هشدار به خجت کریمی: استقلال دوباره با مربی خارجی عقب می ماند

هشدار به خجت کریمی: استقلال دوباره با مربی خارجی عقب می ماند

علی چینی بازیکن و مربی سابق استقلال درباره انتخاب اعضای جدید کمیته فنی باشگاه استقلال گفت: هر کدام از این نفرات که به کمیته فنی راه یافته اند تجربه مربیگری دارند و این می تواند استقلال را در رسیدن به اهدافش یاری کند. خیلی زودتر اما این به شرطی است که بتوانیم از حضور این افراد به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

وی افزود: قطعا کمیته فنی می تواند در انتخاب بازیکن و مربی به مدیریت کمک کند.شناختی که از فوتبالیست ها دارند بسیار بیشتر و کاملتر از آنچه مدیران باشگاه استقلال در این زمینه دارند است. بنابراین قطعا می تواند به استقلال کمک کند اما امیدوارم بین سرمربی آینده و کمیته فنی مشکلی پیش نیاید.

وی درباره انتخاب مربی خارجی برای استقلال نیز خاطرنشان کرد: اگر می خواستیم مربی خارجی بیاوریم باید از 3 ماه پیش حضور او را آغاز می کردیم تا فردی که روی نیمکت استقلال می نشیند حتی یک بار هم با فوتبال ایران روبرو نشود! اتفاقی که برای ساپینتو در فصل گذشته افتاد باید برای ما درس باشد.

چنی افزود: مربی خارجی هیچ شناختی از فوتبال ایران ندارد، بازیکنان را نمی شناسد و برای درک شرایط عمومی فوتبال کشورمان یک نیم فصل را هدر می دهد و اتفاقی که فصل گذشته برای استقلال افتاد نمونه خوبی است. این.» در بازی اول نباید به سپاهان می باختیم اما به دلیل عدم آشنایی ساپینتو با بازیکنان تیمش، روزبه چشمی در قلب خط دفاعی قرار گرفت و در پستی غیرتخصصی اشتباه کرد. در حالی که روزبه بهترین بازیکن حال حاضر ایران جلوی محوطه جریمه است.

سرمربی استقلال در سال های اخیر افزود: انتخاب مربی ایرانی در این شرایط بهترین کار برای استقلال است. اگرچه در حال حاضر زمان را از دست دادیم، چون استقلال درگیر جام حذفی بود و هنوز نتوانسته بود در بازار نقل و انتقالات پیدا شود، در حالی که سایر تیم ها مذاکرات اولیه را انجام دادند و بازیکنان مسیر خود را انتخاب کردند، اما باید با یک مربی ایرانی کار کنیم، شروع کنیم. فصل آینده

کارشناس فوتبال کشورمان تاکید کرد: اگر این مربی استقلالی باشد یک قدم جلوتر هستیم چرا که با وجود هواداران میلیونی، فشار رسانه ای و حساسیت نتایج این مسابقات برای مسئولان در فضای استقلال کار می کنیم. وزارت ورزش از جمله ویژگی های کار در استقلال است که هر مربی نمی تواند آن را تحمل کند. به عنوان بازیکنی که در تیم خودش ستاره است اما وقتی در جو استقلال باشد فرسنگ ها از خودش دور می شود. بختیار رحمانی و بازیکنانی از این دست کم نبودند که به استقلال آمدند و نتوانستند شایستگی های خود را نشان دهند.

چینی در خصوص برگزاری مجمع استقلال نیز گفت: امیدوارم این اتفاقات هر چه زودتر به پایان برسد تا باشگاه استقلال خودش و مدیرانش را بشناسد. خیلی مهم است که بتوانیم هر چه زودتر استقلال را برای فصل بدنسازی آماده کنیم. ما باید در خط هافبک و دفاع و همچنین در دروازه بازیکن جذب کنیم. اگر محبی و کایدی بروند باید مهاجم بگیریم. استقلال مهاجم تمام کننده ای ندارد. شهباززاده در این فصل حتی یک گل هم نزده است! بقیه مهاجمان هم بی تاثیر بودند. بنابراین نباید فرصت را از دست داد وگرنه فصل دیگری از دست می رود.

دیدگاهتان را بنویسید