل تمرین این تیم با الفاظ اغراق آمیزی مانند جان نثار نصب شد که عصبانیت هواداران استقلال را برانگیخت و بلافاصله دوباره شروع کردند. علیه کریمی شعار دادند. پس از این شعارها، افرادی که در سال های اخیر در محل تمرین استقلال دیده می شدند به روی سکوها رفتند و با هواداران این تیم درگیر شدند.

مهمانی های معروف تهرانی که پیش از این به دلایلی از جمله فروش مواد مخدر بازداشت شده بودند، بار دیگر در تمرین استقلال حضور پیدا کردند تا نشان دهند حضورشان ربطی به دوران مربی و مدیر خاصی ندارد و یکی از ارکان همیشگی یقه آبی ها هستند. آموزش. در رأس آنها مردی به نام «هانی خلیفه» قرار دارد که به «هانی کرده» معروف است. ساعاتی پس از آن تمرین و در حالی که هواداران خشمگین استقلال در شبکه های اجتماعی به این اتفاقات واکنش نشان دادند، انتشار عکس های متعددی از «هانی کردی» و دوستانش در حال معاشرت با حجت کریمی در تمرین استقلال، عصبانیت آنها را بیشتر کرد.

وزارت ورزش و جوانان: شرور را مماشات نمی کنیم!

اما هنوز یک روز از آن تمرین نگذشته بود که هم وزارت ورزش و هم کمیته انضباطی در خصوص زمین های اولین تمرین آبی پوشان بیانیه ای صادر کردند. سایت رسمی وزارت ورزش با محکومیت اتفاقات تمرین آبی پوشان، از برخورد قاطع با بی احترامی ها به هواداران و رسانه ها خبر داد. در متن بیانیه این وزارتخانه آمده است: وزارت ورزش و جوانان با ابراز تاسف از اتفاق روز گذشته (پنجشنبه) در تمرین تیم استقلال تاکید کرد که احترام به هواداران در ورزش از دستورات و تاکیدات همیشگی مقام معظم رهبری است. وزیر ورزش و جوانان اعلام می‌کند با دستور صریح و قاطع بالاترین مقام این وزارتخانه، حراست این وزارتخانه مأموریت دارد تا حوادث تلخ رخ داده در تمرینات تیم استقلال را با دقت و کارشناسانه پیگیری کند.

بر اساس این دستور باید با عوامل داخل باشگاه که حوادث روز گذشته را رقم زدند برخورد جدی صورت گیرد، ضمناً نباید مماشات گناه احتمالی مسئولین این حادثه صورت گیرد. ضمنا حراست وزارت ورزش و جوانان با مساعدت دستگاه های ذیصلاح ماموریت دارد عوامل خارجی را که از دیگر دلایل برخورد زشت هواداران خارج از مجموعه باشگاه استقلال هستند شناسایی و اقدامات قانونی را انجام دهد. از طریق دادگاه های ذی ربط علیه آنها.

وزارت ورزش و جوانان همچنین تخلف برخی از اصحاب رسانه در انجام ماموریت حرفه ای خود در تمرین روز گذشته را محکوم می کند و به اطلاع می رساند که این باشگاه مسئولیت ایجاد فضای حرفه ای برای خبرنگاران و گردانندگان رسانه های معتبر را بر عهده دارد و در این بین خیر عذرخواهی قابل قبول نیست و طبق دستور وزیر ورزش و جوانان قطعا برخورد غیرکارشناسی اصحاب رسانه در روند بررسی حوادث دیروز و رسیدگی به علل این اتفاقات لحاظ خواهد شد.

وزارت ورزش و جوانان در پایان گزارش می دهد که اعتراض جدی این وزارتخانه به سوء استفاده هواداران و اصحاب رسانه در دقایق ابتدایی انتشار گزارش ها به شیوه های مختلف به مدیریت باشگاه استقلال ابلاغ شد. .

اما کمیسیون انضباطی فدراسیون فوتبال نیز با احضار حجت کریمی و ممنوعیت حضور سه هوادار مشکل دار استقلال در تمرینات این تیم به این اتفاقات واکنش نشان داد و نوشت: با توجه به تخلفات هانی خلیفه دار، پیام نظری و علی تشکی با حذف از تمرین تیم استقلال تهران مبنی بر رفتار نادرست با هواداران حاضر در تمرین مرحوم حجازی، تخلفات فوق مستحق دستور موقت بوده و افراد مذکور تا اطلاع ثانوی از حضور در کلیه ورزشگاه های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی محروم می باشند. از کریمی سرپرست و سرپرست کانون هواداران باشگاه نیز دعوت شده است تا در جلسه انضباطی روز دوشنبه 21 تیرماه شرکت کند.

سوالات بی پاسخ

حال این سوال پیش می آید که شرور معروف تهرانی در باشگاه استقلال با کیست که به او اجازه حضور در حاشیه را داده است؟

دلیل این که «هانی کرده» و دوستانش پس از ابراز ناراحتی از مدیرعامل استقلال، از فنس ها بالا رفته و با هواداران درگیر شوند، چیست؟

با وجود اینکه بیانیه وزارت ورزش و اقدامات کمیته انضباطی در برخورد با این اشرار مناسب بود اما به نظر می رسد باید اقدامات جدی تری برای جلوگیری از تکرار این اتفاق انجام شود.

همچنین انتظار می رود فاراژ این پرونده را با جدیت بیشتری پیگیری کند.

علیایی: فوتبال ما نیاز به مدیریت دارد نه مدیر!

واکنش مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در حاشیه اولین تمرین فصل استقلال!

پس از اعلام موضع وزارت ورزش و جوانان و همچنین کمیسیون انضباطی فدراسیون فوتبال در حاشیه تمرین استقلال به سراغ کاظم اولایی رفتیم تا با وی به عنوان یکی از مدیران موفق استقلال گفت وگو کنیم. اولالی که در گذشته با آبی ها قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شده بود به انتقاد از وضعیت مدیریتی در فوتبال ایران پرداخت که در ادامه می خوانید.

تا زمانی که ساختار نداشته باشیم، این مشکلات ادامه خواهد داشت

مدیرعامل سابق استقلال در حاشیه تمرین روز پنجشنبه استقلال در گفتگو با شروند گفت: مشکل فوتبال ما مدیریت است. مشکل این است که در این فوتبال ما مدیر داریم اما رهبری نداریم. تا زمانی که این فوتبال مدیریتی باشد و به یک نفر تکیه کند، هیچ چیز درست نمی شود. ما در گذشته این مشکلات را داشتیم. امروز هم داریم؛ در آینده اگر بخواهیم با این شرایط ادامه دهیم خواهیم داشت. تا زمانی که اصول مالکیت باشگاه را رعایت نکنیم، اصلاح این اتفاقات تقریبا غیرممکن است. متأسفانه در فوتبال ایران مشکلات را جدی نمی‌گیریم و نمی‌دانیم اتفاق روز پنج‌شنبه یک واژگونی است. اگر حواسمان را جمع نکنیم و از این مشکلات درس نگیریم، دوباره شاهد این اتفاقات خواهیم بود».

نماینده فرهنگی باشگاه استقلال باید پاسخگوی افکار عمومی باشد

علیایی افزود: در همه جای دنیا هواداران یک مرکز دارند و مدیریت هواداران با آن مرکز است. اما در ایران ما این سازمان ها را به رسمیت نمی شناسیم و به هواداران اجازه سازماندهی نمی دهیم. به عنوان مثال امروز اگر یک هوادار در ورزشگاه تخلفی انجام دهد، آن باشگاه بلافاصله محروم می شود، اما سوال من این است که شما از کجا می دانید که آن هوادار متعلق به آن باشگاه است؟ وقتی سازماندهی نشده اید، نمی توانید آمار را پیگیری کنید.

در خصوص اتفاقات تمرین استقلال، نماینده فرهنگی این باشگاه باید پاسخگوی مردم باشد. او باید پاسخ دهد که این افراد شیطان صفت با مدیرعامل استقلال چه کرده اند؟ آیا اجازه ایستادن داشتند یا نه؟ اینجا نمی توان به خجت کریمی ایراد گرفت، چون هرکس به انسان سلام کند در مقابل سلامی دریافت می کند، اما اینکه چرا این شخص در این محیط حضور دارد، معنای این داستان است.

جالنوی، منصوریان و فخری افراد متفاوتی هستند

این مدیر باتجربه در پاسخ به این سوال که چرا مربیان با این افراد خبیث ارتباط برقرار می کنند و مثلا عکس هایی از ارتباط هانی کرده با امیر گلنوی، علیرضا منصوریان و محمود فخری منتشر شده است، ادامه داد: این سه مربی بودند که من او را از نزدیک می شناسم. هر سه افراد متفاوتی هستند و مطمئناً ربطی به این افراد ندارند. باید ببینیم چه کسی آنها را به تمرینات استقلال برد.»

علاوه بر این، مشکل این است که شرح وظایف افراد به وضوح در رسانه ها ارائه نمی شود تا رسانه ها بتوانند وظایف این رهبران را به عنوان ناظر و نماینده مردم پیگیری کنند.

وقتی وضعیت استقلال اینطور است، خدا به بقیه باشگاه ها صبر بدهد

وی در پایان با اشاره به وضعیت باشگاه استقلال گفت: استقلال پرافتخارترین باشگاه ایرانی در آسیا است و به دلیل وسعت پنجره اش به اصطلاح شفاف است. وقتی وضعیت باشگاه استقلال اینگونه است خدا به بقیه برسه. می خواهم به شما بگویم که در باشگاه های دیگر نیز چنین مشکلاتی وجود دارد، اما احتمالاً قابل مشاهده نیست و مانند یک بمب ساعتی عمل خواهد کرد. در پایان باید بگویم تا زمانی که یک مدیر بخواهد همه کارها را خودش انجام دهد، شاهد این مشکلات خواهیم بود. مدیران باید بدانند که فردگرایی در فوتبال جواب نمی دهد، این مرد می تواند هر چه می خواهد باشد.”

دیدگاهتان را بنویسید