در مورد تمدید قرارداد ساپینتو حرف آخر را خجت کریمی زد

در مورد تمدید قرارداد ساپینتو حرف آخر را خجت کریمی زد

خجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال که در هفته های اخیر به شدت درگیر تامین نقدینگی و پرداخت طلبکاران خارجی و داخلی استقلال بوده، حالا فرصت دارد تا به مشکلات داخلی این باشگاه رسیدگی کند.

کریمی که برای رسیدگی به مشکل بدهی باشگاه استقلال به شباب الاهلی – برای انتقال مهدی قیدی – دوشنبه شب قصد سفر به امارات را داشت، به دلیل تمدید رفتن کوین یمگا و پرداخت مالیات وی، سفر خود را به تعویق انداخت. ، اما اکنون یک پرونده مهم روی میز او در انتظار بررسی است.

به گزارش باشگاه استقلال، حجت کریمی شخصاً نظر مثبتی به عملکرد ریکاردو ساپینتو داشته و در گفتگو با چند تن از اعضای مجمع و هیئت مدیره باشگاه استقلال، بررسی های اولیه را برای تمدید قرارداد مالی خود انجام داده است.

ریکاردو ساپینتو تیرماه سال گذشته با قراردادی دو ساله هدایت تیم استقلال را برعهده گرفت اما تمدید قرارداد مالی ساپینتو نیازمند تایید این مربی و شناخت مدیریت باشگاه استقلال است.

افراد نزدیک به مدیریت باشگاه استقلال در این باره اطلاع رسانی می کنند، نداشتن مشکل فنی، عملکرد تیم، نظم و انضباط، فرم هجومی و زیبای این تیم و قهرمانی در جام حذفی در فصل جاری، حجت کریمی را به عدم تمدید قرارداد با این مربی دچار تردید کرده است. مشکلاتی باعث شده این مراسم به روزهای بعد موکول شود.

یکی از این دو مشکل افزایش روزافزون قیمت ارز است و از این طریق اطلاعات به باشگاه استقلال رسیده است که اگر قیمت ارز افزایش یابد و همزمان با 20 درصد به بیش از 60 هزار تومان برسد. افزایش قرارداد کادر فنی استقلال (که برای فصل گذشته بود) 600 هزار دلار) این مبلغ باید در سال آینده برای ساپینتو و کادر فنی اش به بیش از 720 هزار دلار افزایش یابد.

موضوع دیگر بحث اتفاقات کنار زمین و مرزهای اخلاقی این مربی است. برخی از مدیران ارشد باشگاه استقلال از ادامه همکاری با این مربی ابراز نگرانی کرده اند. هر چند از طرفی صبر و تحمل ساپینتو در قبال عدم پرداخت به موقع دستمزد استقلالی ها تا حد زیادی از این مشکل کاسته است.

یکی از اعضای کادر فنی استقلال درباره این خبر گفت: ساپینتو واقعا تا اینجای کارش ایستاده است و علیرغم اینکه در مدت نزدیک به 6 ماه چندین جایزه گرفت اما چیزی از باشگاه دریافت نکرده است اما در محل تمرین در اسرع وقت.” او متوجه می شود که بیشتر عرق می کند و تازه ترین زمان به خانه می آید و تمام وقت خود را در تیم گذرانده است. از طرفی با تک تک اعضای استقلال رابطه خوبی دارد. هواداران او را بسیار دوست دارند.”

بر این اساس بعید است در مسیر تمدید قرارداد ساپینتو ابهام یا تاریکی وجود داشته باشد. با وجود اینکه حجت کریمی به افراد نزدیک به استقلالی ها اعلام کرده است، اما شخصاً دوست دارد ساپینتو در فصل آینده هدایت استقلال را بر عهده بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید